Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Protokół nr ……
z zebrania Rady Pedagogicznej Szkoły……………………………………
odbytego w dniu ………………
W posiedzeniu udział wzięli: dyrektor …………………………………………………………,
zaproszeni goście ……………………………………………………………………………… oraz nauczyciele.
Posiedzenie rady pedagogicznej podsumowującej, zwołane zgodnie z harmonogramem pracy rady pedagogicznej.
Porządek zebrania:
1. Otwarcie zebrania, powitanie zebranych, stwierdzenie kworum.
2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.
3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia ………… (ewentualnie wprowadzenie poprawek zgłoszonych przewodniczącemu obrad).
4. Sprawozdanie z pracy zespołów przedmiotowych:
a) raport zespołu ds. ewaluacji,
b) analiza uczestnictwa i osiągnięć uczniów w zawodach sportowych organizowanych przez szkołę oraz udział w zawodach organizowanych przez inne szkoły (rodzaj zawodów, liczba uczestników, organizator, osiągnięcia),
c) realizacja zadań z zakresu edukacji zdrowotnej i analiza uczestnictwa uczniów w zajęciach pozalekcyjnych oraz zwolnień lekarskich uczniów – nauczyciele wychowania fizycznego,
d) organizacja konkursów przedmiotowych, artystycznych i innych organizowanych przez szkołę, udział w konkursach organizowanych przez inne szkoły i instytucje (liczba uczestników, osiągnięcia, wnioski),
e) analiza osiągnięć edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów (realizacja standardów egzaminacyjnych, podstawy programowej, realizacja kanonu lektur, terminowość omówienia pozycji, realizacja zadań wynikających z planów wynikowych),
f) realizacja zajęć zwiększających szanse edukacyjne (zajęcia wyrównawcze, zajęcia korekcyjne, inne wspomagające rozwój), analiza ilościowa i jakościowa z uwzględnieniem wpływu na osiągnięcia edukacyjne uczniów; podjęte działania w celu zmotywowania uczniów do udziału w zajęciach, efekty prowadzonych zajęć, prognozy na przyszłość, np. zmiany formuły zajęć, zmiana godziny, zmiana programu, wprowadzenie innych form wsparcia,
g) realizacja zajęć rozwijających zainteresowania uczniów – praca z uczniem uzdolnionym, analiza ilościowa i jakościowa z uwzględnieniem wpływu na osiągnięcia edukacyjne uczniów; podjęte działania w celu zmotywowania uczniów do udziału w zajęciach,
h) sprawozdanie z pracy biblioteki ze szczególnym uwzględnieniem: wykorzystania centrum informacji multimedialnej przez uczniów i nauczycieli, wykorzystania księgozbioru podręcznego, w szczególności czasopism, przez nauczycieli i uczniów, informacji dotyczącej wzbogacenia zbiorów bibliotecznych,
i) ocena poziomu osiągnięć dydaktycznych uczniów na podstawie analizy ilościowej ocen z poszczególnych przedmiotów,
j) propozycje do planów pracy na następny rok szkolny.
5. Sprawozdanie z pracy zespołów wychowawczych:
a) ocena współpracy szkoły z rodzicami w zakresie realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki motywowania ucznia, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, możliwości edukacyjnych,
b) analiza frekwencji – ilościowe zestawienie, zaplanowane działania naprawcze, ocena ich skutków,
c) realizacja zadań wynikających z programu wychowawczego i programu profilaktyki,
d) analiza realizacji zadań wynikających z kalendarza szkolnego,
e) ocena realizacji projektów edukacyjnych, wnioski do planowania na przyszły rok szkolny,
f) ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom przez pedagogów i nauczycieli prowadzących zajęcia z uczniami,
g) ocena bezpieczeństwa uczniów, realizowanych programów i zajęć wspierających rozwój ucznia i zapobiegających niedostosowaniu społecznemu.
6. Ocena działalności samorządu uczniowskiego – opiekun samorządu.
7. Sprawy różne.
8. Uchwały i wnioski.
Ad 1. Otwarcie posiedzenia, kto otworzył i kto kogo przywitał, następnie stwierdzenie kworum:
• ustawowy skład rady,
• obecni: …………………………………………………………………………………,
• nieobecni: ………………………………………………………………………………,
• usprawiedliwieni: ………………………………………………………………………,
• nieusprawiedliwieni: ……………………………………………………………………
Ad 2. Przewodniczący rady pedagogicznej przedstawił porządek zebrania, który został zatwierdzony przez radę pedagogiczną.
Ad 3. Rada pedagogiczna zatwierdziła (jednogłośnie lub w wyniku głosowania) protokół z dnia ………………… oraz z dnia ………………….
Ad 4. …………………
Ad 5. …………………
Ad 6. …………………
Ad 7. …………………
Przebieg zebrania:
W dalszej części protokołu należy opisać przebieg zebrania, trzymając się podanego porządku. W przypadku przedstawiania przez nauczyciela sprawozdania z podejmowanej działalności wystarczy podać w punktach najważniejsze informacje, bez ich szczegółowego opisywania. Mniej istotne fakty można pominąć, ale należy to omówić z autorami wystąpień lub z przewodniczącym zebrania.
Realizacja punktów porządku posiedzenia – należy omówić główne tezy wystąpienia (pełne wystąpienie stanowi załącznik do protokołu), treść wniosku osoby wnoszącej zmiany, stanowisko rady (ile głosów za, przeciw, wstrzymujących się).
Ad. 8. Uchwały i wnioski
Należy jeszcze raz wypisać wszystkie uchwały podjęte na danym zebraniu, podając tylko ich treść (czego dotyczą) i odpowiednio je numerując.
Uchwały:
Nr ……………, która stanowi załącznik nr 1 do protokołu i jest wpisywana do księgi uchwał.
Wnioski:
Nr ……………, który stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
Wnioski, tak jak uchwały, są numerowane w danym roku kalendarzowym, zaczynając od numeru 1 łamanego przez dzień, miesiąc i rok, czyli dokładną datę posiedzenia rady pedagogicznej, na którym dany wniosek został wysunięty.
Na tym posiedzenie zakończono.
Na tym protokół zakończono.
Protokołował: Przewodniczący rady pedagogicznej:
………………………………… …………………………………
(podpis protokolanta) (podpis dyrektora szkoły)
Uczestnicy zebrania:
1. Imię i nazwisko: podpis nauczyciela:
………………………………… …………………………………
2. Imię i nazwisko: podpis nauczyciela:
………………………………… …………………………………
3. Imię i nazwisko: podpis nauczyciela:
………………………………… …………………………………