Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przykładowa pozytywna ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu 1. Imię i nazwisko nauczyciela: ........................................................................... 2. Data urodzenia: ................................................................................................ 3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel stażysta 4. Okres i podstawa prawna odbywania stażu: od 1 września 2018 r. do 31 sierpnia 2019 r. na podstawie: art. 9 Ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1287). 5. Miejsce, stanowisko i wymiar zatrudnienia w okresie odbywania stażu: ................................................................................................................................................. 6. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu: ................................................................................................................................................. 7. Terminarz: Lp. Opis Data 1. Data rozpoczęcia stażu 2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego 3. Data zakończenia stażu 4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego Ustalam: pozytywną ocenę dorobku zawodowego Uzasadnienie: Pan/Pani ................................................................. pracuje w .................................................... im. .............................................................................. od ................................. r. na stanowisku nauczyciela ............................................................................. . Staż na awans zawodowy nauczyciela kontraktowego odbywał(a) od 1 września 2018 r. do 31 sierpnia 2019 r. 5 września 2019 r. przedłożył(a) dyrektorowi przedszkola sprawozdanie za okres stażu z uwzględnieniem realizacji planu rozwoju zawodowego. Plan został zrealizowany, a podjęte przedsięwzięcia pozwoliły ocenić dorobek zawodowy pozytywnie. W czasie odbywanego stażu wykonywał(a) zadania objęte wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r. poz. 1574 ze zm.). Wymagania zawarte w Rozporządzeniu spełnił(a). Jednocześnie zrealizował(a) zadania zawarte w przedstawionym planie rozwoju zawodowego. § 6 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenia – znajomość przepisów prawa dotyczących organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Pan/Pani ......................................................... zapoznał(a) się z przepisami prawa oświatowego w zakresie funkcjonowania przedszkola. Poznał(a) Ustawę Prawo oświatowe, Ustawę o systemie oświaty oraz Ustawę Karta nauczyciela. Na początku stażu poznał(a) organizację, zadania i zasady funkcjonowania przedszkola, w którym odbywał(a) staż: • zapoznał(a) się ze statutem przedszkola i omówił(a) go z opiekunem stażu, • zapoznał(a) się z planem pracy przedszkola, • poznał(a) regulaminy przedszkola, m.in. regulamin rady pedagogicznej, rady rodziców, regulaminy pomieszczeń itp., • poznał(a) zasady prowadzenia dokumentacji przedszkolnej. Pan/Pani………………....………. poznał(a) i stosował(a) w swojej pracy przepisy oświatowe i prawo wewnętrzne. Jest zdyscyplinowanym(ą) i sumiennym(ą) nauczycielem(ką), prawidłowo prowadził(a) dokumentację przedszkolną. Jest członkiem zespołu przedmiotowego nauczycieli, brał(a) udział w realizacji wszystkich przedsięwzięć tego zespołu. Aktywnie pracował(a) w radzie pedagogicznej oraz uczestniczył(a) w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu zawodowym. Brał(a) udział w szkoleniu z zakresu BHP. Gromadził(a) dokumentację awansu zawodowego. § 6 ust. 2 pkt 2 Rozporządzenia – umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w szczególności realizację podstawy programowej Pan/Pani………………………................…. wykazał(a) się umiejętnością prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań przedszkola. Podczas zajęć obserwowanych przez dyrektora i opiekuna stażu nauczyciel(ka) wykazał(a) się umiejętnością prawidłowego planowania zajęć, dobrą ich organizacją oraz osiąganiem zamierzonych celów. Nauczyciel(ka) stosował(a) różnorodne metody nauczania, w tym metody aktywizujące. Wykazał(a) się umiejętnością trafnego doboru środków dydaktycznych oraz dobrymi relacjami z dziećmi. Nauczyciel(ka) indywidualizował(a) proces kształcenia, uwzględniając możliwości dzieci. Zgromadził(a) szereg pomocnych, własnoręcznie wykonanych materiałów dydaktycznych. Korzystał(a) z fachowej literatury, plakatów, planszy dydaktycznych, prezentacji multimedialnych, filmów, kart pracy i innych. Wszystkie zajęcia były szczegółowo omawiane z opiekunem stażu i dyrektorem przedszkola. § 6 ust. 2 pkt 3 Rozporządzenia – umiejętność rozpoznawania potrzeb uczniów oraz indywidualizowania nauczania Pan/Pani ........................................ wykazał(a) się umiejętnością rozpoznawania potrzeb dzieci oraz indywidualizowania pracy z dziećmi. Szczegółowo analizował(a) karty obserwacji dzieci przedszkolnych, samodzielnie opracował(a) narzędzia diagnostyczne celem przeprowadzenia obserwacji. Nawiązał(a) współpracę z poradnią zdrowia psychicznego dla dzieci celem uzyskania porad i wskazówek do pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systematycznie obserwował(a) zachowania i ich funkcjonowanie w przedszkolu. Prowadząc zajęcia, uwzględniał(a) indywidualne potrzeby dzieci oraz ich możliwości psychofizyczne. Poznał(a) środowisko dzieci przedszkolnych i potrafił(a) z nim współpracować. Prawidłowo realizował(a) zadania wychowawcze ujęte w planie pracy. Taktownie rozwiązywał(a) pojawiające się problemy wychowawcze. Współpracował(a) z rodzicami przedszkolaków, udzielając im bieżących informacji o postępach rozwojowych ich dzieci. Spotykał(a) się z rodzicami dzieci mających trudności w przyswajaniu i zapamiętywaniu wiedzy, ustalając z nimi sposoby udzielenia pomocy. § 6 ust. 2 pkt 4 Rozporządzenia – umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki Pan/Pani ………………......……… zdobył(a) umiejętność stosowania w pracy wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Systematycznie pogłębiał(a) wiedzę pedagogiczno-psychologiczną, studiował(a) fachową literaturę oraz korzystał(a) ze stron internetowych, skąd czerpał(a) wiedzę na temat metodyki wychowania i nauczania. Pogłębiał(a) wiedzę z zakresu dydaktyki nauczania poprzez różnorodne formy doskonalenia zawodowego. Wykorzystywał(a) wiedzę z zakresu dydaktyki nauczania podczas zajęć z dziećmi. § 6 ust. 2 pkt 5 Rozporządzenia – umiejętność wykorzystania w pracy wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie doskonalenia zawodowego Pan/Pani ……...…………………….. wykazał(a) się umiejętnością wykorzystania w pracy wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie doskonalenia zawodowego: • uczestniczył(a) w wewnątrzprzedszkolnych formach doskonalenia zawodowego, m.in. w zakresie ochrony danych osobowych, obowiązku zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa wynikającego z prawa oświatowego, procedur zachowania w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych, strategii w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, • uczestniczył(a) w e-konferencjach i szkoleniach online, np. …………………………... • uczestniczył(a) w szkoleniach zewnętrznych, dotyczących np. metod aktywizujących w pracy z dziećmi, elementów metody M. Montessori w edukacji przedszkolnej i innych, • wykorzystał(a) zdobytą wiedzę i umiejętności w pracy z dziećmi, wzbogacał(a) własny warsztat pracy o nowe pomoce, scenariusze zajęć, karty pracy i inne. Wszystkie szkolenia przyczyniły się do wzbogacenia warsztatu pracy, uatrakcyjnienia zajęć, a przede wszystkim pozwoliły nauczycielowi na zdobycie doświadczenia i dodatkowych umiejętności. § 6 ust. 2 pkt 6 Rozporządzenia – umiejętność korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych Pan/ Pani ……………............…………. wykazał(a) się umiejętnością korzystania w pracy, zwłaszcza w trakcie prowadzonych zajęć, z narzędzi multimedialnych i informatycznych: • opracował(a) dokumentację nauczyciela z wykorzystaniem komputera, • korzystał(a) z projektora podczas prezentacji multimedialnych, które sam(a) przygotowywał(a), • korzystał(a) z programów multimedialnych oraz filmów edukacyjnych, • wykorzystał(a) techniki komputerowe do opracowania narzędzi diagnostycznych niezbędnych do przeprowadzenia prawidłowej obserwacji dzieci, • korzystał(a) ze stron internetowych: www.men.gov.pl, www.wychowanie.pl, www.awans.net, www.publikacje.edu.pl, • korzystał(a) z technologii informatycznej podczas przygotowania wymaganej dokumentacji nauczyciela, korespondowała, szczególnie z rodzicami przedszkolaków, za pomocą poczty elektronicznej. Nauczyciel(ka) stosuje narzędzia multimedialne i informatyczne, co w znacznym stopniu sprzyja procesowi uczenia się, ponieważ uatrakcyjnienie zajęć prowokuje dzieci do działania i motywuje je do nauki poprzez zabawę. W swojej pracy nauczyciel(ka) wykorzystywał(a) również nagrania na płytach DVD i CD, plakaty, plansze edukacyjne, słowniki, encyklopedie, służące technologii komunikacyjnej. § 6 ust. 2 pkt 7 Rozporządzenia – umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć Pan/Pani …...........................…….. wykazał(a) się umiejętnością omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć. Obserwował(a) zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli. Wszystkie zajęcia były omawiane i analizowane. Dzięki temu nauczyciel(ka) nabrał(a) doświadczenia, zgromadził(a) notatki, wyciągnął(ęła) wnioski i wdrożył(a) je w swoją pracę. Nabył(a) również umiejętności redagowania scenariuszy zajęć, z uwzględnieniem indywidualizacji procesu kształcenia. Prowadził(a) zajęcia pod kierunkiem opiekuna stażu, potrafił(a) ocenić własne zajęcia, dokonać ewaluacji, określić mocne i słabe strony oraz wyciągnąć wnioski pomocne w dalszej pracy. Pan/ Pani ………………...............……… potrafi prowadzić zajęcia, podczas których dzieci skupiają się na zadaniach, są aktywne i ciekawe świata. Zajęcia są zawsze przemyślane, dobrze zorganizowane, czas prawidłowo wykorzystany. § 6 ust. 2 pkt 8 Rozporządzenia – znajomość środowiska uczniów i ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem lokalnym Pan/Pani .......................................................... wykazał(a) się znajomością środowiska dzieci przedszkolnych i ich problemów oraz umiejętnością współpracy ze środowiskiem lokalnym. Nabył(a) umiejętności współpracy z lokalnym środowiskiem, dzięki rozmowom i konsultacjom z rodzicami oraz przeprowadzonej obserwacji gromadził(a) informacje o dzieciach. Dobierał(a) indywidualne formy i metody pracy z uczniami, w zależności od ich potrzeb i możliwości. Prowadził(a) indywidualne rozmowy z rodzicami, wychowawcami, pedagogiem i psychologiem w przedszkolu. Uczestniczył(a) w życiu przedszkola, współpracując ze środowiskiem lokalnym i środowiskiem nauczycieli. Był(a) współorganizatorem m.in. uroczystości pasowania przedszkolaków, organizacji Dnia Babci i Dziadka, obchodów Dnia Matki oraz przedszkolnego baliku karnawałowego. W opinii opiekuna stażu Pan/Pani …………………………. rzetelnie spełniał(a) wymagania i sumiennie wykonywał(a) zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego. Wzorowo przygotowywał(a) się do zajęć, wykazywał(a) się odpowiedzialnością i obowiązkowością. W związku z powyższymi stwierdzeniami ustalam dla Pana/Pani pozytywną ocenę dorobku zawodowego*. (miejscowość, data) (podpis nauczyciela) (miejscowość, data) (podpis dyrektora) * Od oceny dorobku zawodowego przysługuje Panu/Pani odwołanie do Kuratorium Oświaty w ………………………………………………… w terminie 14 dni od daty otrzymania oceny.