Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

………………………… (miejscowość, data) Umowa-kontrakt dotycząca współpracy nauczyciela stażysty i opiekuna stażu Niniejsza umowa-kontrakt zawarta jest w celu określenia wzajemnych zasad współpracy, wskazania zadań do realizacji oraz ich przebiegu. Celem spotkań i udzielanego wsparcia jest umożliwienie młodemu nauczycielowi szybszej adaptacji do warunków pracy w poradni, efektywniejszego zdobywania wiedzy i umiejętności oraz ułatwienie integracji z gronem pedagogicznym. Głównym zadaniem opiekuna stażu jest przygotowanie młodego nauczyciela do odbycia stażu, pomoc w sporządzeniu planu rozwoju zawodowego, czuwanie nad realizacją planu, wspieranie własnym doświadczeniem oraz udział w pracach komisji kwalifikacyjnej. Nauczyciel stażysta obowiązany jest uczestniczyć w spotkaniach z opiekunem, obserwować zajęcia prowadzone przez opiekuna, prowadzić zajęcia obserwowane przez opiekuna. Każde zajęcia powinny być omówione, ze wskazaniem mocnych i słabych stron nauczyciela. Formy pracy: • spotkanie informacyjne dotyczące procedury awansu, prowadzenia dokumentacji, zapoznania się z dokumentacją poradni, w tym z: regulaminami i procedurami, statutem poradni, przepisami BHP i ochrony przeciwpożarowej, Ustawą z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200), • spotkanie diagnostyczne – analiza zasobów: wiedza i umiejętności, doświadczenie, cechy osobiste, zainteresowania, potrzeby, preferencje, • spotkanie poświęcone literaturze pedagogicznej i formom doskonalenia zawodowego, • spotkanie instruktażowo-konsultacyjne – formy i metody pracy, • spotkanie poświęcone omawianiu wykonywanych zadań, doświadczeń nabywanych podczas pracy w placówce, rozwiązywaniu trudności, • obserwacja zajęć prowadzonych przez młodego nauczyciela i ich omawianie, • udział podopiecznego w zajęciach prowadzonych przez opiekuna i ich omawianie, • udział w posiedzeniach rady pedagogicznej i zespołach przedmiotowych, wychowawczych i zadaniowych, • spotkanie podsumowujące okres stażu. …………………………………… …………………………………… (nauczyciel stażysta) (opiekun stażu)