Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
……………………………………………..
(pieczęć placówki)
KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
1. Imię (imiona) i nazwisko nauczyciela
2. Data i miejsce urodzenia
3. Miejsce zatrudnienia
4. Zajmowane stanowisko
5. Staż pracy pedagogicznej
6. Stopień awansu zawodowego
7. Wykształcenie
8. Data dokonania ostatniej oceny pracy
9. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN.
Ocena wyróżniająca
10. Uzasadnienie oceny pracy
Kryteria z art. 6a ust. 1e Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy
(od 0 do 3 punktów)
Nauczyciel rzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób wzorowy. Różnicuje metody pracy, starannie dobierając je do potrzeb dzieci. Indywidualizuje pracę z dzieckiem. Zajęcia są atrakcyjne, angażujące całą grupę dzieci. Nauczyciel potrafi zaciekawić i motywować do nauki przez zabawę. Często zajęcia są prowadzone w terenie, na placu zabaw, w ogrodzie. Nauczyciel wykonuje samodzielnie różnorodne pomoce dydaktyczne, które wspierają pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania otaczającej rzeczywistości.
Nauczyciel zna i przestrzega przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu. Na bieżąco zapoznaje się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w przedszkolu. Zawsze przestrzega obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Bardzo często organizuje w przedszkolu spotkania z policjantem, strażakiem, pielęgniarką celem zapoznania dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych, dbania o swoje bezpieczeństwo, przestrzegania zasad zdrowego trybu życia oraz rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych.
Nauczyciel systematycznie współpracuje z dyrektorem przedszkola, zespołem wychowawczym nauczycieli w zakresie dbałości o bezpieczeństwo dzieci. Na uwagę zasługuje współpraca z rodzicami, którzy są na bieżąco zapoznawani z zasadami bhp w przedszkolu 3
Nauczyciel wspiera każde dziecko w jego rozwoju Nauczyciel starannie i systematycznie dokonuje diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych. Zauważa potencjał i możliwości dzieci. Na uwagę zasługuje dbałość o dzieci niepełnosprawne i troska o ich poczucie bezpieczeństwa. Nauczyciel potrafi stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnego szacunku. Dzieci niepełnosprawne biorą aktywny udział w życiu grupy, np. w przedstawieniach teatralnych, prezentacjach i konkursach. Nauczyciel ze szczególną starannością realizuje zalecenia poradni psychologiczno-
-pedagogicznej, uczestniczy w pracach zespołu wychowawców, celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 3
Nauczyciel dąży do pełni własnego rozwoju osobowego Dwa razy w roku nauczyciel dokonuje ewaluacji własnej pracy. Potrafi dzielić się własnymi spostrzeżeniami na temat swojej pracy z innymi nauczycielami. Podejmuje autorefleksję na temat własnych metod pracy i modyfikuje je, wykorzystując tym samym wnioski z analizy własnej pracy.
Osiąga pozytywne efekty swojej pracy poprzez wdrożenie innowacji pedagogicznej „Chronimy przyrodę”, dzięki której w sposób systemowy uczy dzieci dbałości o środowisko naturalne, kształci nawyki segregacji odpadów, oszczędzania wody i prądu.
Wszystkie działania są przemyślane i dostosowane do możliwości i predyspozycji dzieci przedszkolnych
Odbyte szkolenia i warsztaty znajdują odzwierciedlenie w pracy zawodowej. Przykładem jest szkolenie w zakresie obsługi tablicy multimedialnej, dzięki któremu nauczyciel nabył nową wiedzę i umiejętności, które z kolei są systematycznie wykorzystywane w pracy z dziećmi. Formami doskonalenia zawodowego były m.in:
• Zrób to sam – projektowanie i wykonanie środków dydaktycznych wspierających warsztat pracy nauczyciela – szkolenie pozwoliło na stworzenie nowych pomocy dydaktycznych, które cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci,
• Radosne muzykowanie – inspiracje dla nauczycieli – warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej stał się źródłem inspiracji do nauki gry na instrumentach perkusyjnych w grupie pięciolatków, dzięki czemu z inicjatywny nauczyciela został stworzony w przedszkolu mini zespół muzyczny,
• Pracujemy metodą Marii Montessori – szkolenie pozwoliło poznać nową, atrakcyjną metodę pracy angażującą wszystkie dzieci 3
Nauczyciel doskonali się zawodowo zgodnie z potrzebami przedszkola Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Uczestniczył m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach, kursach:
• Procedury awansu zawodowego,
• Podstawy prawa oświatowego,
• warsztaty artystyczne: Malowanie na szkle,
• warsztaty w zakresie metody aktywnego słuchania muzyki opracowanej przez Batię Strauss,
• warsztaty metodyczne: Zielone okulary pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej,
• warsztaty metodyczne: Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk-
-Kolczyńskiej,
• warsztaty metodyczne: Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej,
• kurs: Zrób to sam – projektowanie i wykonywanie środków dydaktycznych wspierających warsztat pracy nauczyciela.
Wszystkie formy doskonalenia zawodowego służą wzbogaceniu warsztatu nauczyciela, nabyciu nowych doświadczeń i umiejętności, a co najważniejsze – znajdują odzwierciedlenie w codziennej pracy z dziećmi. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest systematycznie wdrażana w pracę pedagogiczno-
-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 3
Nauczyciel kształci i wychowuje dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka Nauczyciel wraz z dziećmi bardzo często współorganizuje uroczystości patriotyczne, które pozwalają uczyć miłości do ojczyzny. Przykładem może być cykliczna uroczystość „Mały Polak” lub udział w projekcie „Przedszkole Młodych Patriotów” . Częste wyjścia i wycieczki przedszkolaków pozwalają rozwijać umiejętności prospołeczne. Nauczyciel zorganizował wycieczki do ogrodu botanicznego, gospodarstwa agroturystycznego, apteki, OSP, zoo i innych 3
Nauczyciel dba o kształtowanie u dzieci postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których uwrażliwia dzieci i kształtuje w nich potrzebę szacunku dla innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. Ma to również miejsce podczas integracyjnych spotkań i uroczystości, np. Dnia Babci i Dziadka, Dnia Mamy i Taty, Dnia Edukacji Narodowej i innych. Dzieci mają także możliwość uczestniczenia w projektach edukacyjnych, np. „Poznajemy pracę naszych rodziców”, „Chcę być zdrowy”, „Bawię się z moją mamą i tatą”, „Czytamy razem” i inne. Podczas tego typu działań dzieci uczą się szacunku do ludzi i ich pracy. Na uwagę zasługuje cykl działań promujących zdrowy tryb życia. Projekt „Na zdrowie” stworzył okazję, by nauczyciel własnym przykładem pokazał dzieciom ćwiczenia gimnastyczne rozwijające sprawność fizyczną, opracował zdrowy jadłospis i inne.
Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka przyjętej 20 listopada 1989 r., zawsze kieruje się dobrem dzieci, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w przedszkolu. Dzieci darzą nauczyciela zaufaniem, zwracają się do niego w sytuacjach problemowych i zawsze uzyskują pomoc i wsparcie. Nauczyciel jest prawdziwym autorytetem dla dzieci, które są traktowane partnersko ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby 3
Nauczyciel w ramach czasu pracy realizuje:
• zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze prowadzone bezpośrednio z dziećmi,
• inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych przedszkola,
• zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym Nauczyciel potrafi w sposób przemyślany i racjonalny zaplanować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze wynikające ze specyfiki przedszkola. Uwzględnia w planowaniu pracy możliwości psychofizyczne dzieci, ich potrzeby i talenty. Zajęcia prowadzi wzorowo, potrafi zaciekawić dzieci, pobudzić ich do myślenia, kształtować umiejętność zadawania pytań i rozwijać wyobraźnię.
W swojej pracy nauczyciel umiejętnie wykorzystuje narzędzia multimedialne: przygotowuje samodzielnie prezentacje, gromadzi i korzysta z bogatej filmoteki oraz programów komputerowych.
Organizuje zajęcia w terenie, szczególnie przyrodnicze i artystyczne, np. organizując mini warsztaty plastyczne w plenerze. Obserwacja zajęć dowodzi, że nauczyciel zna i stosuje metody aktywizujące dostosowane do potrzeb dzieci.
Nauczyciel realizował warsztaty dla dzieci przedszkolnych w formie zajęć plastyczno-technicznych. Zapraszał na nie rodziców, przez co często stawały się wspólną zabawą dla wszystkich. Integracja rodzin stała się działaniem systemowym dzięki ogromnemu zaangażowaniu nauczyciela. Współpracuje z miejscowym Domem Kultury, dzięki czemu warsztaty plastyczne odbywają się kilka razy w roku i są okazją do rodzinnych, twórczych spotkań 3
Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł ……..proc., co uzasadniało wystawienie oceny wyróżniającej .
.............................................. …………………………………
(data) (podpis oceniającego)
Pouczenie:
Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu* prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty.
Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany.
.............................................. ……………………………………
(data) (podpis ocenianego)
* Niepotrzebne skreślić.