Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Struktura pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu – obowiązki pracowników
Osoba
Obowiązki
Nauczyciel, wychowawca lub specjalista
(§ 20 ust. 3 Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, t.j. Dz.U z 2017 r. poz. 1591 ze zm.) • bezzwłoczne udzielenie dziecku wsparcia, jeśli taka potrzeba zostanie zauważona podczas bieżącej pracy,
• bezzwłoczne poinformowanie dyrektora przedszkola o tym, że wsparcie udzielane podczas bieżącej pracy jest niewystarczające
Dyrektor przedszkola
(§ 20 ust. 4, 5, 11 Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, t.j. Dz.U z 2017 r. poz. 1591 ze zm.) • poinformowanie nauczycieli, wychowawców oraz specjalistów pracujących z dzieckiem o potrzebie objęcia go pomocą psychologiczno-pedagogiczną w trakcie ich bieżącej pracy,
• planowanie i koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w ramach zintegrowanych działań nauczycieli, wychowawców i specjalistów oraz bieżącej pracy z dzieckiem,
• ustalenie form, okresu oraz wymiaru godzin wsparcia,
• powiadomienie na piśmie, w sposób przyjęty w placówce, rodziców o ustalonych dla niego formach wsparcia, wymiarze godzin, w jakim będą realizowane, i okresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
• wystąpienie, za zgodą rodziców, do publicznej poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu dziecka, gdy mimo udzielanej pomocy nie następuje poprawa funkcjonowania dziecka
• w przypadku dostarczenia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego przez rodzica dziecka utworzenie zespołu z nauczycieli oraz specjalistów pracujących z dzieckiem i wyznaczenie koordynatora,
• zapewnienie warunków do nauki, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe, edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka,
• zapewnienie zajęć specjalistycznych oraz innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęć rewalidacyjnych wymienionych w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym,