Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przedszkole wspomaga rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji ANKIETA DLA NAUCZYCIELI Szanowni Nauczyciele, prosimy odpowiedzieć na poniższe pytania (zakreślić wybraną odpowiedź). Służą one przede wszystkim celom ewaluacyjnym. Chcemy poznać Waszą opinię na temat skuteczności wspomagania rozwoju dzieci w naszym przedszkolu z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji. Dziękujemy za szczere odpowiedzi. Zespół ds. ewaluacji wewnętrznej 1. Jak rozumie Pani/Pan wspomaganie rozwoju dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji? Jest to: a) diagnozowanie potrzeb indywidualnych dzieci, b) dostosowanie metod pracy z dziećmi według zdiagnozowanych potrzeb, c) uwzględnienie w pracy z dziećmi indywidualnych pomocy dydaktycznych, d) ścisła współpraca z rodzicami celem dostosowania metod pracy do potrzeb dzieci, e) ścisła współpraca ze specjalistami, f) opracowanie scenariuszy zajęć z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji dzieci. 2. W jaki sposób w przedszkolu rozpoznaje się możliwości, potrzeby oraz sytuację społeczną każdego dziecka? a) na podstawie karty zapisu do przedszkola, b) w oparciu o wywiad z rodzicami, c) na podstawie obserwacji zachowania dziecka. 3. Co świadczy o systematyczności prowadzonego rozpoznania? a) przeprowadzona diagnoza, b) widoczny rozwój i postępy dziecka, c) pogłębiona diagnoza, d) współpraca z rodzicami, e) karta obserwacji dziecka. 4. W jaki sposób pozyskuje Pani/Pan informacje na temat potrzeb i możliwości dziecka? a) na podstawie obserwacji dzieci, b) w oparciu o wytwory ich pracy, c) na podstawie rozmowy z rodzicami, d) na podstawie funkcjonowania dziecka w grupie. 5. Jak indywidualizuje Pani/Pan proces nauczania uwzględniający potrzeby dzieci? a) praca indywidualna z dzieckiem, b) różnicowanie zgodnych z możliwościami dziecka zadań do wykonania, c) motywowanie dziecka do pracy, d) przygotowanie odpowiednich narzędzi (kart pracy, pomocy dydaktycznych). 6. Jaka część dzieci jest wspierana przez nauczycieli specjalistów (rodzaj zajęć, liczba dzieci)? • zajęcia logopedyczne – …… dzieci • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – …… dzieci • zajęcia wyrównawcze – …… dzieci • zajęcia z dziećmi zdolnymi – …… dzieci 7. Jakie trudności napotyka Pani/Pan w procesie indywidualizacji ? Proszę je wymienić: …………………………………………………………………………………….………… ………………………………………………………………………………………………. 8. W jaki sposób udziela Pani/Pan pomocy psychologiczno-pedagogicznej w toku swojej pracy? a) praca indywidualna z dzieckiem, b) odpowiednie tempo pracy, c) mniejsze partie zadań do wykonania, d) motywowanie do pracy i częste pochwały, e) współpraca z rodzicami, f) inne (jakie?) …………………………………………………………………………… . 9. W jaki sposób pozyskuje Pani/Pan informacje o sytuacji społecznej dziecka? a) wywiad z rodzicami, b) obserwując zachowania dzieci, c) przeprowadzając diagnozę dziecka.