Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Protokół nr …… z zebrania Rady Pedagogicznej Szkoły…………………………………… odbytego w dniu ……………… W posiedzeniu udział wzięli: dyrektor …………………………………………………………, zaproszeni goście ……………………………………………………………………………… oraz nauczyciele. Posiedzenie rady pedagogicznej podsumowującej, zwołane zgodnie z harmonogramem pracy rady pedagogicznej. Porządek zebrania: 1. Otwarcie zebrania, powitanie zebranych, stwierdzenie kworum. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia ………… (ewentualnie wprowadzenie poprawek zgłoszonych przewodniczącemu obrad). 4. Sprawozdanie z pracy zespołów przedmiotowych: a) raport zespołu ds. ewaluacji, b) analiza uczestnictwa i osiągnięć uczniów w zawodach sportowych organizowanych przez szkołę oraz udział w zawodach organizowanych przez inne szkoły (rodzaj zawodów, liczba uczestników, organizator, osiągnięcia), c) realizacja zadań z zakresu edukacji zdrowotnej i analiza uczestnictwa uczniów w zajęciach pozalekcyjnych oraz zwolnień lekarskich uczniów – nauczyciele wychowania fizycznego, d) organizacja konkursów przedmiotowych, artystycznych i innych organizowanych przez szkołę, udział w konkursach organizowanych przez inne szkoły i instytucje (liczba uczestników, osiągnięcia, wnioski), e) analiza osiągnięć edukacyjnych z poszczególnych przedmiotów (realizacja standardów egzaminacyjnych, podstawy programowej, realizacja kanonu lektur, terminowość omówienia pozycji, realizacja zadań wynikających z planów wynikowych), f) realizacja zajęć zwiększających szanse edukacyjne (zajęcia wyrównawcze, zajęcia korekcyjne, inne wspomagające rozwój), analiza ilościowa i jakościowa z uwzględnieniem wpływu na osiągnięcia edukacyjne uczniów; podjęte działania w celu zmotywowania uczniów do udziału w zajęciach, efekty prowadzonych zajęć, prognozy na przyszłość, np. zmiany formuły zajęć, zmiana godziny, zmiana programu, wprowadzenie innych form wsparcia, g) realizacja zajęć rozwijających zainteresowania uczniów – praca z uczniem uzdolnionym, analiza ilościowa i jakościowa z uwzględnieniem wpływu na osiągnięcia edukacyjne uczniów; podjęte działania w celu zmotywowania uczniów do udziału w zajęciach, h) sprawozdanie z pracy biblioteki ze szczególnym uwzględnieniem: wykorzystania centrum informacji multimedialnej przez uczniów i nauczycieli, wykorzystania księgozbioru podręcznego, w szczególności czasopism, przez nauczycieli i uczniów, informacji dotyczącej wzbogacenia zbiorów bibliotecznych, i) ocena poziomu osiągnięć dydaktycznych uczniów na podstawie analizy ilościowej ocen z poszczególnych przedmiotów, j) propozycje do planów pracy na następny rok szkolny. 5. Sprawozdanie z pracy zespołów wychowawczych: a) ocena współpracy szkoły z rodzicami w zakresie realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki motywowania ucznia, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, możliwości edukacyjnych, b) analiza frekwencji – ilościowe zestawienie, zaplanowane działania naprawcze, ocena ich skutków, c) realizacja zadań wynikających z programu wychowawczego i programu profilaktyki, d) analiza realizacji zadań wynikających z kalendarza szkolnego, e) ocena realizacji projektów edukacyjnych, wnioski do planowania na przyszły rok szkolny, f) ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom przez pedagogów i nauczycieli prowadzących zajęcia z uczniami, g) ocena bezpieczeństwa uczniów, realizowanych programów i zajęć wspierających rozwój ucznia i zapobiegających niedostosowaniu społecznemu. 6. Ocena działalności samorządu uczniowskiego – opiekun samorządu. 7. Sprawy różne. 8. Uchwały i wnioski. Ad 1. Otwarcie posiedzenia, kto otworzył i kto kogo przywitał, następnie stwierdzenie kworum: • ustawowy skład rady, • obecni: …………………………………………………………………………………, • nieobecni: ………………………………………………………………………………, • usprawiedliwieni: ………………………………………………………………………, • nieusprawiedliwieni: …………………………………………………………………… Ad 2. Przewodniczący rady pedagogicznej przedstawił porządek zebrania, który został zatwierdzony przez radę pedagogiczną. Ad 3. Rada pedagogiczna zatwierdziła (jednogłośnie lub w wyniku głosowania) protokół z dnia ………………… oraz z dnia …………………. Ad 4. ………………… Ad 5. ………………… Ad 6. ………………… Ad 7. ………………… Przebieg zebrania: W dalszej części protokołu należy opisać przebieg zebrania, trzymając się podanego porządku. W przypadku przedstawiania przez nauczyciela sprawozdania z podejmowanej działalności wystarczy podać w punktach najważniejsze informacje, bez ich szczegółowego opisywania. Mniej istotne fakty można pominąć, ale należy to omówić z autorami wystąpień lub z przewodniczącym zebrania. Realizacja punktów porządku posiedzenia – należy omówić główne tezy wystąpienia (pełne wystąpienie stanowi załącznik do protokołu), treść wniosku osoby wnoszącej zmiany, stanowisko rady (ile głosów za, przeciw, wstrzymujących się). Ad. 8. Uchwały i wnioski Należy jeszcze raz wypisać wszystkie uchwały podjęte na danym zebraniu, podając tylko ich treść (czego dotyczą) i odpowiednio je numerując. Uchwały: Nr ……………, która stanowi załącznik nr 1 do protokołu i jest wpisywana do księgi uchwał. Wnioski: Nr ……………, który stanowi załącznik nr 2 do protokołu. Wnioski, tak jak uchwały, są numerowane w danym roku kalendarzowym, zaczynając od numeru 1 łamanego przez dzień, miesiąc i rok, czyli dokładną datę posiedzenia rady pedagogicznej, na którym dany wniosek został wysunięty. Na tym posiedzenie zakończono. Na tym protokół zakończono. Protokołował: Przewodniczący rady pedagogicznej: ………………………………… ………………………………… (podpis protokolanta) (podpis dyrektora szkoły) Uczestnicy zebrania: 1. Imię i nazwisko: podpis nauczyciela: ………………………………… ………………………………… 2. Imię i nazwisko: podpis nauczyciela: ………………………………… ………………………………… 3. Imię i nazwisko: podpis nauczyciela: ………………………………… …………………………………