Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Organizacja uroczystości przedszkolnych – obowiązki dyrektora

 

Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju

 

 

Na dyrektorze przedszkola spoczywa odpowiedzialność za organizację funkcjonowania placówki, ale również za prowadzenie odpowiedniej dokumentacji oraz dobrobyt i bezpieczeństwo podopiecznych. Do tych wszystkich zadań należy dołączyć również przygotowywanie różnorodnych uroczystości przedszkolnych. Skuteczne działanie w tym zakresie gwarantuje dokument opracowany jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego, który ma formę zarządzenia dotyczącego procedury organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych. Najczęściej procedura organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych przygotowywana jest na radzie pedagogicznej rozpoczynającej rok szkolny i zatwierdzana przez dyrektora. Zaplanowana zostaje w niej organizacja danego przedsięwzięcia, sposób rozdzielenia zadań między dyrektora, nauczycieli i rodziców, często również narzędzia rozliczania pracowników z zaangażowania w przygotowanie uroczystości. Dzięki takiemu dokumentowi dyrektorowi łatwiej jest zachęcać do zaangażowania i motywować pracowników.

 

Do najczęstszych zadań dyrektora wymienianych w procedurze organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych należą:

 

  • zawarcie w harmonogramie na dany rok szkolny, wynikającym z rocznego planu pracy przedszkola, planowanych imprez i uroczystości przedszkolnych – pozwoli to nie tylko na ich sprawną organizację, ale również na zaplanowanie wydatków i reklamy (plakatów, zaproszeń itp.),