Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Procedura postępowania w sprawach skarg i wniosków w ...................................................... Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1491), • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46). 1. Dyrektor ............................................. w ................................................... przyjmuje skargi i wnioski w .............................. i ............................ w godz. od ............ do ............. 2. Wicedyrektor i pozostali pracownicy administracyjni ........................................................... przyjmują w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy, tj. od 7.00 do 15.00. 3. Pracownik przyjmujący skargi i wnioski sporządza protokół przyjęcia zawierający: 1) datę przyjęcia skargi, 2) imię, nazwisko i adres składającego skargę, 3) zwięzłe określenie sprawy, 4) imię i nazwisko przyjmującego skargę, 5) podpis składającego skargę. 4. Przyjmowanie, rozpatrywanie, załatwianie i rejestrowanie skarg i wniosków koordynuje sekretarz szkoły, który: 1) czuwa nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi, 2) prowadzi rejestr skarg i wniosków, 3) udziela zgłaszającym się w sprawie skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy, 4) organizuje przyjęcie składającego skargę przez dyrektora lub wicedyrektora , 5) opracowuje analizy rozpatrywania i załatwiania skarg oraz wniosków. 5. Jeżeli .............................................. otrzymał skargę i nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, zobowiązany jest niezwłocznie – nie później niż w terminie 7 dni – przekazać skargę właściwemu organowi, zawiadamiając jednocześnie skarżącego. 6. Skarga powinna być rozpatrzona bez zwłoki, jednak gdy wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – powinna być załatwiona w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od wszczęcia postępowania wyjaśniającego. 7. W razie niemożności załatwienia sprawy w ciągu miesiąca dyrektor ................................... zobowiązany jest zawiadomić skarżącego o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia sprawy oraz o przewidywanym terminie jej rozpatrzenia. 8. Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku powinno zawierać: 1) numer sprawy, 2) wskazanie, w jaki sposób skarga lub wniosek zostały załatwione, 3) podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi lub wniosku. 9. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje dyrektor. 10. Procedurę wdrożono do stosowania Zarządzeniem Nr ........ z dnia ...................... Dyrektora ................................................. w .............................................