Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Struktura pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu – obowiązki pracowników Osoba Obowiązki Nauczyciel, wychowawca lub specjalista (§ 20 ust. 3 Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, t.j. Dz.U z 2017 r. poz. 1591 ze zm.) • bezzwłoczne udzielenie dziecku wsparcia, jeśli taka potrzeba zostanie zauważona podczas bieżącej pracy, • bezzwłoczne poinformowanie dyrektora przedszkola o tym, że wsparcie udzielane podczas bieżącej pracy jest niewystarczające Dyrektor przedszkola (§ 20 ust. 4, 5, 11 Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, t.j. Dz.U z 2017 r. poz. 1591 ze zm.) • poinformowanie nauczycieli, wychowawców oraz specjalistów pracujących z dzieckiem o potrzebie objęcia go pomocą psychologiczno-pedagogiczną w trakcie ich bieżącej pracy, • planowanie i koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ramach zintegrowanych działań nauczycieli, wychowawców i specjalistów oraz bieżącej pracy z dzieckiem, • ustalenie form, okresu oraz wymiaru godzin wsparcia, • powiadomienie na piśmie, w sposób przyjęty w placówce, rodziców o ustalonych dla niego formach wsparcia, wymiarze godzin, w jakim będą realizowane, i okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, • wystąpienie, za zgodą rodziców, do publicznej poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu dziecka, gdy mimo udzielanej pomocy nie następuje poprawa funkcjonowania dziecka • w przypadku dostarczenia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego przez rodzica dziecka utworzenie zespołu z nauczycieli oraz specjalistów pracujących z dzieckiem i wyznaczenie koordynatora, • zapewnienie warunków do nauki, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe, edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka, • zapewnienie zajęć specjalistycznych oraz innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęć rewalidacyjnych wymienionych w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym,