Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przykładowa negatywna ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu 1. Imię i nazwisko nauczyciela: ................................................... 2. Data urodzenia: ....................................................................... 3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 4. Okres i podstawa prawna odbywania stażu: od 1 września ...................................... r. do 31 maja ............................... r. na podstawie: art. 9b i 9c ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.). 5. Miejsce, stanowisko i wymiar zatrudnienia w okresie odbywania stażu: ....................................................................................................................................................... 6. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu: ....................................................................................................................................................... 7. Terminarz: Lp. Opis Data 1. Data rozpoczęcia stażu 2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego 3. Data zakończenia stażu 4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego Ustalam: negatywną ocenę dorobku zawodowego Uzasadnienie: Pani/Pan ........................................................... pracuje w ........................................................... im. .......................................................... od .......................... r. na stanowisku nauczyciela ...................................................... Staż na awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego odbywała/odbywał od 1 września ........................ r. do 31 maja ........................ r. ................................ r. przedłożyła/przedłożył dyrektorowi przedszkola sprawozdanie za okres stażu z uwzględnieniem realizacji planu rozwoju zawodowego. Plan nie został zrealizowany, a podjęte przedsięwzięcia nie pozwoliły ocenić dorobku zawodowego pozytywnie. W czasie odbywanego stażu nauczycielka/nauczyciel wykonywała/wykonywał zadania objęte wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200). § 8 ust. 3 pkt 1 Rozporządzenia – umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych sprzyjających procesowi uczenia się Pani/Pan ................................................... rzadko stosuje metody aktywizujące dzieci. Zajęcia są prowadzone najczęściej poprzez stosowanie tradycyjnych metod, w tym oglądowych i podających. Dzieci są często znudzone i nie angażują się w działania w czasie zajęć. Nauczycielka/Nauczyciel stosuje narzędzia multimedialne i informatyczne, jednak nie sprzyja to procesowi uczenia się, ponieważ stanowią one element metody oglądowej. Dzieci mają okazję obejrzeć filmy edukacyjne, jednak nie wiąże się to z podjęciem konkretnych zadań wykonywanych przez przedszkolaków. Podczas zajęć rzadko narzędzia multimedialne są wykorzystywane w celu uatrakcyjnienia zajęć. Pani/Pan ...................................................... korzysta z technologii informatycznej podczas przygotowania wymaganej dokumentacji nauczyciela, korespondencji za pomocą poczty elektronicznej. Korzysta z nośników i urządzeń elektronicznych (płyty CD, DVD, radiomagnetofony) oraz publikacji książkowych, jednak nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w pracy z dziećmi. § 8 ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia – umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli Pani/Pan ........................................... nie potrafi dzielić się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Uczestniczyła/Uczestniczył w: • radach szkoleniowych prowadzonych przez innych nauczycieli lub trenerów zewnętrznych, • spotkaniach zespołu ewaluacyjnego, nie wykazywała/wykazywał jednak własnej inwencji ani pomysłowości. Pani/Pan .................................................. niechętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym. Trudności w nawiązywaniu kontaktów są dominującą przyczyną niepozwalającą na współpracę z innymi nauczycielami, w tym nauczycielami z innych przedszkoli. Chętnie jednak korzysta z pomocy innych nauczycieli. § 8 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia – poszerzenie zakresu działań przedszkola, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Pani/Pan ................................................ poszerza zakres działań przedszkola, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych: • nawiązywała/nawiązywał współpracę z innymi przedszkolami, jednak nie współpracuje systematycznie, • realizowała/realizował zadania wynikające z regionalnego projektu gminnego, • brała/brał udział w organizowanych przez innych nauczycieli akcjach charytatywnych: ........................................................................................................................................... Pani/Pan .................................................. w niewielkim stopniu przyczynia się do promowania przedszkola w środowisku lokalnym i poza nim. Wprawdzie początkowo angażuje siebie i dzieci w te działania, jednak najczęściej rezygnuje i szybko się zniechęca. Ogranicza się do współpracy z takimi organizacjami i instytucjami jak: poradnia psychologiczno-pedagogiczna, miejski ośrodek pomocy społecznej, policja. Nauczycielka/nauczyciel nie wykazała/nie wykazał się zaangażowaniem i aktywnością w realizacji zadań w ramach zdalnego nauczania. Niechętnie przygotowywała/przygotowywał pomoce i zadania dla dzieci, które mogłyby wykonywać samodzielnie lub z pomocą rodziców. Nie współpracowała/nie współpracował również z rodzicami, celem wpierania ich dzieci w zdalnym nauczaniu. § 8 ust. 3 pkt 4a Rozporządzenia – opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką przedszkola, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pani/Pan .................................................... opracowała/opracował i wdrożyła/wdrożył program działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych związanych z oświatą: • opracowała/opracował ......................................................................., jednak realizacja programu nie przebiegała sprawnie i zaniechała/zaniechał dalszej pracy, • nie dokonała/dokonał ewaluacji ................................................................................ Pani/Pan ............................................................. szybko zniechęca się i rezygnuje z podjętych działań, co niekorzystnie wpływa na dzieci i zdecydowanie obniża poziom nauczania. Poza tym Pani/Pan ..................................................... nie wykazała/wykazał się umiejętnością pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. § 8 ust. 3 pkt 4b Rozporządzenia – wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy ds. podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Pani/Pan ....................................................... nie wykonywała/wykonywał zadań opiekuna stażu. Pełniła/Pełnił funkcję opiekuna praktyk pedagogicznych, jednak nie do końca wykonała/wykonał swoje zadania; nie przeprowadziła/przeprowadził zajęć, które student mógłby obserwować, przedstawiła/przedstawił dokumentację nauczyciela, jednak nie potrafiła/potrafił wyjaśnić, czemu ona służy, dlaczego należy dbać o jej prawidłowe prowadzenie. Pani/Pan .................................... nie pełniła/pełnił funkcji przewodniczącej/przewodniczącego zespołu nauczycieli. § 8 ust. 3 pkt 4c Rozporządzenia – uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym Pani/Pan ................................................ nie wykazała/wykazał się umiejętnością posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, pomimo zaplanowania w planie rozwoju zawodowego nabycia tej umiejętności. § 8 ust. 3 pkt 4d Rozporządzenia – opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka, opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji Pani/Pan ................................................. nie opracowała/opracował autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka, pomimo tego, że takie zadania zostały wyznaczone w planie rozwoju zawodowego. W związku z powyższymi stwierdzeniami ustalam dla Pani/Pana .............................................. negatywną ocenę dorobku zawodowego*. (miejscowość, data) (podpis nauczyciela) (miejscowość, data) (podpis dyrektora) * Od oceny dorobku zawodowego przysługuje Pani/Panu odwołanie do Kuratorium Oświaty w ..................................................... w terminie 14 dni od daty otrzymania oceny.