Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
!" | PRZEDSZKOLE. MIESIĘCZNIK DYREKTORA GRUDZIEŃ *+,-
PRACOWNIA DYDAKTYCZNA / METODA BATII STRAUSS
Metodą, na którą warto zwrócić uwagę w pracy z najmłodszymi, jest metoda
aktywnego słuchania według Batii Strauss. Sprzyja ona nie tylko aktywności ruchowej,
ale również rozwojowi emocjonalnemu i muzycznemu malucha.
ALEKSANDRA BATURA-MAŃKA
Muzyka jest dla dziecka źródłem inspiracji do wielu twórczych
działań; dzięki niej może wyrażać siebie przez różnorodną
aktywność oraz odreagowywać napięcie. Wpływa
ona na rozwój wyobraźni, mowy oraz myślenia. Kontakt
z muzyką uczy przedszkolaka dokonywania poprawnej
analizy, a także wykształca w nim wrażliwość słuchową.
Każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego w swojej
pracy powinien korzystać z metod aktywizacji muzyczno-
-ruchowej dziecka.
Metoda aktywnego słuchania według Batii Strauss została
stworzona z myślą o dzieciach i wynikała z chęci przybliżenia
im przede wszystkim muzyki klasycznej, która w pierwszym
odbiorze może nie być dla nich zachęcająca. Podczas
stosowania tej metody można zapoznawać przedszkolaki
także z muzyką jazzową, ludową i regionalną. Aktywne
słuchanie polega na słuchaniu całym sobą, wykonywaniu
podczas słuchania prostych, rytmicznych ruchów w pozycji
siedzącej bądź stojącej lub ruchów tanecznych – osobno lub
w parze. Każdy ruch pokazywany jest przez prowadzącego,
który odgrywa rolę dyrygenta.