Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 20 WRZEŚNIA 2019 Obowiązek zabezpieczenia dostępu uczniów do treści niepożądanych w internecie, który udostępniają szkoły Opracował: Roman Lorens, konsultant ds. organizacji i zarządzania oświatą. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, były długoletni dyrektor szkoły. Lider i koordynator doskonalenia zawodowego nauczycieli i kadry kierowniczej szkół. Autor licznych artykułów z zakresu zarządzania oświatą i publikacji książkowych Podstawa prawna: · Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.). W art. 1 pkt 21 Ustawy Prawo oświatowe (dalej: upo.) podkreślono, że system oświaty zapewnia w szczególności upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń, w tym związanych z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych, oraz sytuacji nadzwyczajnych. Niniejszy zapis wskazuje na konieczność ustawowego obowiązku zabezpieczenia uczniów przed dostępem do treści niepożądanych w internecie, który udostępniają szkoły. TIK w szkole System oświaty zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki w szkołach i placówkach, a za realizację tego zadania odpowiedzialny jest dyrektor szkoły. Dlatego też w szkole powinny być podejmowane wszelkie działania zapobiegające dostępowi uczniów do treści niepożądanych w internecie oraz zjawisku cyberprzemocy. Aby tego typu działania były skuteczne, powinny się one składać z następujących elementów: · działań profilaktycznych obejmujących całą społeczność szkolną, · procedur reagowania i działań interwencyjnych. W podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych podkreślono, że jedną z najważniejszych umiejętności rozwijanych w ramach kształcenia ogólnego w szkole podstawowej jest m.in. sprawne i odpowiedzialne posługiwanie się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w procesie uczenia się. Wskazano również, że szkoła podstawowa przygotowuje uczniów do świadomego i odpowiedzialnego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wyposaża ich w kompetencje potrzebne do