Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Listopad miesiącem poezji Projekt edukacyjny dla uczniów szkoły podstawowej Opracowała: Anna Sztulpa GRUPA WIEKOWA: • uczniowie klas IV–VIII szkoły podstawowej. CZAS REALIZACJI: • listopad. CEL GŁÓWNY: • uwrażliwianie uczniów na piękno poezji. CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU: • popularyzowanie poezji wśród uczniów, • zainteresowanie uczniów poezją (w tym poezją patriotyczną), • rozwijanie zdolności recytatorskich, • zachęcanie do występów na scenie oraz udziału w konkursach, • uczenie rywalizacji w przyjaznej atmosferze, • kształcenie umiejętności samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji, • rozwijanie własnych zainteresowań, samokształcenie, • prezentacja umiejętności uczniów, • integracja szkół na terenie Rataj, • współpraca z Samorządem Uczniowskim oraz Domem Kultury „Na Skarpie”, • realizacja w Szkole Podstawowej nr 3 im. Bolesława Krzywoustego w Poznaniu projektu całorocznego „Rataje – moja mała ojczyzna”. FORMY REALIZACJI: • przygotowanie gazetki tematycznej, • organizacja szkolnego konkursu recytatorskiego poezji patriotycznej „Gawęda o miłości do ziemi ojczystej”, • zamieszczenie w różnych miejscach szkoły papierowych liści z fragmentami poezji, • zabawa dla uczniów w poszukiwanie ukrytych w szkole fragmentów poezji: o zadanie dla chętnych uczniów – spisanie ukrytych w szkole fragmentów poezji i sprawdzenie nazwisk ich autorów oraz tytułów (uczniowie, którzy wezmą udział w zabawie, otrzymają oceny za aktywność z języka polskiego), o zadanie dla chętnych uczniów – nauczenie się na pamięć w całości wiersza wybranego spośród tych, których fragmenty będą zaprezentowane w szkole; • konkurs plastyczny na wykonanie ilustracji do obrazu poetyckiego z fragmentu wiersza – przekład intersemiotyczny (cząstkowe oceny celujące z języka polskiego dla laureatów na poziomie klas oraz bardzo dobre dla uczestników jako oceny za aktywność), • konkurs na własny wiersz o szkole (dla uczniów klas IV może to być czterowersowa rymowanka, uczniowie klas starszych muszą napisać wiersz co najmniej ośmiowersowy), • wystawa wierszy o grzeczności w ramach obchodów Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień – współpraca z Samorządem Uczniowskim, • prezentacja prac uczniów (gazetka w holu szkoły). MATERIAŁY DO REALIZACJI PROJEKTU: • karty dla uczniów do wpisania fragmentów wierszy oraz ich tytułów i autorów, • wybrane wiersze o tematyce patriotycznej, • papierowe liście z fragmentami wierszy, • fragmenty wierszy do konkursu plastycznego, • wiersze o grzeczności, • materiały do wykonania gazetki. PRZEWIDYWANE EFEKTY PROJEKTU: • zainteresowanie uczniów poezją, • znajomość polskich autorów poezji dla dzieci, • odkrycie i rozwinięcie własnych uzdolnień, • zaprezentowanie twórczości własnej poprzez udział w konkursach.