Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Regulamin premiowania pracowników administracji i obsługi – załącznik do regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostce oświaty w ………………………………………….…………………. (wpisać nazwę szkoły/przedszkola) § 1 1. Pracownikowi administracji i obsługi może być przyznana premia regulaminowa, zwana dalej premią, w wysokości do 30 proc. wynagrodzenia zasadniczego miesięcznie. 2. W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia osobowe tworzy się fundusz premiowy w wysokości do 15 proc. środków przeznaczonych na wynagrodzenia zasadnicze pracowników administracji i obsługi, z przeznaczeniem na premie dla pracowników. 3. Niewykorzystane środki premiowe można przeznaczyć na podwyższenie premii (maksymalnie do 100 proc. wynagrodzenia zasadniczego pracownika). 4. O przyznaniu pracownikowi premii w określonej wysokości, pozbawieniu pracownika premii lub jej zmniejszeniu decyduje dyrektor placówki. 5. Premia może być przyznawana w okresach kwartalnych lub rocznych i wypłacana w okresie wypłaty wynagrodzenia. § 2 Warunkiem przyznania premii i ustalenia jej wysokości jest: 1) staranne, terminowe i jakościowo dobre wykonywanie obowiązków, 2) przestrzeganie obowiązujących przepisów związanych z BHP, dyscypliną, porządkiem oraz zarządzeń wewnętrznych ustalonych przez dyrektora, 3) dobra organizacja czasu pracy, operatywność, 4) troska o powierzony sprzęt, materiały i majątek placówki. § 3 1. Pracownik może być pozbawiony premii w całości w przypadku: 1) nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy, 2) niewykonywania zadań należących do pracownika, 3) wymierzenia pracownikowi kary porządkowej, 4) rażącego nieprzestrzegania dyscypliny pracy oraz przepisów BHP, 5) narażenia placówki na straty materialne, 6) spożywania alkoholu w godzinach pracy lub przyjście do pracy w stanie wskazującym na spożycie alkoholu. 2. Pracownik może być częściowo pozbawiony premii za: 1) nieprawidłowe lub nieterminowe wykonywanie obowiązków służbowych, 2) nieprzestrzeganie dyscypliny pracy oraz przepisów BHP, 3) nieprzestrzeganie ustalonego czasu pracy, 4) czas nieobecności w pracy (premia ulega obniżeniu o 1 proc. za każdy dzień nieobecności). § 4 1. Pozbawienie pracownika premii w wypadkach wskazanych w § 3 wymaga pisemnego poinformowania. 2. Pracownikowi, który został pozbawiony premii, przysługuje odwołanie do dyrektora w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o pozbawieniu premii. 3. Odwołanie jest rozpatrywane przez dyrektora w terminie 14 dni od daty wniesienia przez pracownika. Decyzja wydana po rozpatrzeniu odwołania jest ostateczna. § 5 Z treścią niniejszego regulaminu premiowania zapoznaje się wszystkich pracowników administracji i obsługi placówki.