Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Imię i nazwisko nauczyciela: ……………………………………… Data poprzedniej oceny pracy: …………………………………… Data aktualnej oceny pracy: ……………………………………… OCENA PRACY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Zgodnie z art. 6a ust. 1e Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) ocena pracy nauczyciela dotyczy stopnia realizacji obowiązków określonych w art. 6 i art. 42 ust. 2 Karty nauczyciela oraz w art. 5 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.) w zakresie wszystkich obszarów działalności przedszkola. Lp. Kryteria określone w KN Przykładowe wskaźniki oceny pracy 0–3 pkt 1. Nauczyciel rzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole • stosuje metody aktywizujące dzieci, • osiąga wysokie wyniki nauczania, • realizuje podstawę programową, • planuje i dokumentuje swoją pracę (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa), • realizuje zajęcia dla dzieci i rodziców na temat sytuacji wychowawczych, • organizuje zajęcia zgodnie z przepisami BHP, • podejmuje działania uwzględniające bezpieczeństwo dzieci, • przewiduje niebezpieczeństwo i przeciwdziała mu, • przeprowadza diagnozę potrzeb dzieci, • opracowuje i wdraża innowacyjne programy wychowawcze i opiekuńcze powiązane ze specyfiką przedszkola oraz uwzględniające potrzeby dzieci, • nauczyciel poszukuje i opracowuje oraz wdraża programy, innowacje, eksperymenty, projekty i inne działania edukacyjne z uwzględnieniem potrzeb dzieci 2. Nauczyciel wspiera każde dziecko w jego rozwoju • prowadzi obserwację oraz diagnozę dzieci, • wspiera dzieci adekwatnie do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości (indywidualizacja), • inicjuje i organizuje działania zmierzające do aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz środowiska lokalnego, • inspiruje dzieci do rozwijania zainteresowań i talentów, • współdziała z pracownikami obsługi w celu zapewnienia dzieciom optymalnych warunków rozwoju 3. Nauczyciel dąży do pełni własnego rozwoju osobowego • wykorzystuje odpowiednie narzędzia do monitorowania swojej pracy, • systematycznie monitoruje własną pracę, • podejmuje współpracę z instytucjami pozaszkolnymi, w tym instytucjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży, • upowszechnia dobre praktyki dotyczące pracy nauczyciela, • sporządza arkusze autoewaluacji, • współpracuje z ośrodkami doskonalenia oraz uczelniami wyższymi 4. Nauczyciel doskonali się zawodowo zgodnie z potrzebami przedszkola • określa swoje mocne i słabe strony na podstawie analizy pracy własnej, • wzbogaca i doskonali warsztat pracy w ramach doskonalenia zawodowego i samokształcenia, • uczestniczy w doskonaleniu zawodowym organizowanym w przedszkolu oraz w szkoleniach zewnętrznych, • stosuje w swojej pracy wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie doskonalenia zawodowego, • upowszechnia swoją wiedzę na terenie placówki, • dzieli się swoimi refleksjami i zdobytą wiedzą z odbytych szkoleń, • wykorzystuje nabytą wiedzę i umiejętności w pracy w sposób praktyczny, • dzieli się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi podczas doskonalenia zawodowego z innymi nauczycielami, • upowszechnia zdobytą wiedzę w formie ogólnie przyjętej w przedszkolu, • uzyskuje pozytywne efekty w pracy własnej oraz w podwyższaniu jakości pracy przedszkola w wyniku wdrożenia zdobytej wiedzy i umiejętności 5. Nauczyciel kształci i wychowuje dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka • prowadzi zajęcia promujące wartości społeczno-obywatelskie i patriotyczne, • angażuje siebie i dzieci do prospołecznych oraz sprzyjających kształtowaniu u dzieci świadomości posiadanych praw inicjatyw przedszkolnych 6. Nauczyciel dba o kształtowanie u dzieci postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów • prezentuje wysoką kulturę osobistą, • kształtuje postawy dzieci z wykorzystaniem przyjętych w przedszkolu rozwiązań, • uzyskuje pozytywne efekty w pracy wychowawczej 7. Nauczyciel w ramach czasu pracy realizuje: • zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z dziećmi, • inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych przedszkola, • zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym. • samodzielnie planuje, organizuje i prowadzi proces dydaktyczny, wychowawczy oraz opiekuńczy, • dobiera aktywizujące metody pracy z dzieckiem dostosowane do jego potrzeb oraz możliwości rozwojowych i edukacyjnych, • wykorzystuje w pracy z dzieckiem dostępne w przedszkolu narzędzia multimedialne i informatyczne, z uwzględnieniem specyfiki prowadzonych zajęć, • realizuje dodatkowe zadania wynikające ze statutu przedszkola, np. wycieczki czy uroczystości przedszkolne, • współpracuje ze środowiskiem lokalnym, • współpracuje z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny, • bierze udział w tworzeniu pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku lokalnym, • planuje i realizuje zadania wynikające z powierzonej funkcji, np. opiekuna: stażu, praktyk, przewodniczącego zespołu, • sprawnie organizuje własną pracę lub pracę zespołu zadaniowego, • sprawuje opiekę nad projektami realizowanymi przez przedszkola, • rzetelnie i terminowo realizuje inne zadania zlecone przez dyrektora 8. Nauczyciel w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych ma obowiązek kierowania się dobrem dzieci, troską o ich zdrowie, postawę moralną i obywatelską, z poszanowaniem godności osobistej dziecka • podejmuje działania zapobiegające wykluczeniu społecznemu, • dba o zdrowie i poszanowanie godności osobistej dziecka, • upowszechnia prawa dziecka w społeczności przedszkolnej, • zna i respektuje prawa dziecka, w tym prawa określone w Konwencji o prawach dziecka Suma uzyskanych punktów: ……. pkt Maksymalna liczba punktów do otrzymania przez nauczyciela: 24 pkt W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie: • 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą, • 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą, • 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą, • poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną Nauczyciel otrzymuje ocenę*: wyróżniającą bardzo dobrą dobrą negatywną (*zaznacz ocenę poprzez podkreślenie) Zgodnie z art. 6a ust. 1e Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) ocena pracy nauczyciela dotyczy stopnia realizacji obowiązków określonych w art. 6 i art. 42 ust. 2 KN oraz w art. 5 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.) w zakresie wszystkich obszarów działalności przedszkola. Należy zwrócić uwagę, że załączony materiał stanowi przykładowe formularze oceny, a nie kartę oceny. Przedstawione wskaźniki (nie wymagane zapisami KN) stanowić mają pomoc dla dyrektora w ustaleniu poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy.