Organizacja uroczystości przedszkolnych – obowiązki dyrektora
Na dyrektorze przedszkola spoczywa odpowiedzialność za organizację funkcjonowania placówki, ale również za prowadzenie odpowiedniej dokumentacji oraz dobrobyt i bezpieczeństwo podopiecznych. Do tych wszystkich zadań należy dołączyć również przygotowywanie różnorodnych uroczystości przedszkolnych. Skuteczne działanie w tym zakresie gwarantuje dokument opracowany jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego, który ma formę zarządzenia dotyczącego procedury organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych. Najczęściej procedura organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych przygotowywana jest na radzie pedagogicznej rozpoczynającej rok szkolny i zatwierdzana przez dyrektora. Zaplanowana zostaje w niej organizacja danego przedsięwzięcia, sposób rozdzielenia zadań między dyrektora, nauczycieli i rodziców, często również narzędzia rozliczania pracowników z zaangażowania w przygotowanie uroczystości. Dzięki takiemu dokumentowi dyrektorowi łatwiej jest zachęcać do zaangażowania i motywować pracowników.
Do najczęstszych zadań dyrektora wymienianych w procedurze organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych należą:
- zawarcie w harmonogramie na dany rok szkolny, wynikającym z rocznego planu pracy przedszkola, planowanych imprez i uroczystości przedszkolnych – pozwoli to nie tylko na ich sprawną organizację, ale również na zaplanowanie wydatków i reklamy (plakatów, zaproszeń itp.),


