Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Tryb uchwalania programu wychowawczo-profilaktycznego
I
Po pracach w zespołach rady pedagogicznej i opracowaniu treści programu rada pedagogiczna podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia projektów programu o następującej treści:
Na podstawie art. 73 ust. 1 w związku z art. 84 ust. 2 pkt 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.) rada pedagogiczna uchwala, co następuje: przyjmuje się projekt szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego na rok szkolny …/…, celem przedłożenia radzie rodziców.
II
Rada rodziców analizuje projekt i wnosi uwagi.
III
Zespół roboczy do spraw opracowania programu, złożony z przedstawicieli obu rad, opracowuje ostateczny projekt programu.
IV
Rada rodziców podejmuje uchwałę w sprawie ustanowienia szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego, np.:
Na podstawie art. 84 ust. 2 pkt 1 Ustawy Prawo oświatowe oraz regulaminu działania rady rodziców, rada rodziców, po zapoznaniu się z projektem programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły, przygotowanym przez radę pedagogiczną, postanawia uchwalić program na rok szkolny 20…/… .
V
Zespół przedstawicieli obu rad będzie funkcjonował przez rok szkolny, dokonując ewentualnych korekt i zmian w programie w trakcie jego realizacji.