Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
W nowej szkole/w nowej klasie…
Przykładowy scenariusz zajęć adaptacyjnych
Opracowała: dr Marta Majorczyk, pedagog, doradca rodzinny (Family Counselling Poland),
psychoterapeuta, edukator prorozwojowy, trener, wykładowca akademicki, adiunkt
w Katedrze Pedagogiki i Psychologii na Wydziale Studiów Społecznych WSB z siedzibą
Poznaniu, pracownik niepublicznej poradni psychologiczno--pedagogicznej przy USWPS
w Poznaniu
GRUPA WIEKOWA:
· uczniowie od 7. roku życia.
CZAS TRWANIA:
· minimum 6–12 jednostek lekcyjnych, w zależności rodzaju przeszkody adaptacyjnej
i potrzeb zespołu klasowego czy poszczególnych uczniów.
CELE OGÓLNE:
· pomoc w adaptacji uczniów klasy I i IV do nowych, specyficznych warunków nauki,
· pomoc w adaptacji nowo przyjętych uczniów do szkoły,
· przygotowanie do pełnienia nowej roli,
· wspieranie ucznia w jego rozwoju społeczno-emocjonalnego.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
· skrócenie procesu adaptacji do nowych warunków,
· wzbudzenie poczucia bezpieczeństwa i akceptacji,
· integracja uczniów,
· wypracowanie wspólnych norm i zasad,
· nauka tolerancji,
· wzbudzenie wrażliwości na potrzeby, a także sukcesy i porażki innych osób,
· wzbudzenie potrzeby pomocy innym ludziom,
· wykształcenie umiejętności współpracy.
FORMY PRACY:
· zabawy zespołowe,
· zabawy ruchowe,
· działania artystyczne: plastyczne, muzyczne,