Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie, egzaminu zawodowego oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych – ankieta dla nauczycieli Szanowni Państwo, uprzejmie prosimy o wypełnienie poniższej ankiety. Jej wyniki pozwolą nam na podniesienie jakości nauczania w naszej szkole. Chcemy dokonać diagnozy sytuacji związanej z realizacją wniosków wynikających z analizy egzaminu, osiągnięć uczniów i badań zewnętrznych, dlatego prosimy o szczere odpowiedzi. Zespół ewaluacyjny 1. Czy zna Pani/Pan wyniki i wnioski z badań przeprowadzonych w szkole? TAK NIE NIE WSZYSTKIE 2. Jakie badania przeprowadzone w szkole są Pani/Panu znane? Proszę podkreślić właściwe. • egzamin ósmoklasisty/maturalny/potwierdzający kwalifikacje w zawodzie/zawodowy • badania osiągnięć uczniów, • diagnozy „na wejście”, • testy kompetencji, • ewaluacja wewnętrzna, • analiza wyników nauczania – klasyfikacja. 3. Jakie zmiany wprowadziła Pani / wprowadził Pan do swojej pracy po dokonaniu analizy badań? • zmiana metod i form pracy, • modyfikacja treści programowych i planów pracy, • zastosowanie nowych środków dydaktycznych, • częstsze stosowanie technologii informacyjnej, • zmiana w sposobie i trybie zadawania prac domowych, • zmiana w sposobach sprawdzania wiedzy, • zorganizowanie dodatkowych zajęć z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, • zwiększenie motywacji uczniów do nauki poprzez doskonalenie technik uczenia się, • inne: (proszę wskazać, jakie) ………………………………………………………… 4. W jaki sposób badania zewnętrzne wpłynęły na jakość pracy szkoły? • zwiększenie oferty zajęć pozalekcyjnych, • zwiększenie liczby zajęć wyrównawczych, • realizacja dodatkowych projektów i programów edukacyjnych, • udział uczniów w konkursach przedmiotowych, • udział uczniów w zawodach sportowych, • udział szkoły w akcjach charytatywnych, • udział szkoły w akcjach prozdrowotnych i ekologicznych, • zmiany w dokumentach szkoły (statut, program wychowawczo-profilaktyczny), • doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne i sprzęt multimedialny, • przeprowadzenie diagnoz w zakresie profilaktyki niewłaściwych zachowań, • przeprowadzenie diagnoz w zakresie profilaktyki uzależnień, • zmiana zasad współpracy z rodzicami, • inne (proszę wskazać, jakie) …………………………………………………… 5. W jaki sposób w szkole analizuje się wyniki egzaminów? ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… 6. Jakie zna Pani/Pan badania zewnętrzne? ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… 7. Jakie wnioski zostały sformułowane po przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej? ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… 8. W jaki sposób planuje i podejmuje Pani/Pan działania służące poprawy jakości procesów edukacyjnych? ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… 9. Jakie przeprowadzone przez Panią/Pana działania były monitorowane i analizowane, a w razie potrzeb – modyfikowane? ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………