Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Procedura monitorowania podstawy programowej Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.) – art. 68 ust. 1 pkt 2, • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r. poz. 693), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.). I. Zadania dyrektora w zakresie monitorowania podstawy programowej: • analizowanie systematyczności prowadzenia dokumentacji szkolnej przez nauczycieli, • gromadzenie oświadczeń nauczycieli o stopniu realizacji podstawy, • kontrola zapisów w e-dzienniku: tematy zajęć, frekwencja uczniów, liczba zrealizowanych zajęć, • przeprowadzanie obserwacji zajęć, sprawdzanie znajomości zapisów podstawy programowej, • realizacja treści podstawy programowej w zakresie ramowych planów nauczania, • analiza, wnioski, rekomendacje po realizacji podstawy programowej w danej klasie. II. Zadania nauczycieli w zakresie monitorowania podstawy programowej: • odpowiedzialność za kształtowanie u uczniów umiejętności zawartych w podstawie programowej na danym etapie edukacyjnym, • dbałość o doskonalenie i utrwalanie zdobytej wiedzy i umiejętności z danego przedmiotu, • wybór podręcznika i programu do nauczania konkretnego przedmiotu, • wybór podręcznika spośród dopuszczonych do użytku szkolnego, • dbałość o wspieranie uczniów w opanowaniu treści podstawy programowej na danym etapie edukacyjnym, przygotowanie do nauki na wyższym etapie. III. Obowiązki nauczycieli i dyrektora w sytuacjach zagrażających realizacji podstawy programowej: • zgłaszanie dyrektorowi na bieżąco trudności z realizacją podstawy programowej, • modyfikowanie planu lekcji, umożliwiającego nadrobienie zaległości, • podejmowanie działań naprawczych, wspomagających pracę nauczycieli w zakresie realizacji podstawy programowej, • przydział przez dyrektora dodatkowych godzin, umożliwiających nadrobienie zaległości, • monitorowanie nieobecności nauczycieli przez dyrektora, celem zapobiegania ewentualnym sytuacjom zagrażającym realizacji podstawy programowej. IV. Sposoby dokumentowania monitorowania podstawy programowej: • karta realizacji godzin dydaktycznych, • oświadczenia nauczycieli o stopniu realizacji podstawy programowej, • zestawienie zatwierdzonych przez dyrektora programów nauczania i podręczników szkolnych, • wniosek do dyrektora o dopuszczenie do realizacji programu nauczania, • ankiety, wywiady i inne dokumenty. ……………………….. (data, podpis dyrektora) Zapoznałam/zapoznałem się z procedurą (data i podpisy nauczycieli): 1. .……………………………… 2. ……………………………… 3. ……………………………… 4. ……………………………… 5. ………………………………