Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

…………………………………………….. (pieczęć placówki) KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 1. Imię (imiona) i nazwisko nauczyciela 2. Data i miejsce urodzenia 3. Miejsce zatrudnienia 4. Zajmowane stanowisko 5. Staż pracy pedagogicznej 6. Stopień awansu zawodowego 7. Wykształcenie 8. Data dokonania ostatniej oceny pracy 9. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN. Ocena dobra 10. Uzasadnienie oceny pracy Kryteria z art. 6a ust. 1e Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (od 0 do 3 punktów) Nauczyciel rzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób poprawny, wprowadzając niekiedy aktywizujące metody pracy, przy czym stara się indywidualizować pracę z każdym dzieckiem. Prowadzi zajęcia, podczas których zachęca do pracy wszystkie dzieci. Stara się wykonywać samodzielnie pomoce dydaktyczne, które wpierają jego pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania rzeczywistości. Prawidłowo sprawuję opiekę nad dziećmi. Nauczyciel zna i stara się przestrzegać przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy. Zna procedury i regulaminy obowiązujące w przedszkolu. Wraz z dziećmi uczestniczył w spotkaniach z policjantem i strażakiem, zorganizowanych przez innych nauczycieli. Nauczyciel przeprowadził zajęcia, podczas których zapoznał dzieci z zasadami przestrzegania zdrowego trybu życia i rozwijania nawyków żywieniowych i higienicznych 2 Nauczyciel wspiera każde dziecko w jego rozwoju Nauczyciel stara się dokonywać systematycznej diagnozy dzieci. Korzysta z gotowych arkuszy diagnozy i rzadko je modyfikuje. Poznaje potrzeby dzieci i stara się je zaspokoić. Współorganizuje z innymi nauczycielami uroczystości, w których stara się, by wszystkie dzieci miały okazję zaprezentować swoje umiejętności. Nauczyciel realizuje zalecenia poradni psychologiczno- -pedagogicznej oraz uczestniczy w pracach zespołu wychowawców w celu nabywania doświadczeń i umiejętności rozpoznawania potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 3 Nauczyciel dąży do pełni własnego rozwoju osobowego Nauczyciel stara się dokonać ewaluacji własnej pracy, niestety nie jest to działanie systemowe. Nie zawsze potrafi podjąć refleksję i dostosować metody pracy do predyspozycji i możliwości dzieci. Nauczyciel często korzysta w pomocy innych oraz stara się doskonalić własny warsztat pracy, poprzez m.in. tworzenie pomocy dydaktycznych, mających na celu uatrakcyjnić zajęcia. Nauczyciel uczestniczy w szkoleniach i warsztatach organizowanych w przedszkolu. Zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystuje w pracy z dziećmi. Przykładem może być szkolenie „Matematyczne zabawy w przedszkolu”, podczas którego wypracowane materiały dydaktyczne wykorzystane zostały w pracy z dziećmi. Nauczyciel uczestniczył również w szkoleniu dotyczącym ochrony danych osobowych, jak również w szkoleniu na temat zmieniających się przepisów dotyczących oceny pracy nauczyciela. Powyższe szkolenia odbyły się w przedszkolu w ramach wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli 2 Nauczyciel doskonali się zawodowo zgodnie z potrzebami przedszkola Nauczyciel uczestniczy w doskonaleniu zawodowym poprzez udział m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach i kursach: 1. Procedury i regulacje prawne związane z awansem zawodowym nauczycieli, 2. Matematyczne zabawy w przedszkolu, 3. Ochrona danych osobowych, 4. Szkolenie dotyczące zmieniających się przepisów w zakresie oceny pracy nauczyciela. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest na ogół wdrażana przez niego w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 2 Nauczyciel kształci i wychowuje dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka Nauczyciel współorganizuje z innymi nauczycielami uroczystości patriotyczne, które uczą dzieci miłości do ojczyzny, np. Dzień Małego Patrioty. Nauczyciel współorganizował również wycieczki, np. do Muzeum Zabawek i do ogrodu botanicznego. Postawa nauczyciela nie budzi zastrzeżeń. Własnym przykładem pokazuje, jak należy współpracować z innymi oraz jak należy wypełniać obowiązki patrioty 2 Nauczyciel dba o kształtowanie u dzieci postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których stara się uczyć dzieci szacunku do innych, szczególnie do osób starszych i niepełnosprawnych. Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. Kieruje się dobrem dzieci. Uczestniczy w imprezach przedszkolnych, podczas których dzieci mają okazję poznać swoje prawa. Nauczyciel troszczy się o dzieci, pełni funkcję opiekuna podczas wycieczek, wyjść i wyjazdów 3 Nauczyciel w ramach czasu pracy realizuje: • zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z dziećmi, • inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych przedszkola, • zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym Nauczyciel stara się zaplanować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze wynikające ze specyfiki przedszkola, wymaga jednak wsparcia innych nauczycieli. Uwzględnia w planowaniu pracy predyspozycje dzieci, z którymi pracuje. Prowadzi poprawne metodycznie zajęcia, lecz rzadko stosuje metody aktywizujące i mało skutecznie zachęca dzieci do pracy. W swojej pracy nauczyciel wykorzystuje narzędzia multimedialne, przedstawiając dzieciom gotowe prezentacje. Rzadko organizuje zajęcia w terenie. Podczas obserwacji zajęć dostrzeżono wykorzystanie technologii informacyjno- -komunikacyjnej, jednak ma to miejsce bardzo rzadko i bez jasno określonego celu. Dzieci czasami są znudzone sposobem prowadzenia zajęć. Nauczyciel realizował we współpracy z innym nauczycielem warsztaty plastyczne kierowane do dzieci i ich rodziców. Inicjatorem była jego koleżanka, a zadania nauczyciela ograniczyły się do pomocy podczas warsztatów 2 Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł …....proc., co uzasadniało wystawienie oceny dobrej . .............................................. ………………………………… (data) (podpis oceniającego) Pouczenie: Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu* prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany. .............................................. …………………………………… (data) (podpis ocenianego) * Niepotrzebne skreślić.