Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
……………………………………………..
(pieczęć placówki)
KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
1. Imię (imiona) i nazwisko nauczyciela
2. Data i miejsce urodzenia
3. Miejsce zatrudnienia
4. Zajmowane stanowisko
5. Staż pracy pedagogicznej
6. Stopień awansu zawodowego
7. Wykształcenie
8. Data dokonania ostatniej oceny pracy
9. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN.
Ocena dobra
10. Uzasadnienie oceny pracy
Kryteria z art. 6a ust. 1e Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy
(od 0 do 3 punktów)
Nauczyciel rzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób poprawny, wprowadzając niekiedy aktywizujące metody pracy, przy czym stara się indywidualizować pracę z każdym dzieckiem.
Prowadzi zajęcia, podczas których zachęca do pracy wszystkie dzieci. Stara się wykonywać samodzielnie pomoce dydaktyczne, które wpierają jego pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania rzeczywistości.
Prawidłowo sprawuję opiekę nad dziećmi.
Nauczyciel zna i stara się przestrzegać przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy. Zna procedury i regulaminy obowiązujące w przedszkolu. Wraz z dziećmi uczestniczył w spotkaniach z policjantem i strażakiem, zorganizowanych przez innych nauczycieli.
Nauczyciel przeprowadził zajęcia, podczas których zapoznał dzieci z zasadami przestrzegania zdrowego trybu życia i rozwijania nawyków żywieniowych i higienicznych 2
Nauczyciel wspiera każde dziecko w jego rozwoju Nauczyciel stara się dokonywać systematycznej diagnozy dzieci. Korzysta z gotowych arkuszy diagnozy i rzadko je modyfikuje.
Poznaje potrzeby dzieci i stara się je zaspokoić. Współorganizuje z innymi nauczycielami uroczystości, w których stara się, by wszystkie dzieci miały okazję zaprezentować swoje umiejętności.
Nauczyciel realizuje zalecenia poradni psychologiczno-
-pedagogicznej oraz uczestniczy w pracach zespołu wychowawców w celu nabywania doświadczeń i umiejętności rozpoznawania potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 3
Nauczyciel dąży do pełni własnego rozwoju osobowego Nauczyciel stara się dokonać ewaluacji własnej pracy, niestety nie jest to działanie systemowe.
Nie zawsze potrafi podjąć refleksję i dostosować metody pracy do predyspozycji i możliwości dzieci.
Nauczyciel często korzysta w pomocy innych oraz stara się doskonalić własny warsztat pracy, poprzez m.in. tworzenie pomocy dydaktycznych, mających na celu uatrakcyjnić zajęcia.
Nauczyciel uczestniczy w szkoleniach i warsztatach organizowanych w przedszkolu. Zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystuje w pracy z dziećmi. Przykładem może być szkolenie „Matematyczne zabawy w przedszkolu”, podczas którego wypracowane materiały dydaktyczne wykorzystane zostały w pracy z dziećmi.
Nauczyciel uczestniczył również w szkoleniu dotyczącym ochrony danych osobowych, jak również w szkoleniu na temat zmieniających się przepisów dotyczących oceny pracy nauczyciela. Powyższe szkolenia odbyły się w przedszkolu w ramach wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli 2
Nauczyciel doskonali się zawodowo zgodnie z potrzebami przedszkola Nauczyciel uczestniczy w doskonaleniu zawodowym poprzez udział m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach i kursach:
1. Procedury i regulacje prawne związane z awansem zawodowym nauczycieli,
2. Matematyczne zabawy w przedszkolu,
3. Ochrona danych osobowych,
4. Szkolenie dotyczące zmieniających się przepisów w zakresie oceny pracy nauczyciela.
Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest na ogół wdrażana przez niego w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 2
Nauczyciel kształci i wychowuje dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka Nauczyciel współorganizuje z innymi nauczycielami uroczystości patriotyczne, które uczą dzieci miłości do ojczyzny, np. Dzień Małego Patrioty.
Nauczyciel współorganizował również wycieczki, np. do Muzeum Zabawek i do ogrodu botanicznego.
Postawa nauczyciela nie budzi zastrzeżeń. Własnym przykładem pokazuje, jak należy współpracować z innymi oraz jak należy wypełniać obowiązki patrioty 2
Nauczyciel dba o kształtowanie u dzieci postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których stara się uczyć dzieci szacunku do innych, szczególnie do osób starszych i niepełnosprawnych.
Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. Kieruje się dobrem dzieci. Uczestniczy w imprezach przedszkolnych, podczas których dzieci mają okazję poznać swoje prawa.
Nauczyciel troszczy się o dzieci, pełni funkcję opiekuna podczas wycieczek, wyjść i wyjazdów 3
Nauczyciel w ramach czasu pracy realizuje:
• zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z dziećmi,
• inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych przedszkola,
• zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym Nauczyciel stara się zaplanować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze wynikające ze specyfiki przedszkola, wymaga jednak wsparcia innych nauczycieli.
Uwzględnia w planowaniu pracy predyspozycje dzieci, z którymi pracuje. Prowadzi poprawne metodycznie zajęcia, lecz rzadko stosuje metody aktywizujące i mało skutecznie zachęca dzieci do pracy.
W swojej pracy nauczyciel wykorzystuje narzędzia multimedialne, przedstawiając dzieciom gotowe prezentacje. Rzadko organizuje zajęcia w terenie.
Podczas obserwacji zajęć dostrzeżono wykorzystanie technologii informacyjno-
-komunikacyjnej, jednak ma to miejsce bardzo rzadko i bez jasno określonego celu. Dzieci czasami są znudzone sposobem prowadzenia zajęć.
Nauczyciel realizował we współpracy z innym nauczycielem warsztaty plastyczne kierowane do dzieci i ich rodziców. Inicjatorem była jego koleżanka, a zadania nauczyciela ograniczyły się do pomocy podczas warsztatów 2
Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł …....proc., co uzasadniało wystawienie oceny dobrej .
.............................................. …………………………………
(data) (podpis oceniającego)
Pouczenie:
Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu* prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty.
Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany.
.............................................. ……………………………………
(data) (podpis ocenianego)
* Niepotrzebne skreślić.