Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
…………………………
(miejscowość, data)
Umowa-kontrakt dotycząca współpracy nauczyciela stażysty i opiekuna stażu
Niniejsza umowa-kontrakt zawarta jest w celu określenia wzajemnych zasad współpracy, wskazania zadań do realizacji oraz ich przebiegu. Celem spotkań i udzielanego wsparcia jest umożliwienie młodemu nauczycielowi szybszej adaptacji do warunków pracy w poradni, efektywniejszego zdobywania wiedzy i umiejętności oraz ułatwienie integracji z gronem pedagogicznym.
Głównym zadaniem opiekuna stażu jest przygotowanie młodego nauczyciela do odbycia stażu, pomoc w sporządzeniu planu rozwoju zawodowego, czuwanie nad realizacją planu, wspieranie własnym doświadczeniem oraz udział w pracach komisji kwalifikacyjnej.
Nauczyciel stażysta obowiązany jest uczestniczyć w spotkaniach z opiekunem, obserwować zajęcia prowadzone przez opiekuna, prowadzić zajęcia obserwowane przez opiekuna. Każde zajęcia powinny być omówione, ze wskazaniem mocnych i słabych stron nauczyciela.
Formy pracy:
• spotkanie informacyjne dotyczące procedury awansu, prowadzenia dokumentacji, zapoznania się z dokumentacją poradni, w tym z: regulaminami i procedurami, statutem poradni, przepisami BHP i ochrony przeciwpożarowej, Ustawą z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200),
• spotkanie diagnostyczne – analiza zasobów: wiedza i umiejętności, doświadczenie, cechy osobiste, zainteresowania, potrzeby, preferencje,
• spotkanie poświęcone literaturze pedagogicznej i formom doskonalenia zawodowego,
• spotkanie instruktażowo-konsultacyjne – formy i metody pracy,
• spotkanie poświęcone omawianiu wykonywanych zadań, doświadczeń nabywanych podczas pracy w placówce, rozwiązywaniu trudności,
• obserwacja zajęć prowadzonych przez młodego nauczyciela i ich omawianie,
• udział podopiecznego w zajęciach prowadzonych przez opiekuna i ich omawianie,
• udział w posiedzeniach rady pedagogicznej i zespołach przedmiotowych, wychowawczych i zadaniowych,
• spotkanie podsumowujące okres stażu.
…………………………………… ……………………………………
(nauczyciel stażysta) (opiekun stażu)