Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 23 SIERPNIA 2019 Składanie i rozpatrywanie skarg dotyczących działalności szkoły Opracował: Roman Lorens, konsultant ds. organizacji i zarządzania oświatą, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, były długoletni dyrektor szkoły. Lider i koordynator doskonalenia zawodowego nauczycieli i kadry kierowniczej szkół. Autor licznych artykułów z zakresu zarządzania oświatą i publikacji książkowych Podstawa prawna: · Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.), · Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46). Zasady przyjmowania, rozpatrywania skarg i wniosków oraz terminów, w których powinny być one rozpatrzone, normuje Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (dalej k.p.a.) oraz Rozporządzenie w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Dyrektor szkoły powinien opracować w tym celu stosowną procedurę, a z jej treścią zapoznać nauczycieli, uczniów i rodziców. W tej procedurze powinny być wskazane organy, do których wnosi się skargi, np. na dyrektora – do organu prowadzącego szkołę, na nauczyciela – do dyrektora. Skargi Zgodnie z art. 227 k.p.a., przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub niewłaściwe wykonywanie zadań przez organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Jeżeli organ, który otrzymał skargę, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego albo wskazać mu właściwy organ: · organ właściwy do rozpatrzenia skargi może ją przekazać organowi niższego stopnia, o ile skarga nie zawiera zarzutów dotyczących działalności tego organu, · skargę na pracownika można przekazać również jego przełożonemu, z obowiązkiem zawiadomienia organu właściwego do rozpatrzenia skargi o sposobie jej rozpatrzenia; o przekazaniu skargi zawiadamia się równocześnie skarżącego,