Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Regulamin premiowania pracowników administracji i obsługi – załącznik do regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostce oświaty w ………………………………………….………………….
(wpisać nazwę szkoły/przedszkola)
§ 1
1. Pracownikowi administracji i obsługi może być przyznana premia regulaminowa, zwana dalej premią, w wysokości do 30 proc. wynagrodzenia zasadniczego miesięcznie.
2. W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia osobowe tworzy się fundusz premiowy w wysokości do 15 proc. środków przeznaczonych na wynagrodzenia zasadnicze pracowników administracji i obsługi, z przeznaczeniem na premie dla pracowników.
3. Niewykorzystane środki premiowe można przeznaczyć na podwyższenie premii (maksymalnie do 100 proc. wynagrodzenia zasadniczego pracownika).
4. O przyznaniu pracownikowi premii w określonej wysokości, pozbawieniu pracownika premii lub jej zmniejszeniu decyduje dyrektor placówki.
5. Premia może być przyznawana w okresach kwartalnych lub rocznych i wypłacana w okresie wypłaty wynagrodzenia.
§ 2
Warunkiem przyznania premii i ustalenia jej wysokości jest:
1) staranne, terminowe i jakościowo dobre wykonywanie obowiązków,
2) przestrzeganie obowiązujących przepisów związanych z BHP, dyscypliną, porządkiem oraz zarządzeń wewnętrznych ustalonych przez dyrektora,
3) dobra organizacja czasu pracy, operatywność,
4) troska o powierzony sprzęt, materiały i majątek placówki.
§ 3
1. Pracownik może być pozbawiony premii w całości w przypadku:
1) nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy,
2) niewykonywania zadań należących do pracownika,
3) wymierzenia pracownikowi kary porządkowej,
4) rażącego nieprzestrzegania dyscypliny pracy oraz przepisów BHP,
5) narażenia placówki na straty materialne,
6) spożywania alkoholu w godzinach pracy lub przyjście do pracy w stanie wskazującym na spożycie alkoholu.
2. Pracownik może być częściowo pozbawiony premii za:
1) nieprawidłowe lub nieterminowe wykonywanie obowiązków służbowych,
2) nieprzestrzeganie dyscypliny pracy oraz przepisów BHP,
3) nieprzestrzeganie ustalonego czasu pracy,
4) czas nieobecności w pracy (premia ulega obniżeniu o 1 proc. za każdy dzień nieobecności).
§ 4
1. Pozbawienie pracownika premii w wypadkach wskazanych w § 3 wymaga pisemnego poinformowania.
2. Pracownikowi, który został pozbawiony premii, przysługuje odwołanie do dyrektora w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o pozbawieniu premii.
3. Odwołanie jest rozpatrywane przez dyrektora w terminie 14 dni od daty wniesienia przez pracownika. Decyzja wydana po rozpatrzeniu odwołania jest ostateczna.
§ 5
Z treścią niniejszego regulaminu premiowania zapoznaje się wszystkich pracowników administracji i obsługi placówki.