Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Druk wewnętrzny Państwowej Inspekcji Sanitarnej
F/HDM/04
Strona 1 (6)
Pieczęć państwowego inspektora sanitarnego
Formularz do protokołu kontroli Nr……………………………….. z dnia………………………
Ocena stanu sanitarnego szkoły
Uwaga: wypełniając formularz należy zaznaczyć właściwą odpowiedź odzwierciedlającą stan faktyczny w czasie kontroli
1. Nazwa szkoły (zespołu szkół)…………………………………………………………………………………………………………..… ……………………………………..…………………………………………………………………………………………………………
1.1 Ogólna liczba oddziałów
liczba uczniów
w tym: dziewcząt
chłopców
1.2 Liczba oddziałów zerowych
liczba dzieci w oddziałach zerowych
1.3 Liczba uczniów w zespole szkół z podziałem na poszczególne rodzaje placówek
2. Szkoła prowadzi zajęcia lekcyjne w systemie:
jednozmianowym
dwuzmianowym
3. Dokumentacja pracowników do celów sanitarno – epidemiologicznych (Dz.U.2013.947. ze zm.) art. 6 ust.1 pkt 4 i 5
aktualna
nieaktualna
Lp.
Kontrolowane zagadnienia
Podstawa prawna
Ocena
tak
nie
nie dot.
4
Dyrektor, co najmniej raz w roku, dokonuje kontroli zapewniania bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki (data ostatniej kontroli, nr protokołu) ….………………………
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 3 ust. 1
5
Dyrektor przedstawił do wglądu opracowane kierunki poprawy warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym warunków nauki
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 3 ust.1
6
Budynek:
6.1.
dostosowany do potrzeb wynikających z niepełnosprawności uczniów
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 24 ust. 2 (Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 61 ust. 1
(Dz.U.2011.6.23) § 1
6.2.
sale zajęć spełniają wymagania w zakresie wysokości pomieszczeń
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 72
(Dz.U.2011.6.23) § 1
6.3.
poziom podłogi w pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt ludzi znajduje się, co najmniej 30 cm powyżej terenu urządzonego przy budynku
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 73 ust.2
(Dz.U.2011.6.23) § 1
6.4.
sufity, ściany, podłogi, posadzki w dobrym stanie technicznym
(Dz.U.2003.169.1650. ze zm.) § 14 i § 16 ust. 1
6.5.
stolarka okienna, drzwiowa w dobrym stanie technicznym
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 19 ust. 1
(Dz.U.2003.169.1650. ze zm.) § 14 i §15
(Dz.U.2004.256.2572. ze zm.) art. 5 ust.7 pkt 1 i 2
7
Wyposażenie techniczne budynku:
7.1.
zapewniona bieżąca zimna woda
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 45
(Dz.U.2011.6.23) § 1 (Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 11
Druk wewnętrzny Państwowej Inspekcji Sanitarnej
F/HDM/04
Strona 2 (6)
7.2.
zapewniona bieżąca ciepła woda dla uczniów przez cały rok szkolny
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 8 ust. 1
7.3.
odprowadzanie ścieków:
(Dz.U.2003.6.69 .ze zm.) § 7 ust .2 pkt 3 (Dz.U. 2013.1399. ze zm.) art.5 ust.1 pkt 2 (Dz.U.2002.75. 690. ze zm.) § 47
(Dz.U.2011.6.23) § 1
kanalizacja centralna
miejscowa
inne…………………………………………..
7.4.
ogrzewanie:
centralne własne:
węglowe
gazowe
olejowe
centralne z sieci ciepłowniczej
inne...................................................................
7.5.
grzejniki centralnego ogrzewania osłonięte lub zabezpieczone
(Dz.U.2002.75.690 ze zm.) § 302 ust.3
(Dz.U.2011.6.23) § 1
8
Mikroklimat pomieszczeń:
8.1.
we wszystkich pomieszczeniach zapewniona wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 9 ust. 1 (Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 51, §147 ust. 2 i §150 ust. 3
(Dz.U.2011.6.23) § 1
8.2.
wentylacja mechaniczna w ustępach ogólnodostępnych z ilością kabin większą niż jedna lub nie posiadających okien
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 9 ust.1 (Dz.U.2002.75.690 ze zm.) § 85 ust. 2 i §147 ust. 2
(Dz.U.2011.6.23) § 1
8.3.
co najmniej 50% powierzchni okien ma konstrukcję umożliwiającą otwieranie
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 155 ust.1
(Dz.U.2011.6.23) § 1
8.4.
temperatura pomieszczeń lekcyjnych co najmniej 18ºC
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 9ust.1 i § 17 ust.1.
8.5.
oświetlenie naturalne zapewnione z lewej strony (w stosunku do tablicy)
8.6.
istnieje możliwość ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 9 ust.1 (Dz.U.2003.169.1650. ze zm.) § 29 ust. 3
8.7.
przeprowadzono pomiary natężenia oświetlenia sztucznego (jeśli tak – należy podać datę i wynik pomiaru) ………………………
(Dz.U.2003.169.1650. ze zm.) § 26 ust. 2 (Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 59 ust. 1
(Dz.U.2011.6.23) § 1 (Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 9 ust. 1
9
Sale lekcyjne:
9.1.
wyposażenie, sprzęt i meble edukacyjne posiadają atesty lub certyfikaty (określić w %.................................................)
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 9 ust. 3
9.2.
stoliki i krzesła oznakowane
PN-EN 1729-1:2007 PN-ISO 5970:1994
9.3.
w pomieszczeniach szkoły lub placówki zapewnia się uczniom możliwość pozostawienia części podręczników i przyborów szkolnych
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 4a
Druk wewnętrzny Państwowej Inspekcji Sanitarnej
F/HDM/04
Strona 3 (6)
10
Rozkład zajęć lekcyjnych
10.1.
zajęcia rozpoczynają się o stałej porze, przy czym różnica pomiędzy dniami jest nie większa niż 1 godzina
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 4
10.2.
różnica liczby godzin lekcyjnych pomiędzy kolejnymi dniami tygodnia jest nie większa od 1 godziny
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 4
11
Pracownie szkolne: (wymienić rodzaje) ………………………………………. ……………………………………………………………
11.1.
pracownie komputerowe ( liczba pracowni………………….)
11.2.
stoły i krzesła dostosowane do zasad ergonomii
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 9 ust. 2
11.3.
istnieje możliwość ochrony przed nasłonecznieniem
(Dz.U.1998.148.973.) zał. pkt 9.1b (Dz.U.2003.169.1650. ze zm.) § 29 ust .3
11.4.
odległość między sąsiadującymi monitorami zachowana (nie mniej niż 0,6 m)
(Dz.U.1998.148.973.) zał. pkt 8.2
11.5.
odległość między uczniem, a tyłem sąsiedniego monitora zachowana (nie mniej 0,8 m)
(Dz.U.1998.148.973.) zał. pkt 8.2
11.6.
regulamin bhp znajduje się w widocznym i łatwo dostępnym miejscu
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) §26
11.7.
maszyny i urządzenia posiadają zabezpieczenia chroniące przed urazami, działaniem substancji szkodliwych, porażeniem prądem elektrycznym, nadmiernym hałasem, działaniem wibracji lub promieniowaniem
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 23 ust. 2
11.8.
niesprawne, uszkodzone urządzenia techniczne oznaczone w sposób wyraźny oraz zabezpieczone przed uruchomieniem
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 23 ust. 3
11.9.
uczniowie wyposażeni w środki ochrony indywidualnej, odzież i obuwie robocze
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 28
11.10.
stosuje się niebezpieczne substancje chemiczne i ich mieszaniny (jeśli tak – należy wypełnić właściwy formularz)
11.11.
uczniów przeszkolono w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 27 ust. 1
12
Świetlica: (pomieszczenie – jakie/powierzchnia w m²) ..................…………………………………………………
12.1.
maksymalna liczba uczniów przebywających w świetlicy………………..
12.2.
sprzęt, urządzenia i zabawki czyste, nieuszkodzone, spełniają wymagania bezpieczeństwa
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 19 ust. 1 (Dz.U.2011.83.454. ze zm.) § 5 ust. 1
13
Pomieszczenia sanitarne:
13.1.
pomieszczenia zlokalizowane w obiekcie
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 84 ust.1
(Dz.U.2011.6.23) § 1
13.3.
standardy dostępności do urządzeń sanitarnych zachowane ( co najmniej 1 umywalka na 20 osób, co najmniej 1 miska ustępowa i 1 pisuar na 30 chłopców oraz 1 miska ustępowa na 20 dziewcząt)
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 84 ust. 2
(Dz.U.2011.6.23) § 1
13.4.
pomieszczenia sanitarne wyposażone w środki higieny osobistej
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 8 ust. 1
13.5.
ściany zmywalne i odporne na działanie wilgoci
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 78 ust.1
(Dz.U.2011.6.23) § 1 (Dz.U.2003.169.1650. ze zm.) zał.3 § 2 ust. 2
13.6.
posadzki zmywalne, nienasiąkliwe i nieśliskie
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 78 ust. 2
(Dz.U.2011.6.23) § 1
Druk wewnętrzny Państwowej Inspekcji Sanitarnej
F/HDM/04
Strona 4 (6)
(Dz.U.2003.169.1650. ze zm.) zał. 3 §2 ust. 2
13.7.
pomieszczenia i wyposażenie w dobrym stanie technicznym
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 8
14
Warunki do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego i rekreacji:
14.1.
szkoła posiada salę gimnastyczną (liczba sal/powierzchnia ………………...………………………………………..)
14.2.
szkoła posiada salę rekreacyjno-zastępczą (liczba sal/powierzchnia ……..…………………………………………………)
14.3.
inne pomieszczenia sportowe (podać jakie) ........................................................................................
14.4.
szkoła posiada boiska szkolne (jeśli tak – podać jakie) ………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………
14.5.
inne miejsce odbywania się zajęć wychowania fizycznego ………………………………………………………………………………………………………………
14.6.
sprzęt sportowy w dobrym stanie sanitarno-technicznym
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 31 ust. 3
14.7.
sprzęt sportowy posiada atesty lub certyfikaty (określić w %.............)
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 9 ust. 3
14.8.
zaplecze sanitarne w sąsiedztwie sali gimnastycznej
14.9.
zaplecze sanitarne wyposażone w ustępy
14.10.
zaplecze sanitarne wyposażone w umywalki
14.11.
zaplecze sanitarne wyposażone w natryskownie
14.12.
natryskownie używane: zawsze po zajęciach w-f
sporadycznie po zajęciach w-f
tyko po dodatkowych zajęciach sportowych
nieużywane
14.13.
wyposażenie bloku sportowego w dobrym stanie technicznym
(Dz. U.2003.6.69. ze zm.) § 19 ust. 1
14.14.
pomieszczenia bloku sportowego w dobrym stanie technicznym
(Dz. U.2003.6.69. ze zm.) § 19 ust. 1
14.15.
punkty świetlne, szyby w oknach, inne elementy wyposażenia sali gimnastycznej spełniają wymogi bezpieczeństwa
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.).§ 19 ust.1
14.16.
bramki, inne konstrukcje przymocowane na stałe do podłoża
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 31 ust. 4
14.17.
bramki, inne konstrukcje posiadają atesty lub certyfikaty
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 9 ust. 3
14.1.8
w miejscach przeznaczonych do ćwiczeń fizycznych, gier i zabaw znajdują się tablice informacyjne, określające zasady bezpiecznego użytkowania urządzeń i sprzętu sportowego
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 31 ust. 6
15
System pierwszej pomocy:
Druk wewnętrzny Państwowej Inspekcji Sanitarnej
F/HDM/04
Strona 5 (6)
15.1.
w pomieszczeniach szkolnych (gabinecie medycznym, pokoju nauczycielskim, laboratoriach, pracowniach i warsztatach szkolnych, pokoju nauczycieli wychowania fizycznego) znajdują się odpowiednio wyposażone apteczki oraz instrukcje udzielania pierwszej pomocy
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 20
16
Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami: (podać kto sprawuje opiekę, w jakim wymiarze – liczba godz. w tygodniu) ………………………………….………………
16.1.
szkoła posiada gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej:
(Dz.U.2004.256.2572. ze zm.) art. 67 ust.1 pkt 4
do własnej dyspozycji
wspólnie z inną placówką
16.2.
gabinet wyposażony w punkt poboru ciepłej i zimnej wody
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 46
(Dz.U.2011.6.23) § 1 (Dz.U.2012.739.) § 36 ust.1 pkt 1
16.3.
podłogi wykonane z materiałów umożliwiających ich mycie i dezynfekcję
(Dz.U.2012.739.) § 29 ust. 1
16.4.
środki myjąco-dezynfekujące dostępne
(Dz.U.2012.739.) § 36 ust.1 pkt 2 i 3
17
Dożywianie uczniów:
17.1
placówka została wpisana do rejestru PIS w zakresie prowadzonego żywienia
(Dz.U.2010.136.914. ze zm.) art. 62-64
17.2.
szkoła prowadzi dożywianie uczniów
17.3.
forma(y) dożywiania /liczba korzystających ……………………………..……………………………………………………….…………………
17.4.
posiłki przygotowywane na miejscu
posiłki dowożone
posiłki zapewnione poza szkołą
17.5.
liczba uczniów korzystających z posiłków dofinansowanych ……..........................................................................................................
17.6.
szkoła posiada punkty sprzedaży: kiosk / bufet / sklepik / automat do sprzedaży ……………..
18
Teren szkoły:
18.1.
nawierzchnia dróg, przejść równa i utwardzona
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 7 ust. 2 (Dz.U.2002.75.690. ze zm.) § 16 ust. 1
(Dz.U.2011.6.23) § 1
18.2.
otwory kanalizacyjne, studzienki i inne zagłębienia trwale zabezpieczone
(Dz.U.2003.6.69. ze zm.) § 7ust. 3
18.3.
piaskownice zabezpieczone przed zanieczyszczeniem odpadami zwierzęcymi
(Dz.U.2013.947.ze zm.) art. 22 ust. 1
18.4.
piasek w piaskownicach wymieniony, bez zanieczyszczeń (podać datę ostatniej wymiany) ………………………………………………………..
(Dz.U.2013.947. ze zm.) art. 22 ust.1
18.5.
odpady, a szczególnie odchody zwierzęce z terenu wokół budynku (w tym placów zabaw) usunięto
(Dz.U.2013.947. ze zm.) art. 22 ust.1 (Dz.U.2013.1399. ze zm.) art. 5 ust. 1 pkt 3b
19
Gromadzenie odpadów stałych: ( rodzaj urządzeń) …………………………………………………………………………………………………………..
Druk wewnętrzny Państwowej Inspekcji Sanitarnej
F/HDM/04
Strona 6 (6)
19.1.
miejsce gromadzenia odpadów oddalone co najmniej 10 m od okien i drzwi budynku oraz co najmniej 3 m od granicy z sąsiednią działką
(Dz.U.2002.75.690. ze zm.) §23 ust.1
(Dz.U.2011.6.23) § 1
19.2.
miejsce i ww. urządzenia w dobrym stanie sanitarno-higienicznym i technicznym
(Dz.U.2013.1399. ze zm.) art. 5 ust.1 (Dz.U.2013.947.ze zm.) art. 22 ust.1
20
Palenie tytoniu w szkole:
20.1.
na terenie szkoły przestrzegany zakaz palenia tytoniu
(Dz.U.2015.298.) art. 5 ust.1
20.2.
w widocznych miejscach umieszczone odpowiednie oznaczenia słowne i graficzne informujące o zakazie palenia wyrobów tytoniowych na terenie placówki
(Dz.U.2015.298.) art. 5 ust.1a
21
Stan sanitarno-higieniczny otoczenia oraz pomieszczeń szkoły:
21.1.
otoczenie oraz wszystkie pomieszczenia szkoły utrzymane w porządku i czystości
(Dz.U.2013.947.ze zm.) art. 22 ust. 1 (Dz.U.2013.1399 ze zm.) art. 5 ust. 1
22. Inne uwagi osoby kontrolującej:
…………………………………
(podpis osoby kontrolującej)