Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Listopad miesiącem poezji
Projekt edukacyjny dla uczniów szkoły podstawowej
Opracowała: Anna Sztulpa
GRUPA WIEKOWA:
• uczniowie klas IV–VIII szkoły podstawowej.
CZAS REALIZACJI:
• listopad.
CEL GŁÓWNY:
• uwrażliwianie uczniów na piękno poezji.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
• popularyzowanie poezji wśród uczniów,
• zainteresowanie uczniów poezją (w tym poezją patriotyczną),
• rozwijanie zdolności recytatorskich,
• zachęcanie do występów na scenie oraz udziału w konkursach,
• uczenie rywalizacji w przyjaznej atmosferze,
• kształcenie umiejętności samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji,
• rozwijanie własnych zainteresowań, samokształcenie,
• prezentacja umiejętności uczniów,
• integracja szkół na terenie Rataj,
• współpraca z Samorządem Uczniowskim oraz Domem Kultury „Na Skarpie”,
• realizacja w Szkole Podstawowej nr 3 im. Bolesława Krzywoustego w Poznaniu projektu całorocznego „Rataje – moja mała ojczyzna”.
FORMY REALIZACJI:
• przygotowanie gazetki tematycznej,
• organizacja szkolnego konkursu recytatorskiego poezji patriotycznej „Gawęda o miłości do ziemi ojczystej”,
• zamieszczenie w różnych miejscach szkoły papierowych liści z fragmentami poezji,
• zabawa dla uczniów w poszukiwanie ukrytych w szkole fragmentów poezji:
o zadanie dla chętnych uczniów – spisanie ukrytych w szkole fragmentów poezji i sprawdzenie nazwisk ich autorów oraz tytułów (uczniowie, którzy wezmą udział w zabawie, otrzymają oceny za aktywność z języka polskiego),
o zadanie dla chętnych uczniów – nauczenie się na pamięć w całości wiersza wybranego spośród tych, których fragmenty będą zaprezentowane w szkole;
• konkurs plastyczny na wykonanie ilustracji do obrazu poetyckiego z fragmentu wiersza – przekład intersemiotyczny (cząstkowe oceny celujące z języka polskiego dla laureatów na poziomie klas oraz bardzo dobre dla uczestników jako oceny za aktywność),
• konkurs na własny wiersz o szkole (dla uczniów klas IV może to być czterowersowa rymowanka, uczniowie klas starszych muszą napisać wiersz co najmniej ośmiowersowy),
• wystawa wierszy o grzeczności w ramach obchodów Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień – współpraca z Samorządem Uczniowskim,
• prezentacja prac uczniów (gazetka w holu szkoły).
MATERIAŁY DO REALIZACJI PROJEKTU:
• karty dla uczniów do wpisania fragmentów wierszy oraz ich tytułów i autorów,
• wybrane wiersze o tematyce patriotycznej,
• papierowe liście z fragmentami wierszy,
• fragmenty wierszy do konkursu plastycznego,
• wiersze o grzeczności,
• materiały do wykonania gazetki.
PRZEWIDYWANE EFEKTY PROJEKTU:
• zainteresowanie uczniów poezją,
• znajomość polskich autorów poezji dla dzieci,
• odkrycie i rozwinięcie własnych uzdolnień,
• zaprezentowanie twórczości własnej poprzez udział w konkursach.