Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
……………………………………………..
(pieczęć placówki)
KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
1. Imię (imiona) i nazwisko nauczyciela
2. Data i miejsce urodzenia
3. Miejsce zatrudnienia
4. Zajmowane stanowisko
5. Staż pracy pedagogicznej
6. Stopień awansu zawodowego
7. Wykształcenie
8. Data dokonania ostatniej oceny pracy
9. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN.
Ocena bardzo dobra
10. Uzasadnienie oceny pracy
Kryteria z art. 6a ust. 1e Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy
(od 0 do 3 punktów)
Nauczyciel rzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób prawidłowy: wprowadza aktywizujące metody pracy, które dobiera zgodnie z potrzebami dzieci, często indywidualizując pracę z nimi; prowadzi zajęcia angażujące całą grupę dzieci.
Nauczyciel potrafi zaciekawić i motywować do nauki przez zabawę oraz zachęca dzieci do samodzielności.
Nauczyciel wykonuje różnorodne pomoce dydaktyczne, które wspierają pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania rzeczywistości.
Nauczyciel zna i przestrzega przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy oraz na bieżąco zapoznaje się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w przedszkolu. Zawsze przestrzega obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
Nauczyciel zorganizował spotkanie dzieci z policjantem i strażakiem w celu zapoznania dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach oraz w celu profilaktyki zachowań ryzykownych; szczególnie uwrażliwiono dzieci na niebezpieczeństwo nawiązywania kontaktów z obcymi osobami.
Nauczyciel zorganizował spotkanie z lekarzem w celu zapoznania dzieci z zasadami przestrzegania zdrowego trybu życia i rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych.
Nauczyciel systematycznie uczestniczy w szkoleniach bhp, współpracuje z dyrektorem przedszkola oraz zespołem wychowawczym nauczycieli w zakresie dbałości o bezpieczeństwo dzieci 3
Nauczyciel wspiera każde dziecko w jego rozwoju Nauczyciel systematycznie dokonuje diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych. Dostrzega możliwości dzieci, prawidłowo diagnozuje ich trudności edukacyjne i społeczne.
Nauczyciel potrafi stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnego szacunku. Angażuje do różnorodnych działań wszystkie dzieci, bez względu na stopień niepełnosprawności.
Nauczyciel realizuje zalecenia poradni psychologiczno-
-pedagogicznej, uczestniczy w pracach zespołu wychowawców, celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 2
Nauczyciel dąży do pełni własnego rozwoju osobowego Nauczyciel potrafi dokonać ewaluacji własnej pracy. Stara się wyciągać wnioski, a swoje spostrzeżenia i uwagi wdrażać podczas pracy z dziećmi w celu podniesienia jakości nauczania i wychowania.
Potrafi modyfikować metody pracy, co jest efektem przeprowadzonej przy jego udziale ewaluacji.
Nauczyciel opracował i wdrożył program muzyczno-taneczny: „Tanecznym krokiem w dziecięcym świecie”. Autorefleksja i ewaluacja programu dowiodły, iż realizacja zadań zawartych w harmonogramie programu zaspokaja naturalną potrzebę ruchu dzieci, rozwija estetykę ruchu, poczucie rytmu i wrażliwość muzyczną.
Wszystkie działania są dostosowane do możliwości i predyspozycji dzieci przedszkolnych.
Nauczyciel systematycznie podnosi swe kwalifikacje i dokonali własny warsztat pracy. Większość odbytych przez niego szkoleń znajduje odzwierciedlenie w pracy z dziećmi. Zdobyta wiedza i umiejętności mają wpływ na podniesienie jakości nauczania i wychowania. Przykładem mogą być szkolenia z zakresu obsługi tablicy interaktywnej oraz przygotowania prezentacji multimedialnych. Poza tym nauczyciel uczestniczył w następujących szkoleniach metodycznych:
• Zrób to sam – projektowanie i wykonanie środków dydaktycznych wspierających warsztat pracy nauczyciela – szkolenie pozwoliło na stworzenie nowych pomocy dydaktycznych, które cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci,
• Eksperymenty przyrodnicze w przedszkolu – szkolenie pozwoliło poznać przykłady eksperymentów, które można wykonać za pomocą prostych narzędzi, a które aktywizują dzieci i rozwijają ich ciekawość wobec świata 3
Nauczyciel doskonali się zawodowo zgodnie z potrzebami przedszkola Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Brał udział m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach i kursach:
• Procedury i regulacje prawne związane z awansem zawodowym nauczycieli,
• Zmiany w Karcie nauczyciela,
• Zabawy taneczne w przedszkolu,
• Praca metodą Montessori,
• Warsztaty metodyczne: Kreatywny nauczyciel – bystre dzieci – interaktywne warsztaty pobudzania kreatywności,
• Warsztaty metodyczne: Zielone okulary – pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej.
Wszystkie formy doskonalenia zawodowego znajdują odzwierciedlenie w codziennej pracy z dziećmi. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze zajęć dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest systematycznie wdrażana w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 2
Nauczyciel kształci i wychowuje dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka Dzieci mają także możliwość uczestniczenia w projektach edukacyjnych, np. „Poznajemy pracę naszych rodziców”, „Chcę być zdrowy”, „Bawię się z moją mamą i tatą”, „Czytamy razem” i inne. Podczas tego typu działań dzieci uczą się szacunku do ludzkiej pracy.
Nauczyciel wraz z dziećmi bardzo często współorganizuje uroczystości patriotyczne, które pozwalają uczyć miłości do ojczyzny. Przykładem może być cykliczna uroczystość „Mały Polak”.
Częste wyjścia i wycieczki przedszkolaków pozwalają rozwijać umiejętności prospołeczne. Nauczyciel zorganizował wycieczki do ogrodu botanicznego, parku rozrywki, gospodarstwa agroturystycznego, apteki, OSP, zoo i innych 3
Nauczyciel dba o kształtowanie u dzieci postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których uwrażliwia dzieci i kształtuje w nich potrzebę szacunku wobec innych, szczególnie osób starszych i niepełnosprawnych. Współorganizuje szkolne imprezy i uroczystości o charakterze przedszkolnym i środowiskowym, np. Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Edukacji Narodowej i inne.
Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka przyjętej dnia 20 listopada 1989 r., zawsze kieruje się dobrem dzieci, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w przedszkolu. Dzieci zwracają się do nauczyciela w sytuacjach problemowych i uzyskują pomoc oraz wsparcie.
Nauczyciel traktuje dzieci partnersko ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby 3
Nauczyciel w ramach czasu pracy realizuje:
• zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z dziećmi,
• inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych przedszkola,
• zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym Nauczyciel potrafi zaplanować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze wynikające ze specyfiki przedszkola, uwzględniając w planowaniu pracy predyspozycje dzieci, z którymi pracuje.
Prowadzi ciekawe zajęcia, stosuje metody aktywizujące, potrafi zachęcić dzieci do pracy, pobudzić ich kreatywność. Stara się zachęcić dzieci do zadawania pytań, wzbudzając tym samym ich naturalną ciekawość.
W swojej pracy nauczyciel wykorzystuje narzędzia multimedialne, przygotowuje samodzielnie prezentacje multimedialne i korzysta z programów komputerowych.
Organizuje zajęcia w terenie, wzbogacając je m.in. o wiedzę przyrodniczą i artystyczną.
Obserwacja zajęć dowodzi, że nauczyciel sprawnie posługuje się technologią informacyjno-
-komunikacyjną oraz trafnie dobiera metody pracy z dziećmi.
Nauczyciel realizował dodatkowo warsztaty taneczne i muzyczne dla dzieci. Opracował program muzyczno-taneczny „Tanecznym krokiem w dziecięcym świecie”. Dzięki tym zajęciom dzieci miały możliwość zapoznania się z tańcami ludowymi i narodowymi oraz nauczenia się ich 3
Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł .......proc., co uzasadniało wystawienie oceny bardzo dobrej .
.............................................. …………………………………
(data) (podpis oceniającego)
Pouczenie:
Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu* prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty.
Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany.
.............................................. ……………………………………
(data) (podpis ocenianego)
* Niepotrzebne skreślić.