Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przykładowa pozytywna ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu 1. Imię i nazwisko nauczyciela: ............................................................................... 2. Data urodzenia: .................................................................................................... 3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 4. Okres i podstawa prawna odbywania stażu: od 1 września ......................... r. do 31 maja ...................... r. na podstawie: art. 9b i 9c ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.). 5. Miejsce, stanowisko i wymiar zatrudnienia w okresie odbywania stażu: ....................................................................................................................................................... 6. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu: ....................................................................................................................................................... 7. Terminarz: Lp. Opis Data 1. Data rozpoczęcia stażu 2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego 3. Data zakończenia stażu 4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego Ustalam: pozytywną ocenę dorobku zawodowego Uzasadnienie: Pani/Pan ..................................................... pracuje w ............................................................ im. ................................................................................. od ............................ r. na stanowisku nauczyciela ..................................... Staż na awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego odbywała/odbywał od 1 września ........................ r. do 31 maja ........................ r. ..................................... r. przedłożyła/przedłożył dyrektorowi przedszkola sprawozdanie za okres stażu z uwzględnieniem realizacji planu rozwoju zawodowego. Plan został zrealizowany, a podjęte przedsięwzięcia pozwoliły ocenić dorobek zawodowy pozytywnie. W czasie odbywanego stażu wykonywała/wykonywał zadania objęte wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200). Wymagania zawarte w Rozporządzeniu spełniła/spełnił. Jednocześnie zrealizowała/zrealizował zadania zawarte w przedstawionym planie rozwoju zawodowego. § 8 ust. 3 pkt 1 Rozporządzenia – umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się Pani/Pan .................................................... bardzo często stosuje metody aktywizujące podczas zajęć w przedszkolu. Zabiega o staranne przygotowanie do zajęć, które merytorycznie i metodycznie są bez zarzutu. Działania ujęte w planie rozwoju zawodowego zostały do końca zrealizowane, jednocześnie nauczycielka/nauczyciel wykazała/wykazał efekty pracy z dziećmi. Nauczycielka/Nauczyciel stosuje narzędzia multimedialne i informatyczne, co w znacznym stopniu sprzyja procesowi uczenia się, ponieważ uatrakcyjnienie zajęć prowokuje dzieci do działania i motywuje ich do odkrywania, poszukiwania i eksperymentowania. Przykładem jest realizacja projektu przyrodniczego „Nasz ogródek”, podczas którego dzieci mogły obejrzeć film edukacyjny o uprawie roślin, sadzeniu sadzonek i sianiu nasion warzyw oraz kwiatów. Zachęcone, uprawiały własny przedszkolny ogródek. Technologia informacyjna jest również wykorzystywana na zajęciach rytmicznych, plastycznych, technicznych i innych. Zajęcia prowadzone przez Panią/Pana ................................................ są ciekawe, inspirujące dzieci do aktywności i kreatywności. Poza tym Pani/Pan ...................................................... korzysta z technologii informatycznej podczas przygotowania wymaganej dokumentacji nauczyciela. Koresponduje za pomocą poczty elektronicznej, szczególnie z rodzicami dzieci przedszkolnych. Korzysta z nośników i urządzeń elektronicznych (płyty CD, DVD, radiomagnetofony) oraz publikacji książkowych, co zawsze znajduje odzwierciedlenie w pracy z dziećmi. Wykorzystuje również w pracy programy edukacyjne, encyklopedie multimedialne, korzysta ze stron internetowych, publikuje materiały metodyczne na stronie internetowej przedszkola. Stosowanie metod aktywizujących i technologii informacyjno-komunikacyjnej powoduje, że przedszkolaki są chętne do pracy, zadają wiele pytań, angażują się w konkretne działania. W czasie zdalnego nauczania Pani/Pan ................................................. wykazała/wykazał się kreatywnością i pomysłowością w realizowaniu zajęć z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Tworzyła/tworzył filmiki i prezentacje swojego autorstwa. Doskonaliła/doskonalił się w zakresie zdalnego nauczania. Prowadziła/prowadził systematycznie zajęcia i konsultacje z rodzicami. § 8 ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia – umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli Pani/Pan ................................................. wykazała/wykazał się umiejętnością dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Uczestniczyła/Uczestniczył w spotkaniach zespołu nauczycieli, pełniła/pełnił również funkcję przewodniczącej/przewodniczącego zespołu nauczycieli. Poza tym systematycznie uczestniczy w radach szkoleniowych i wewnętrznych formach doskonalenia zawodowego. Nabyta wiedza i umiejętności są wykorzystywane podczas zajęć. Nauczycielka/Nauczyciel uczestniczyła/uczestniczył w zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. Przeprowadziła/Przeprowadził kilkakrotnie zajęcia otwarte samodzielnie dla nauczycieli stażystów i kontraktowych oraz innych nauczycieli. Ponadto dzielenie się wiedzą i umiejętnościami ma miejsce podczas publikowania artykułów na stronach internetowych przedszkola, jak również na stronie: www.superbelfrzy.edu.pl czy w czasopiśmie „Bliżej przedszkola”. Pani/Pan ................................................... pełni funkcję przedszkolnego lidera WDN, dzięki czemu potrafi zdiagnozować potrzeby nauczycieli i opracować wspólnie z dyrektorem plan doskonalenia nauczycieli. Sama/Sam prowadziła/prowadził również szkolenie dla nauczycieli z zakresu metody M. Montessori. Pani/Pan jest bardzo zaangażowana/zaangażowany w doskonalenie zawodowe, uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach potrafi przekazać zdobytą wiedzę innym nauczycielom, jak również wykorzystać doświadczenie podczas zajęć z dziećmi. Przykładem mogą być warsztaty plastyczno-techniczne „Jak nauczyć kreatywności dzieci w przedszkolu”. § 8 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia – poszerzenie zakresu działań przedszkola, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Pani/Pan ................................................. poszerzała/poszerzał zakres działań przedszkola, w szczególności dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych m.in. poprzez: • realizację wspólnie z innymi nauczycielami zadań wynikających z regionalnego projektu gminnego, • udział w akcjach charytatywnych na rzecz chorych dzieci, • udział w ogólnopolskim programie „Śniadanie daje moc”, • przygotowanie dzieci do międzyprzedszkolnego „Biegu przedszkolaków po zdrowie”, • przygotowanie warsztatów dla rodziców „Bawię się, rysuję, maluję, montuję razem z moim dzieckiem”, • przygotowanie programu artystycznego z okazji Dnia Mamy i Taty, • realizację projektów przyrodniczych, • przygotowanie wystawki prac dzieci z okazji Dni Przedszkola, • opracowanie i wyreżyserowanie przedstawienia teatralnego dla nauczycieli i rodziców „W krainie baśni”, • ......................................................................................................................................... Pani/Pan ............................................. w bardzo dużym stopniu przyczynia się do promowania przedszkola w środowisku lokalnym i poza nim. Angażuje się w różne działania lokalne, np. w akcję zbierania karmy dla schroniska dla zwierząt w ....................................., happening „Stop przemocy w mediach i dość hejtowania!”. Przygotowuje spektakle dla seniorów i rodziców naszych dzieci w Miejskim Domu Kultury. Współpracuje z OSP, zapraszając strażaków do przedszkola na różne pokazy i próbne alarmy przeciwpożarowe. Bierze udział w uroczystościach strażackich, zapoznaje dzieci ze służbą strażacką. Współpracuje z takimi organizacjami i instytucjami jak: poradnia psychologiczno-pedagogiczna, miejski ośrodek pomocy społecznej, policja. Potrafi również zachęcić dzieci do działań realizowanych na rzecz środowiska lokalnego. Pani/Pan ............................................................. w swojej pracy pedagogicznej wyróżnia się dużą aktywnością zawodową, planuje działania wykraczające poza jej/jego obowiązki służbowe, angażuje dzieci i ich rodziców w działania promujące przedszkole. Współpraca z rodzicami jest na bardzo wysokim poziomie, bardzo często kontaktuje się z rodzicami nie tylko podczas zebrań, ale także indywidualnie. § 8 ust. 3 pkt 4a Rozporządzenia – opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką przedszkola, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pani/Pan .................................................................. opracowała/opracował i wdrożyła/wdrożył program działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych związanych z oświatą ................................................................., realizacja programu przebiegała zgodnie z planem, monitorowano na bieżąco realizację programu ................................................... oraz dokonano ewaluacji. Podjęte działania wpłynęły na podniesienie jakości pracy przedszkola oraz pracy nauczycielki/nauczyciela. Opracowała/Opracował innowację pedagogiczną w zakresie sztuki plastycznej, zaangażowała/zaangażował do realizacji rodziców i ich dzieci. Zorganizowała/Zorganizował w przedszkolu kącik sztuk plastycznych, gdzie eksponowane są nie tylko prace dzieci, ale także ich rodziców. Wszystkie działania są systematycznie monitorowane, na bieżąco dokonuje się ich modyfikacji, na zakończenie realizacji następuje ewaluacja, po czym nauczycielka/nauczyciel wyciąga wnioski do dalszej pracy. § 8 ust. 3 pkt 4b Rozporządzenia – wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy ds. podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Pani/Pan ............................................................. wykonywała/wykonywał zadania opiekuna stażu. Pełniła/Pełnił również funkcję opiekuna praktyk pedagogicznych. Swoje zadania i obowiązki wykonała/wykonywał wzorowo. Zawarła/Zawarł kontrakt z nauczycielką stażystką, systematycznie uczestniczyła/uczestniczył w zajęciach prowadzonych przez stażystkę oraz sama/sam prowadziła/prowadził zajęcia otwarte dla stażystów i kontraktowych. Również opiekowała/opiekował się studentami odbywającymi praktyki w przedszkolu. Zapoznawała/Zapoznawał z dokumentacją nauczyciela, wspólnie ze studentami opracowała/opracował scenariusze zajęć, zapoznała/zapoznał ze statutem przedszkola i regulaminami. Pani/Pan .......................................... pełniła/pełnił funkcję przewodniczącej/przewodniczącego zespołu nauczycieli, zawsze była/był merytorycznie i metodycznie przygotowana/ przygotowany do spotkań nauczycieli, dzieliła/dzielił się wiedzą i doświadczeniem z innymi, dbała/dbał o plany pracy nauczycieli i realizację przedszkolnego kalendarza imprez i uroczystości. Nauczycielka/Nauczyciel była/był koordynatorem przedszkolnego projektu edukacyjnego „W zdrowym przedszkolaku zdrowych duch”. Dbała/Dbał o terminową realizację projektu. § 8 ust. 3 pkt 4c Rozporządzenia – uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym Pani/Pan ..................................................... wykazała/wykazał się umiejętnością posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym. Ukończyła/Ukończył studia licencjackie w zakresie nauczania języka obcego w przedszkolu. § 8 ust. 3 pkt 4d Rozporządzenia – opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji Pani/Pan ....................................................... opracowała/opracował autorską pracę z zakresu pedagogiki według M. Montessori oraz wykorzystania jej elementów w pracy nauczyciela przedszkola. Poza tym Pani/Pan ...................................................... jest autorką/autorem wielu publikacji metodycznych na łamach czasopisma „Bliżej Przedszkola”. W związku z powyższymi stwierdzeniami ustalam dla Pani/Pana .............................................. pozytywną ocenę dorobku zawodowego*. (miejscowość, data) (podpis nauczyciela) (miejscowość, data) (podpis dyrektora) * Od oceny dorobku zawodowego przysługuje Pani/Panu odwołanie do Kuratorium Oświaty w .................................................... w terminie 14 dni od daty otrzymania oceny.