Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Przykładowa negatywna ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu
1. Imię i nazwisko nauczyciela: ...................................................
2. Data urodzenia: .......................................................................
3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany
4. Okres i podstawa prawna odbywania stażu: od 1 września ...................................... r. do 31 maja ............................... r. na podstawie: art. 9b i 9c ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.).
5. Miejsce, stanowisko i wymiar zatrudnienia w okresie odbywania stażu:
.......................................................................................................................................................
6. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu:
.......................................................................................................................................................
7. Terminarz:
Lp. Opis Data
1. Data rozpoczęcia stażu
2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego
3. Data zakończenia stażu
4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego
Ustalam: negatywną ocenę dorobku zawodowego
Uzasadnienie:
Pani/Pan ........................................................... pracuje w ........................................................... im. .......................................................... od .......................... r. na stanowisku nauczyciela ...................................................... Staż na awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego odbywała/odbywał od 1 września ........................ r. do 31 maja ........................ r. ................................ r. przedłożyła/przedłożył dyrektorowi przedszkola sprawozdanie za okres stażu z uwzględnieniem realizacji planu rozwoju zawodowego. Plan nie został zrealizowany, a podjęte przedsięwzięcia nie pozwoliły ocenić dorobku zawodowego pozytywnie.
W czasie odbywanego stażu nauczycielka/nauczyciel wykonywała/wykonywał zadania objęte wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200).
§ 8 ust. 3 pkt 1 Rozporządzenia – umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych sprzyjających procesowi uczenia się
Pani/Pan ................................................... rzadko stosuje metody aktywizujące dzieci. Zajęcia są prowadzone najczęściej poprzez stosowanie tradycyjnych metod, w tym oglądowych i podających. Dzieci są często znudzone i nie angażują się w działania w czasie zajęć. Nauczycielka/Nauczyciel stosuje narzędzia multimedialne i informatyczne, jednak nie sprzyja to procesowi uczenia się, ponieważ stanowią one element metody oglądowej. Dzieci mają okazję obejrzeć filmy edukacyjne, jednak nie wiąże się to z podjęciem konkretnych zadań wykonywanych przez przedszkolaków. Podczas zajęć rzadko narzędzia multimedialne są wykorzystywane w celu uatrakcyjnienia zajęć.
Pani/Pan ...................................................... korzysta z technologii informatycznej podczas przygotowania wymaganej dokumentacji nauczyciela, korespondencji za pomocą poczty elektronicznej. Korzysta z nośników i urządzeń elektronicznych (płyty CD, DVD, radiomagnetofony) oraz publikacji książkowych, jednak nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w pracy z dziećmi.
§ 8 ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia – umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli
Pani/Pan ........................................... nie potrafi dzielić się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
Uczestniczyła/Uczestniczył w:
• radach szkoleniowych prowadzonych przez innych nauczycieli lub trenerów zewnętrznych,
• spotkaniach zespołu ewaluacyjnego, nie wykazywała/wykazywał jednak własnej inwencji ani pomysłowości.
Pani/Pan .................................................. niechętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym. Trudności w nawiązywaniu kontaktów są dominującą przyczyną niepozwalającą na współpracę z innymi nauczycielami, w tym nauczycielami z innych przedszkoli. Chętnie jednak korzysta z pomocy innych nauczycieli.
§ 8 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia – poszerzenie zakresu działań przedszkola, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
Pani/Pan ................................................ poszerza zakres działań przedszkola, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych:
• nawiązywała/nawiązywał współpracę z innymi przedszkolami, jednak nie współpracuje systematycznie,
• realizowała/realizował zadania wynikające z regionalnego projektu gminnego,
• brała/brał udział w organizowanych przez innych nauczycieli akcjach charytatywnych: ...........................................................................................................................................
Pani/Pan .................................................. w niewielkim stopniu przyczynia się do promowania przedszkola w środowisku lokalnym i poza nim. Wprawdzie początkowo angażuje siebie i dzieci w te działania, jednak najczęściej rezygnuje i szybko się zniechęca. Ogranicza się do współpracy z takimi organizacjami i instytucjami jak: poradnia psychologiczno-pedagogiczna, miejski ośrodek pomocy społecznej, policja.
Nauczycielka/nauczyciel nie wykazała/nie wykazał się zaangażowaniem i aktywnością w realizacji zadań w ramach zdalnego nauczania. Niechętnie przygotowywała/przygotowywał pomoce i zadania dla dzieci, które mogłyby wykonywać samodzielnie lub z pomocą rodziców. Nie współpracowała/nie współpracował również z rodzicami, celem wpierania ich dzieci w zdalnym nauczaniu.
§ 8 ust. 3 pkt 4a Rozporządzenia – opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką przedszkola, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Pani/Pan .................................................... opracowała/opracował i wdrożyła/wdrożył program działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych związanych z oświatą:
• opracowała/opracował ......................................................................., jednak realizacja programu nie przebiegała sprawnie i zaniechała/zaniechał dalszej pracy,
• nie dokonała/dokonał ewaluacji ................................................................................
Pani/Pan ............................................................. szybko zniechęca się i rezygnuje z podjętych działań, co niekorzystnie wpływa na dzieci i zdecydowanie obniża poziom nauczania. Poza tym Pani/Pan ..................................................... nie wykazała/wykazał się umiejętnością pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
§ 8 ust. 3 pkt 4b Rozporządzenia – wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy ds. podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej
Pani/Pan ....................................................... nie wykonywała/wykonywał zadań opiekuna stażu. Pełniła/Pełnił funkcję opiekuna praktyk pedagogicznych, jednak nie do końca wykonała/wykonał swoje zadania; nie przeprowadziła/przeprowadził zajęć, które student mógłby obserwować, przedstawiła/przedstawił dokumentację nauczyciela, jednak nie potrafiła/potrafił wyjaśnić, czemu ona służy, dlaczego należy dbać o jej prawidłowe prowadzenie.
Pani/Pan .................................... nie pełniła/pełnił funkcji przewodniczącej/przewodniczącego zespołu nauczycieli.
§ 8 ust. 3 pkt 4c Rozporządzenia – uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym
Pani/Pan ................................................ nie wykazała/wykazał się umiejętnością posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, pomimo zaplanowania w planie rozwoju zawodowego nabycia tej umiejętności.
§ 8 ust. 3 pkt 4d Rozporządzenia – opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka, opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji
Pani/Pan ................................................. nie opracowała/opracował autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka, pomimo tego, że takie zadania zostały wyznaczone w planie rozwoju zawodowego.
W związku z powyższymi stwierdzeniami ustalam dla Pani/Pana .............................................. negatywną ocenę dorobku zawodowego*.
(miejscowość, data) (podpis nauczyciela)
(miejscowość, data) (podpis dyrektora)
* Od oceny dorobku zawodowego przysługuje Pani/Panu odwołanie do Kuratorium Oświaty w ..................................................... w terminie 14 dni od daty otrzymania oceny.