Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Lepiej być plotkarzem czy filozofem? Scenariusz lekcji etyki lub wychowawczej inspirowany filozofią Sokratesa Opracowała: Dorota Kujawa-Weinke GRUPA WIEKOWA: · klasy V–VI szkoły podstawowej. CZAS TRWANIA: · 45 minut. CEL: · uczeń uświadamia sobie niszczącą siłę plotki i korzyści wynikające z nieplotkowania. KRYTERIA SUKCESU: Uczeń: · poznaje opowieść związaną z filozofią Sokratesa, · rozpoznaje informacje będące plotką, · rozumie, czym jest plotka, · rozumie termin „filozofowanie”, · inspiruje innych uczniów, rodziców i nauczycieli do rezygnacji z plotkowania. METODY PRACY: · aktywizujące: dyskusja dydaktyczna, rozmowa kierowana, stacje zadaniowe, · eksponująca: film. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: · trzy sita, · napisy „Prawda”, „Dobro”, „Użyteczność”, · zdania z informacjami dobrymi i złymi, użytecznymi i nieużytecznymi, prawdziwymi i fałszywymi, · komputer z możliwością odtworzenia filmów. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Uczniowie próbują znaleźć definicję wyrazu „plotka”. Nauczyciel prowadzi rozmowę kierowaną. 2. Nauczyciel włącza bajkę filozoficzną Michela Piquemala Trzy sita. Uczniowie oglądają film. 3. W rozmowie kierowanej uczniowie dzielą się przemyśleniami na temat tego, co to znaczy, że coś jest zgodne z prawdą, że jest dobre lub pożyteczne.