Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

OPUBLIKOWANO: 21 PAŹDZIERNIKA 2015


I’m scared – scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkolaków



Opracowała: Katarzyna Janiszewska-Gold, anglistka, instruktorka językowa dzieci i dorosłych, autorka scenariuszy zajęć dla dzieci i artykułów dla nauczycieli przedszkoli



Czas trwania: 30 minut


Słownictwo: hello, lion, tiger, crocodile, snake, teeth, big, triangles oraz zdanie I’m scared


Cele ogólne:


Dziecko:


  • osłuchuje się z językiem angielskim,
  • doskonali rozumienie języka angielskiego,
  • rozwija umiejętności manualne,
  • rozwija sprawność ruchową,
  • kształtuje zmysł obserwacji.


Cele szczegółowe:


Dziecko:


  • potrafi się przywitać i pożegnać,
  • zna poszczególne słówka,
  • postępuje zgodnie z konkretnymi instrukcjami,
  • zna nazwy poszczególnych zwierząt i je rozumieją,
  • rozumie zdanie I’m scared i potrafi używać go w odpowiednim kontekście,
  • rozumie pytanie Are you scared? i potrafi na nie odpowiedzieć.


Formy pracy:


  • grupowa,
  • indywidualna.


Metody:


  • metoda naturalna,
  • TPR (Total Physical Response),
  • metoda plastyczna.


Pomoce dydaktyczne:


Dla nauczyciela:


  • kolorowa karta przedstawiająca lwa, tygrysa, krokodyla i węża (wszystkie zwierzęta z widocznymi zębami),
  • kolorowa karta przedstawiająca przestraszoną dziewczynkę.


Dla dzieci:


  • czarno-biała karta pracy przedstawiająca kaczkę, świnkę, krowę, owieczkę, konia, lwa, tygrysa, krokodyla i węża (zadanie polega na poprowadzeniu poszczególnych zwierząt na farmę oraz do zoo),
  • czarno-biała karta pracy przedstawiająca lwa z otwartą paszczą (czarny środek) i bez zębów (zadanie polega na doklejeniu zębów z białych trójkątów oraz pokolorowaniu obrazka).


Potrzebne materiały i narzędzia