Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Kim jesteś w chwili próby? Scenariusz lekcji wychowawczej dotyczącej zachowań w niesprzyjających okolicznościach Opracowała: Katarzyna Skolimowska GRUPA WIEKOWA: · klasy VII–VIII szkoły podstawowej, I klasa szkoły ponadpodstawowej. CZAS TRWANIA: · 45 minut. CELE: · ukazanie różnych sposobów reagowania na doświadczenia, · refleksja nad schematem swojego postępowania w trudnych okolicznościach. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: · rozgotowana marchewka, jajko ugotowane na twardo, ugotowane ziarna kawy (najlepiej jeszcze we wrzątku), · uszkodzony wazon, cały wazon, świeca, zapałki, · karta pracy nad FitUmysłem – wolnym od ograniczeń i niszczących przekonań (załącznik), · książka Grzegorza Przeliorza Wazuś. PRZEBIEG ZAJĘĆ: Część I 1. Nauczyciel prosi uczniów, aby zamknęli oczy i wyobrazili sobie gotującą się wodę. Następnie niech wrzucą do niej (w wyobraźni) marchewkę, jajko i ziarna kawy. Co się stanie? Wychowawca prezentuje rozgotowaną marchewkę, stwardniałe na kamień jajko i aromatyczne ziarna kawy. 2. Uczestnicy zajęć zastanawiają się, co mogą oznaczać poszczególne elementy eksperymentu. Wnioski: · gotująca się woda – nasze życiowe doświadczenia, niesprzyjające okoliczności, · marchewka – my, gdy doświadczenia nas łamią i „przerabiają na papkę”, · jajko – my, gdy doświadczenia powodują zatwardziałość, · ziarna kawy – my, gdy doświadczenia zmieniają nas w piękny sposób, wydobywają z nas to, co najlepsze.