Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

…………………………………………….. (pieczęć placówki) KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 1. Imię (imiona) i nazwisko nauczyciela 2. Data i miejsce urodzenia 3. Miejsce zatrudnienia 4. Zajmowane stanowisko 5. Staż pracy pedagogicznej 6. Stopień awansu zawodowego 7. Wykształcenie 8. Data dokonania ostatniej oceny pracy 9. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN. Ocena wyróżniająca 10. Uzasadnienie oceny pracy Kryteria z art. 6a ust. 1e Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (od 0 do 3 punktów) Nauczyciel rzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób wzorowy. Różnicuje metody pracy, starannie dobierając je do potrzeb dzieci. Indywidualizuje pracę z dzieckiem. Zajęcia są atrakcyjne, angażujące całą grupę dzieci. Nauczyciel potrafi zaciekawić i motywować do nauki przez zabawę. Często zajęcia są prowadzone w terenie, na placu zabaw, w ogrodzie. Nauczyciel wykonuje samodzielnie różnorodne pomoce dydaktyczne, które wspierają pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania otaczającej rzeczywistości. Nauczyciel zna i przestrzega przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu. Na bieżąco zapoznaje się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w przedszkolu. Zawsze przestrzega obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Bardzo często organizuje w przedszkolu spotkania z policjantem, strażakiem, pielęgniarką celem zapoznania dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych, dbania o swoje bezpieczeństwo, przestrzegania zasad zdrowego trybu życia oraz rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych. Nauczyciel systematycznie współpracuje z dyrektorem przedszkola, zespołem wychowawczym nauczycieli w zakresie dbałości o bezpieczeństwo dzieci. Na uwagę zasługuje współpraca z rodzicami, którzy są na bieżąco zapoznawani z zasadami bhp w przedszkolu 3 Nauczyciel wspiera każde dziecko w jego rozwoju Nauczyciel starannie i systematycznie dokonuje diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych. Zauważa potencjał i możliwości dzieci. Na uwagę zasługuje dbałość o dzieci niepełnosprawne i troska o ich poczucie bezpieczeństwa. Nauczyciel potrafi stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnego szacunku. Dzieci niepełnosprawne biorą aktywny udział w życiu grupy, np. w przedstawieniach teatralnych, prezentacjach i konkursach. Nauczyciel ze szczególną starannością realizuje zalecenia poradni psychologiczno- -pedagogicznej, uczestniczy w pracach zespołu wychowawców, celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 3 Nauczyciel dąży do pełni własnego rozwoju osobowego Dwa razy w roku nauczyciel dokonuje ewaluacji własnej pracy. Potrafi dzielić się własnymi spostrzeżeniami na temat swojej pracy z innymi nauczycielami. Podejmuje autorefleksję na temat własnych metod pracy i modyfikuje je, wykorzystując tym samym wnioski z analizy własnej pracy. Osiąga pozytywne efekty swojej pracy poprzez wdrożenie innowacji pedagogicznej „Chronimy przyrodę”, dzięki której w sposób systemowy uczy dzieci dbałości o środowisko naturalne, kształci nawyki segregacji odpadów, oszczędzania wody i prądu. Wszystkie działania są przemyślane i dostosowane do możliwości i predyspozycji dzieci przedszkolnych Odbyte szkolenia i warsztaty znajdują odzwierciedlenie w pracy zawodowej. Przykładem jest szkolenie w zakresie obsługi tablicy multimedialnej, dzięki któremu nauczyciel nabył nową wiedzę i umiejętności, które z kolei są systematycznie wykorzystywane w pracy z dziećmi. Formami doskonalenia zawodowego były m.in: • Zrób to sam – projektowanie i wykonanie środków dydaktycznych wspierających warsztat pracy nauczyciela – szkolenie pozwoliło na stworzenie nowych pomocy dydaktycznych, które cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci, • Radosne muzykowanie – inspiracje dla nauczycieli – warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej stał się źródłem inspiracji do nauki gry na instrumentach perkusyjnych w grupie pięciolatków, dzięki czemu z inicjatywny nauczyciela został stworzony w przedszkolu mini zespół muzyczny, • Pracujemy metodą Marii Montessori – szkolenie pozwoliło poznać nową, atrakcyjną metodę pracy angażującą wszystkie dzieci 3 Nauczyciel doskonali się zawodowo zgodnie z potrzebami przedszkola Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Uczestniczył m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach, kursach: • Procedury awansu zawodowego, • Podstawy prawa oświatowego, • warsztaty artystyczne: Malowanie na szkle, • warsztaty w zakresie metody aktywnego słuchania muzyki opracowanej przez Batię Strauss, • warsztaty metodyczne: Zielone okulary pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej, • warsztaty metodyczne: Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk- -Kolczyńskiej, • warsztaty metodyczne: Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej, • kurs: Zrób to sam – projektowanie i wykonywanie środków dydaktycznych wspierających warsztat pracy nauczyciela. Wszystkie formy doskonalenia zawodowego służą wzbogaceniu warsztatu nauczyciela, nabyciu nowych doświadczeń i umiejętności, a co najważniejsze – znajdują odzwierciedlenie w codziennej pracy z dziećmi. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest systematycznie wdrażana w pracę pedagogiczno- -wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 3 Nauczyciel kształci i wychowuje dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka Nauczyciel wraz z dziećmi bardzo często współorganizuje uroczystości patriotyczne, które pozwalają uczyć miłości do ojczyzny. Przykładem może być cykliczna uroczystość „Mały Polak” lub udział w projekcie „Przedszkole Młodych Patriotów” . Częste wyjścia i wycieczki przedszkolaków pozwalają rozwijać umiejętności prospołeczne. Nauczyciel zorganizował wycieczki do ogrodu botanicznego, gospodarstwa agroturystycznego, apteki, OSP, zoo i innych 3 Nauczyciel dba o kształtowanie u dzieci postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których uwrażliwia dzieci i kształtuje w nich potrzebę szacunku dla innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. Ma to również miejsce podczas integracyjnych spotkań i uroczystości, np. Dnia Babci i Dziadka, Dnia Mamy i Taty, Dnia Edukacji Narodowej i innych. Dzieci mają także możliwość uczestniczenia w projektach edukacyjnych, np. „Poznajemy pracę naszych rodziców”, „Chcę być zdrowy”, „Bawię się z moją mamą i tatą”, „Czytamy razem” i inne. Podczas tego typu działań dzieci uczą się szacunku do ludzi i ich pracy. Na uwagę zasługuje cykl działań promujących zdrowy tryb życia. Projekt „Na zdrowie” stworzył okazję, by nauczyciel własnym przykładem pokazał dzieciom ćwiczenia gimnastyczne rozwijające sprawność fizyczną, opracował zdrowy jadłospis i inne. Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka przyjętej 20 listopada 1989 r., zawsze kieruje się dobrem dzieci, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w przedszkolu. Dzieci darzą nauczyciela zaufaniem, zwracają się do niego w sytuacjach problemowych i zawsze uzyskują pomoc i wsparcie. Nauczyciel jest prawdziwym autorytetem dla dzieci, które są traktowane partnersko ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby 3 Nauczyciel w ramach czasu pracy realizuje: • zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze prowadzone bezpośrednio z dziećmi, • inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych przedszkola, • zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym Nauczyciel potrafi w sposób przemyślany i racjonalny zaplanować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze wynikające ze specyfiki przedszkola. Uwzględnia w planowaniu pracy możliwości psychofizyczne dzieci, ich potrzeby i talenty. Zajęcia prowadzi wzorowo, potrafi zaciekawić dzieci, pobudzić ich do myślenia, kształtować umiejętność zadawania pytań i rozwijać wyobraźnię. W swojej pracy nauczyciel umiejętnie wykorzystuje narzędzia multimedialne: przygotowuje samodzielnie prezentacje, gromadzi i korzysta z bogatej filmoteki oraz programów komputerowych. Organizuje zajęcia w terenie, szczególnie przyrodnicze i artystyczne, np. organizując mini warsztaty plastyczne w plenerze. Obserwacja zajęć dowodzi, że nauczyciel zna i stosuje metody aktywizujące dostosowane do potrzeb dzieci. Nauczyciel realizował warsztaty dla dzieci przedszkolnych w formie zajęć plastyczno-technicznych. Zapraszał na nie rodziców, przez co często stawały się wspólną zabawą dla wszystkich. Integracja rodzin stała się działaniem systemowym dzięki ogromnemu zaangażowaniu nauczyciela. Współpracuje z miejscowym Domem Kultury, dzięki czemu warsztaty plastyczne odbywają się kilka razy w roku i są okazją do rodzinnych, twórczych spotkań 3 Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł ……..proc., co uzasadniało wystawienie oceny wyróżniającej . .............................................. ………………………………… (data) (podpis oceniającego) Pouczenie: Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu* prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany. .............................................. …………………………………… (data) (podpis ocenianego) * Niepotrzebne skreślić.