Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
……………………………………………..
(pieczęć placówki)
KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
1. Imię (imiona) i nazwisko nauczyciela
2. Data i miejsce urodzenia
3. Miejsce zatrudnienia
4. Zajmowane stanowisko
5. Staż pracy pedagogicznej
6. Stopień awansu zawodowego
7. Wykształcenie
8. Data dokonania ostatniej oceny pracy
9. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN.
Ocena negatywna
10. Uzasadnienie oceny pracy
Kryteria z art. 6a ust. 1e Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy
(od 0 do 3 punktów)
Nauczyciel rzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób wymagający dopracowania. Nie indywidualizuje pracy z dziećmi, a zajęcia są dla nich mało atrakcyjne.
Stara się w sposób samodzielny wykonywać pomoce dydaktyczne, które wspierają pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania rzeczywistości.
Poprawnie sprawuje opiekę nad dziećmi.
Nauczyciel zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu, ale nie zawsze ich przestrzega.
Dba o czystość sali. Nie zawsze dostosowuje się do niektórych procedur i regulaminów obowiązujących w przedszkolu, np. regulaminu pracy i procedur wyjść z przedszkola (brak informacji o wyjściu grupy, brak kamizelek odblaskowych dla dzieci).
Nauczycielowi zdarza się nie zadbać o higienę rąk dzieci 1
Nauczyciel wspiera każde dziecko w jego rozwoju Nauczyciel dokonuje diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych, ale nie zawsze robi to systematycznie. Korzysta z gotowych arkuszy diagnozy, nie modyfikuje ich.
Rzadko zdarza się, aby nauczyciel samodzielnie tworzył warunki do aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola. Najczęściej włącza się w działania innych nauczycieli, jednak nie inicjuje ich samodzielnie.
Stara się poznawać dzieci przedszkolne, niestety nie są to pełna diagnoza i wnikliwa obserwacja.
Nauczyciel stara się realizować zalecenia poradni psychologiczno-
-pedagogicznej, jednak nie zawsze czyni to rzetelnie i zgodnie z zapisami opinii oraz orzeczeń. Rzadko uczestniczy w pracach zespołu wychowawców 1
Nauczyciel dąży do pełni własnego rozwoju osobowego Nauczyciel nie potrafi dokonać ewaluacji własnej pracy, nie zna narzędzi do przeprowadzania autorefleksji i samooceny. Nie rozumie konieczności dokonywania ewaluacji, której głównym celem jest poprawa efektywności nauczania i wychowania.
Nauczyciel uczestniczył w szkoleniach i warsztatach organizowanych w przedszkolu, jednak w pracy z dziećmi nie wykorzystuje zdobytej wiedzy i umiejętności.
Nauczyciel uczestniczył w szkoleniu dotyczącym ochrony danych osobowych, jak również w szkoleniu w zakresie zmieniających się przepisów dotyczących oceny pracy nauczyciela. Powyższe szkolenia odbyły się w przedszkolu w ramach wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli 0
Nauczyciel doskonali się zawodowo zgodnie z potrzebami przedszkola Nauczyciel uczestniczy w doskonaleniu zawodowym poprzez udział m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach i kursach:
1. Procedury i regulacje prawne związane z awansem zawodowym nauczycieli,
2. Zabawy taneczne w przedszkolu,
3. Warsztaty metodyczne: ciekawe techniki plastyczne i ich wykorzystanie w pracy dzieci.
Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów nie jest wdrażana w pracę pedagogiczno-wychowawczą. Brakuje również uzasadnienia celowości odbytych szkoleń 1
Nauczyciel kształci i wychowuje dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka Nauczyciel rzadko włącza się we wspólne działania przedszkola, szybko się zniechęca oraz rezygnuje z udziału w przedszkolnych imprezach i uroczystościach.
Brał udział w projekcie „Mali Przedszkolni Patrioci”, jednak nie wykonał wszystkich zadań. Nie potrafi własnym przykładem pokazać dzieciom właściwych postaw patriotycznych i obywatelskich 1
Nauczyciel dba o kształtowanie u dzieci postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których stara się uczyć dzieci szacunku do innych, szczególnie do osób starszych i niepełnosprawnych.
Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. i kieruje się dobrem dzieci.
Uczestniczy w imprezach przedszkolnych organizowanych przez innych nauczycieli, podczas których dzieci mają okazję poznać swoje prawa.
Nauczyciel stara się troszczyć o dzieci, pełni funkcję opiekuna podczas wycieczek, wyjść i wyjazdów 1
Nauczyciel w ramach czasu pracy realizuje:
• zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze prowadzone bezpośrednio z dziećmi,
• inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych przedszkola,
• zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym Nauczyciel, we współpracy z innymi pedagogami, zaplanował zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze wynikające ze specyfiki przedszkola. Nie wykazuje jednak inicjatywy do samodzielnego planowania własnej pracy i wymaga wsparcia.
Nie uwzględnia w planowaniu pracy predyspozycji dzieci, z którymi pracuje. Na ogół prowadzi poprawne metodycznie zajęcia, ale rzadko stosuje metody aktywizujące. Mało skutecznie zachęca dzieci do pracy.
Nauczyciel rzadko w swojej pracy wykorzystuje narzędzia multimedialne, gdy jednak korzysta z technologii informacyjno-
-komunikacyjnej, ogranicza się do przedstawiania dzieciom gotowych filmików i prezentacji multimedialnych.
Podczas obserwacji zajęć dostrzeżono wykorzystanie technologii informacyjno-
-komunikacyjnej, jednak ma to miejsce bardzo rzadko i bez jasno określonego celu.
Rzadko organizuje zajęcia w terenie. Dzieci czasami są znudzone sposobem prowadzenia zajęć.
Nauczyciel nie realizował innych zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 KN 0
Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł ……..proc., co uzasadniało wystawienie oceny negatywnej .
.............................................. …………………………………
(data) (podpis oceniającego)
Pouczenie:
Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu* prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty.
Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany.
.............................................. ……………………………………
(data) (podpis ocenianego)
* Niepotrzebne skreślić.