Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Szczegółowa przykładowa pozytywna ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu
1. Imię i nazwisko nauczyciela:
2. Data urodzenia:
3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
4. Okres i podstawa prawna odbywania stażu: od 1 września 20... r. do 31 maja 20… r. na podstawie: art. 9b i 9c ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.).
5. Miejsce, stanowisko i wymiar zatrudnienia w okresie odbywania stażu:
6. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu:
7. Terminarz:
Lp. Opis Data
1. Data rozpoczęcia stażu
2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego
3. Data zakończenia stażu
4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego
Ustalam: pozytywną ocenę dorobku zawodowego
Uzasadnienie:
Pan(i) …………..…………………………… pracuje w …………………………………. im. ………………………………………. od ………… r. na stanowisku nauczyciela …………………….……………. . Staż na awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego odbywał(a) od 1 września 20… r. do 31 maja 20… r. 3 czerwca ….….. r. przedłożył(a) dyrektorowi szkoły sprawozdanie za okres stażu z uwzględnieniem realizacji planu rozwoju zawodowego. Plan został zrealizowany, a podjęte przedsięwzięcia pozwoliły ocenić dorobek zawodowy pozytywnie.
W czasie odbywanego stażu wykonywał(a) zadania objęte wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r. poz. 1574 ze zm.).
Wymagania zawarte w Rozporządzeniu spełnił(a), jednocześnie zrealizował(a) zadania zawarte w przedstawionym planie rozwoju zawodowego.
§ 8 ust. 3 pkt 1 Rozporządzenia – umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
Pan(i) ……………………………………………… bardzo często stosuje metody aktywizujące podczas prowadzonych lekcji. Zabiega o staranne przygotowanie do zajęć, które merytorycznie i metodycznie są bez zarzutu. Działania ujęte w planie rozwoju zawodowego zostały do końca zrealizowane, jednocześnie nauczyciel(ka) wykazał(a) efekty pracy z uczniami. Nauczyciel(ka) stosuje narzędzia multimedialne i informatyczne, co w znacznym stopniu sprzyja procesowi uczenia się, ponieważ uatrakcyjnienie zajęć skłania uczniów do działania i motywuje ich do nauki. Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach terenowych, dokonują obserwacji, poszukują i eksperymentują. Przykładem jest realizacja projektu przyrodniczego „Hodowla żółwi i rybek”, podczas którego uczniowie mogli obejrzeć przyrodniczy film edukacyjny o hodowli zwierząt i ryb wodnych. Zachęcone, same przygotowały akwaria, karmę i zdobyły wiedzę potrzebną do realizacji zadania. Technologia informacyjna jest również wykorzystywana na zajęciach terenowych, podczas nabywania umiejętności orientacji w przestrzeni. Zajęcia prowadzone przez Pana(-ią) …………………………………… są ciekawe, inspirują uczniów do aktywności i kreatywności.
Poza tym Pan(i) ……………..………………………. korzysta z technologii informatycznej podczas przygotowania wymaganej dokumentacji nauczyciela, korespondencji za pomocą poczty elektronicznej, szczególnie z rodzicami ucznió w. Korzysta z nośników i urządzeń elektronicznych (płyty CD, DVD, radiomagnetofony) oraz publikacji książkowych, co zawsze znajduje odzwierciedlenie w pracy na lekcji. Wykorzystuje również w pracy programy edukacyjne, encyklopedie multimedialne, korzysta ze stron internetowych, publikuje materiały metodyczne na stronie internetowej szkoły. Stosowanie metod aktywizujących i technologii informacyjno-komunikacyjnej powoduje, że uczniowie są aktywni, dociekliwi, angażują się w konkretne działania.
§ 8 ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia – umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli
Pan(i) ………………………………………………….. wykazał(a) się umiejętnością dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Uczestniczył(a) w spotkaniach zespołu nauczycieli, pełnił(a) również funkcję przewodniczącego(-j) zespołu nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Poza tym systematycznie uczestniczy w radach szkoleniowych i wewnętrznych formach doskonalenia zawodowego. Nabyta wiedza i umiejętności są wykorzystywane podczas zajęć. Nauczyciel(ka) uczestniczył(a) w zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. Przeprowadził(a) kilkakrotnie zajęcia otwarte samodzielnie dla nauczycieli stażystów i kontraktowych oraz innych nauczycieli.
Ponadto dzielenie się wiedzą i umiejętnościami odbywa się też dzięki publikacji artykułów na stronach internetowych szkoły, jak również dzięki prowadzeniu własnego bloga „Uczę biologii” czy publikacji w czasopiśmie „Biologia w szkole”.
Pan(i) ………………………. pełni funkcję szkolnego lidera WDN, dzięki czemu potrafi zdiagnozować potrzeby nauczycieli i opracować wspólnie z dyrektorem plan doskonalenia nauczycieli. Prowadził(a) również szkolenie dla nauczycieli z zakresu neurodydaktyki. Pan(i) …………………………. jest bardzo zaangażowany(-a) w doskonalenie zawodowe, uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach, potrafi przekazać zdobytą wiedzę innym nauczycielom, jak również wykorzystać doświadczenie podczas zajęć z uczniami. Przykładem może być prowadzenie hodowli żółwi i rybek akwariowych.
§ 8 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia – poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
Pan(i) ……………………………………………. poszerza zakres działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych m.in. poprzez:
• realizację wspólnie z innymi nauczycielami zadania wynikające z regionalnego projektu gminnego,
• udział w akcjach charytatywnych na rzecz chorych dzieci,
• udział w ogólnopolskim programie „Kubusiowi Przyjaciele Natury”,
• przygotowanie dzieci do międzyszkolnego konkursu „Zdrowe ciało, zdrowy duch”,
• przygotowanie warsztatów dla rodziców „Nasz rodzina kocha przyrodę”,
• przygotowanie programu „Dnia Ziemi”,
• realizację projektów przyrodniczych,
• przygotowanie wystawy prac ekologicznych.
Pan(i) …………………………. w bardzo dużym stopniu przyczynia się do promowania szkoły w środowisku lokalnym i poza nim. Angażuje się w różne działania lokalne np. akcja zbierania karmy dla schroniska zwierząt w …………………….……., happening w ramach projektu: „Uwaga! Globalne ocieplenie – ratujmy naszą planetę!”. Przygotowuje wspólnie z uczniami wystawy prac plastycznych o tematyce ekologicznej w Miejskim Domu Kultury w ……………….. . Współpracuje z nadleśnictwem, zapraszając leśników do szkoły na różne prelekcje i spotkania dotyczące ochrony lasów. Współpracuje z takimi organizacjami i instytucjami, jak np.: poradnia psychologiczno-pedagogiczna, miejski ośrodek pomocy społecznej, policja. Potrafi również zachęcić dzieci do działań realizowanych na rzecz środowiska lokalnego. Pan(i) …………………………………………………… w swojej pracy pedagogicznej wyróżnia się dużą aktywnością zawodową, planuje działania wykraczające poza obowiązki służbowe, angażuje dzieci i ich rodziców w działania promujące szkołę. Współpraca z rodzicami jest na bardzo wysokim poziomie, nauczyciel(ka) bardzo często kontaktuje się z rodzicami nie tylko podczas zebrań, ale także indywidualnie.
§ 8 ust. 3 pkt 4a Rozporządzenia – opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Pan(i) ……………………………………………………. opracował(a) i wdrożył(a) program działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych związanych z oświatą pt. ………………………………………………………………… . Realizacja programu przebiegała zgodnie z planem, monitorowano na bieżąco jego realizację oraz dokonano ewaluacji. Podjęte działania wpłynęły na podniesienie jakości pracy szkoły oraz pracy nauczyciela(-ki).
Pan(i) ………………………………………….. opracował(a) innowację pedagogiczną w zakresie ekologii, zaangażował(a) do realizacji rodziców i ich dzieci. Zorganizował(a) też w szkole kącik ekologiczny, gdzie pojawiają się informacje o działaniach proekologicznych uczniów i rodziców. Wszystkie działania są systematycznie monitorowane, na bieżąco dokonuje się ich modyfikacji, na zakończenie realizacji następuje ewaluacja, po czym nauczyciel(ka) gromadzi obserwacje przydatne w dalszej pracy.
§ 8 ust. 3 pkt 4b Rozporządzenia – wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej
Pan(i) ……………………………………………………. wykonywał(a) zadania opiekuna stażu, pełnił(a) również funkcję opiekuna praktyk pedagogicznych. Swoje zadania i obowiązki wykonał(a) wzorowo. Zawarł(a) kontrakt z nauczycielką stażystką, systematycznie uczestniczył(a) w zajęciach prowadzonych przez stażystkę oraz sam(a) prowadził(a) zajęcia otwarte dla stażystów i nauczycieli kontraktowych. Również opiekował(a) się studentami odbywającymi praktyki w szkole. Zapoznawał(a) studentów z dokumentacją nauczyciela, statutem szkoły, programem wychowawczo-profilaktycznym, regulaminami, wspólnie z nimi opracował(a) scenariusze zajęć.
Pan(i) ………………………….. pełnił(a) funkcję przewodniczącego(-j) zespołu nauczycieli, zawsze był(a) merytorycznie i metodycznie przygotowany(-a) do spotkań nauczycieli, dzielił(a) się wiedzą i doświadczeniem z innymi, dbał(a) o plany pracy nauczycieli i realizację szkolnego kalendarza imprez i uroczystości.
Nauczyciel(ka) był(a) koordynatorem(-ką) szkolnego projektu edukacyjnego: „Uwaga! Globalne ocieplenie – ratujmy naszą planetę”. Dbał(a) o terminową realizację projektu.
§ 8 ust. 3 pkt 4c Rozporządzenia – uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym
Pan(i) …………………………………………………………. wykazał(a) się umiejętnością posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym. Ukończył(a) studia licencjackie w zakresie nauczania języka obcego w szkole podstawowej.
§ 8 ust. 3 pkt 4d Rozporządzenia – opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji
Pan(i) …………………………………………………. opracował(a) autorską pracę z zakresu edukacji ekologicznej w szkole podstawowej. Poza tym pan(i) ……………………… jest autorem(-ką) wielu publikacji metodycznych, które ukazały się na łamach czasopisma „Biologia w szkole”
W związku z powyższymi stwierdzeniami ustalam dla Pana(-i) pozytywną ocenę dorobku zawodowego*.
(miejscowość, data) (podpis nauczyciela)
(miejscowość, data) (podpis dyrektora)
* Od oceny dorobku zawodowego przysługuje Panu(-i) odwołanie do Kuratorium Oświaty w ………………………………………………… w terminie 14 dni od daty otrzymania oceny.