Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Przykładowy zapis regulaminu rady pedagogicznej dotyczący sposobu dokumentowania jej posiedzeń
Dokumentowanie posiedzeń rady pedagogicznej
1. Z posiedzenia rady sporządza się protokół w formie elektronicznej i wydruku komputerowego w terminie siedmiu dni od daty zebrania. W razie konieczności dopuszcza się skrócenie lub wydłużenie terminu sporządzenia protokołu, po wcześniejszym uzgodnieniu z zespołem protokołującym.
2. Pracę rady pedagogicznej dokumentuje zespół ds. protokołowania, wniosków i uchwał, wybierany na każdy rok szkolny.
3. Protokół z każdego posiedzenia rady składa się z następujących części:
a) strony tytułowej, zawierającej:
• datę, nazwę i numer kolejny posiedzenia, zapis o liczbie stron i załączników do protokołu, imię i nazwisko prowadzącego posiedzenie, porządek obrad oraz stwierdzenie prawomocności posiedzenia – kworum,
• określenie charakteru rady pedagogicznej, np.: posiedzenie organizacyjne, szkoleniowe, klasyfikacyjne, analityczne, podsumowujące,
• określenie trybu zwołania rady, czyli: zwołana w trybie pilnym lub zgodnie z harmonogramem pracy rady pedagogicznej,
• listy obecności – wydruku komputerowego z podpisami;
b) zapisu przebiegu obrad, przedstawionego w punktach zgodnych z numeracją porządku obrad,
c) podjętych uchwał oraz sposobu ich podejmowania,
d) pozostałych dokumentów niezbędnych do udokumentowania przebiegu posiedzenia, napisanych według wzorów znajdujących się w załącznikach, w tym uchwał w pełnym brzmieniu, pisemnych wystąpień do protokołu, pisemnych sprawozdań,
e) podpisów przewodniczącego i protokolanta.
4. Wszystkie strony protokołu posiadają:
a) nagłówek, w którym zapisuje się: „Protokół z posiedzenia rady pedagogicznej w dniu ………” oraz numer kolejny strony,
b) stopkę z nazwiskami i podpisami protokolantów danego protokołu,
c) podpisy protokolantów protokołu oraz osoby prowadzącej posiedzenie wraz z imienną pieczęcią, które zamieszcza się na ostatniej stronie protokołu,
d) protokoły pisane są dwustronnie.
5. Projekt protokołu udostępnia się do wglądu uczestnikom obrad po upływie terminu napisania protokołu przez protokolantów w celu ewentualnego zgłaszania poprawek.
6. Członkowie rady zobowiązani są w terminie siedmiu dni do zapoznania się z treścią protokołu i zgłaszania ewentualnych poprawek przewodniczącemu.
7. Decyzję o wprowadzeniu poprawek podejmuje rada na następnym zebraniu.
8. Ostateczny tekst protokołu zatwierdza rada przez głosowanie na następnym posiedzeniu.
9. Protokoły napisane pismem komputerowym można przechowywać w formie elektronicznej, odpowiednio je zabezpieczając. Oprócz wersji elektronicznej protokół przechowuje się w wersji wydrukowanej.
10. Po zakończeniu roku szkolnego tworzy się księgę protokołów, zawierającą następujące elementy:
a) stronę tytułową, zawierającą: nazwę szkoły, wskazanie roku szkolnego, za który jest sporządzona,
b) spis treści – wykaz posiedzeń rady pedagogicznej,
c) wykaz uchwał,
d) protokoły z posiedzeń rady pedagogicznej poukładane w porządku chronologicznym.
11. Opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę przekazuje się do zszycia w sposób trwały na koniec każdego roku szkolnego. W księdze za dany rok szkolny jest umieszczany także nośnik z zapisem elektronicznym posiedzeń rady pedagogicznej (zapis w formie uniemożliwiającej wprowadzenie zmian).