Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przykładowy plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego Zgodnie z art. 9c ust. 3 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215 ze zm.) plan rozwoju zawodowego uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2020 r. poz. 2200) (dalej: Rozporządzenie). Dane osobowe nauczyciela: Imię i nazwisko: ……………………………………… Nazwa placówki: ……………………………………… Data rozpoczęcia stażu: ……………………………… Czas trwania stażu: …………………………………… Plan rozwoju zawodowego: Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego – nauczyciel dyplomowany Lp. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentacji 1. Przypomnienie procedury awansu zawodowego Analiza aktów prawnych, opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, opracowanie i złożenie projektu planu rozwoju zawodowego Wrzesień …… r. • Wniosek o rozpoczęcie stażu, • wszczęcie postępowania, • plan rozwoju zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji, świadectw, dyplomów, scenariuszy, konspektów, planów i innych dokumentów Cały okres stażu Świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany, programy, inne dokumenty 3. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Opracowanie zgromadzonej dokumentacji, • analiza osiągniętych wyników, • sformułowanie wniosków Maj …… r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, ocena dorobku zawodowego za okres stażu 4. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne Poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne Maj …… r. Poprawnie sformułowany wniosek § 8 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy poradni. 1. Podnoszenie wiedzy i umiejętności z zakresu prowadzonych zajęć Wzbogacanie wiedzy i umiejętności: • udział w szkoleniach, kursach, konferencjach metodycznych, • samokształcenie: studiowanie literatury fachowej, gromadzenie programów związanych z wykonywaną pracą Cały okres stażu Wykaz ukończonych form doskonalenia, zaświadczenia 2. Realizacja projektów z zakresu pomocy psychologiczno- -pedagogiczne Opracowanie i realizacja projektu „Udział technik multimedialnych w terapii pedagogicznej” W pierwszym roku stażu Projekt edukacyjny i sprawozdanie z projektu 3. Analizowanie wyników diagnoz pedagogicznych, przeprowadzanie diagnoz, przygotowanie do egzaminów zewnętrznych Systematyczne badanie wyników diagnoz pedagogicznych, tworzenie programu naprawczego, przeprowadzanie diagnozy umiejętności Na bieżąco Analizy, wnioski z badań § 8 ust. 1 pkt 1 i pkt 3 Rozporządzenia oraz § 8 ust. 3 pkt 1 Rozporządzenia Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służącej własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy poradni, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. 1. Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej Samokształcenie, umieszczanie publikacji na stronie internetowej, korzystanie w pracy dydaktycznej z komputerowych zasobów baz danych oraz programów multimedialnych Na bieżąco Opis wykorzystania zdobytej wiedzy w bieżącej pracy, zaświadczenia ukończonych form szkolenia 2. Podejmowanie przedsięwzięć na rzecz podwyższenia jakości pracy poradni Opracowywanie regulaminów i dokumentów potrzebnych do rozwoju poradni z wykorzystaniem komputera, wykorzystanie projektorów multimedialnych Na bieżąco Zaświadczenia dyrektora poradni, programy, wypracowane dokumenty, scenariusze zajęć 3. Wykorzystanie w pracy technologii komunikacyjnej Przygotowanie różnych źródeł kultury: plakaty, reprodukcje, rzeźby, wykorzystanie słowników, encyklopedii, planszy, gazetek Na bieżąco Plakaty, słowniki, gazetki i inne, scenariusze zajęć 4. Poszerzanie wiedzy i umiejętności poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Udział w pracach zespołu przedmiotowego, wychowawczego, zadaniowego, uczestniczenie w szkoleniach i warsztatach organizowanych przez ośrodki i instytucje oświatowe, m.in. ODN, KO i inne Przez cały okres stażu dokumentacja odbytych szkoleń 5. Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji Studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki, kurs kwalifikacyjny z zakresu pomocy przedmedycznej, szkolenia, warsztaty i inne Przez cały okres stażu Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, dyplomów § 8 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia Poszerzenie zakresu działań poradni, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Aktywna realizacja zadań z zakresu terapii pedagogicznej • Prowadzeni ścisłej współpracy z pedagogami i psychologami szkół współpracujących z poradnią, • realizacja zadań ujętych w programach profilaktycznych Na bieżąco Opis i analiza 2. Opieka nad studentami odbywającymi praktykę w poradni Planowanie współpracy, obserwacja zajęć prowadzonych przez studentów, prowadzenie zajęć otwartych dla studentów Na bieżąco Potwierdzenie dyrektora poradni, zaświadczenie o odbytej praktyce studenta § 8 ust. 1 pkt 4 Rozporządzenia Przeprowadzenie co najmniej 3 godziny zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonanie ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela-doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela-konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny. 1. Prowadzenie zajęć, w tym zajęć otwartych Ocena własnych osiągnięć pedagogicznych Na bieżąco Zapisy w dzienniku § 8 ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie innych zajęć dla nauczycieli. 1. Uczestnictwo w pracach zespołu samokształceniowego nauczycieli historii Dzielenie się doświadczeniem, wypracowanie wspólnych narzędzi pracy Na bieżąco Podziękowanie, zaświadczenie 2. Uczestnictwo w pracach komisji konkursowych Zdobywanie umiejętności organizowania konkursów Na bieżąco Zaświadczenia 3. Prowadzenie zajęć otwartych, uczestniczenie w lekcjach koleżeńskich, organizowanie konferencji, warsztatów dla nauczycieli Zapoznanie się z literaturą fachową dotyczącą sposobów realizacji wybranych zagadnień, opracowanie scenariuszy zajęć Cały okres stażu Zaświadczenia, opinie pohospitacyjne, podziękowania 4. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem za pośrednictwem lokalnej prasy Artykuły prasowe po każdym przedsięwzięciu Na bieżąco Artykuły prasowe § 8 ust. 3 pkt 4a Rozporządzenia Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką poradni, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 1. Napisanie i wdrożenie programu wychowawczo- -profilaktycznego „Mówimy NIE agresji” • Opracowanie programu, wdrożenie, ewaluacja, • opracowanie scenariuszy zajęć, • przygotowanie materiałów do realizacji zadań Pierwszy rok stażu • Program, • scenariusze zajęć, • sprawozdanie z realizacji programu 2. Opracowanie indywidualnego programu nauczania do pracy z uczniem zdolnym Zapoznanie rady pedagogicznej z programem, wdrożenie, ewaluacja, stosowanie jego założeń Drugi rok stażu • Program, • scenariusze zajęć, • sprawozdanie z realizacji programu § 8 ust. 3 pkt 4b Rozporządzenia Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników 1. Przyjęcie funkcji opiekuna stażu Opieka nad nauczycielem stażystą okres stażu kontrakt z nauczycielem stażystą § 8 ust. 3 pkt 4c Rozporządzenia uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym 1. Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim Uczestnictwo w kursach doszkalających okres stażu Uzyskanie oceny A z egzaminu First Certificate in English (FCE) § 8 ust. 3 pkt 4d Rozporządzenia opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji 1. Opracowanie autorskiej analizy z zakresu rozwoju dziecka okres stażu publikacja w czasopiśmie: Projekt planu rozwoju Projekt planu rozwoju zawodowego przedstawił: zawodowego zatwierdził do realizacji: …………………………… …………………………… (data i podpis nauczyciela) (data i podpis dyrektora)