Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

…………………………………………….. (pieczęć placówki) KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA STAŻYSTY 1. Imiona i nazwisko nauczyciela …………………………..................................................................................................... 2. Data i miejsce urodzenia ...................................................................................................... 3. Miejsce zatrudnienia.............................................................................................................. 4. Wykształcenie…………………………………………………………………………….. 5. Staż pracy pedagogicznej ..................................................................................................... 6. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................ 7. Zajmowane stanowisko (funkcja) ......................................................................................... 8. Stopień awansu zawodowego .............................................................................................. 9. Data rozpoczęcia pracy w danej poradni ............................................................................. 10. Data dokonania ostatniej oceny pracy ................................................................................. 11. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN Ocena bardzo dobra Uzasadnienie oceny pracy Kryteria z §2 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (wartość punktowa od 0 do 3 punktów) • poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel prawidłowo organizuje i prowadzi zajęcia z dziećmi i młodzieżą. Dokonuje poprawnej diagnozy oraz w sposób prawidłowy udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom. Opracowuje wspólnie z innymi nauczycielami i stara się realizować zaplanowane działania profilaktyczne, w zależności od problemów dzieci i młodzieży. Nauczyciel stara się dobierać metody, formy pracy z dziećmi oraz środki dydaktyczne, dostosowane do prowadzonych badań. Wykorzystuje narzędzia do badań, które przygotowuje wspólnie z innymi nauczycielami. Przygotowuje i prowadzi zajęcia zgodnie z aktualnym stanem wiedzy w swojej specjalności. Nauczyciel uzyskuje pozytywne efekty w pracy diagnostycznej, udzielanej bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej i w działaniach profilaktycznych prowadzonych dla dzieci i młodzieży. Stara się wzbogacać własny warsztat pracy, gromadząc scenariusze zajęć, narzędzia diagnostyczne i inne materiały, służące pracy w poradni. Nauczyciel stara się indywidualizować pracę z uczniami 3 • dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel przestrzega przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy w poradni, na bieżąco zapoznaje się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w poradni. Przestrzega obowiązujące zasady bezpieczeństwa. Realizuje zadnia z zastosowaniem wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, określone w statucie poradni 3 • znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizację oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka, kieruje się dobrem uczniów, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w poradni. Uczniowie na ogół darzą nauczyciela zaufaniem, zwracają się do niego w sytuacjach problemowych i najczęściej uzyskują pomoc i wsparcie. Nauczyciel traktuje uczniów partnersko, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby. Realizuje zadania diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne, respektując prawa dziecka, w tym prawa określone w Konwencji o prawach dziecka. Nauczyciel zawsze reaguje na sytuacje, w których nie są przestrzegane prawa dziecka, np. w szkole lub w rodzinie. Współpracuje z sądem dla nieletnich, policją, asystentami rodziny i innymi 3 • wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego Nauczyciel najczęściej stwarza atmosferę życzliwości i wzajemnej szacunku wobec ucznia i jego rodziców. Nauczyciel opracowuje wraz z zespołem specjalistów zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, które służą rozwojowi dzieci i niwelowaniu dysfunkcji rozwojowych. Stara się uczestniczyć w pracach zespołu nauczycieli poradni, celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska szkolnego. Nauczyciel stara się wykonywać poprawne diagnozy dzieci i młodzieży, w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży. Czasami konsultuje diagnozy z innymi. Podejmuje działania adekwatne do rozpoznanych potrzeb i możliwości dzieci i młodzieży. Stara się na bieżąco informować rodziców o sposobach pracy z dzieckiem 2 • kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel podczas zajęć z uczniami stara się uwrażliwiać ich na potrzeby drugiego człowieka. Kształtuje poczucie postawy obywatelskiej, która nakazuje szacunek dla innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. W czasie rozmów z uczniami nawiązuje do tematyki patriotycznej i prospołecznej, zwraca uwagę na istotę życia w społeczeństwie i przestrzeganie norm społecznych 2 • współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel uczestniczy w pracach zespołów nauczycielskich, opracowujących indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. Uczestniczy w zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli, w tym opiekuna stażu oraz prowadzi zajęcia dla innych nauczycieli. Korzysta z porad, konsultacji, bierze udział w zespołach problemowych, wychowawczych, interdyscyplinarnych, także tych organizowanych na terenie szkół i placówek. Nauczyciel uczestniczy w planowaniu pracy poradni razem z innymi nauczycielami. Dba o dobry wizerunek poradni. Bierze udział w Dniach Otwartych. Uczestniczy w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli 3 • przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania poradni oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w placówce, w której nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel na bieżąco studiuje przepisy prawa oświatowego, uczestniczy w radach szkoleniowych poświęconych zmieniającym się przepisom prawa oświatowego. Nauczyciel zna i przestrzega zapisy statutowe poradni, zna i stosuje w pracy procedury i regulaminy, obowiązujące w poradni. Uczestniczył w modyfikowaniu i tworzeniu dokumentów poradni, w tym statutu 3 • poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Uczestniczył m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach, kursach: • procedury awansu zawodowego, • zmiany w prawie oświatowym, • jak radzić sobie z trudnymi rodzicami?, • pomoc psychologiczno-pedagogiczna w praktyce, • ochrona danych osobowych, • indywidualizacja pracy na lekcji, • zespół Aspergera, ADHD i inne dysfunkcje – jak pracować z dziećmi? Wszystkie formy doskonalenia zawodowego służą wzbogaceniu warsztatu nauczyciela, nabyciu nowych doświadczeń i umiejętności, a co najważniejsze – znajdują odzwierciedlenie w codziennej pracy w poradni. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest systematycznie wdrażana w pracę pedagogiczno-psychologiczną i zdecydowanie wpływa na jakość i efekty pracy 3 • współpraca z rodzicami Nauczyciel uczestniczy w spotkaniach z rodzicami, informuje na bieżąco o osiągnięciach uczniów. Uczestniczy w indywidualnych konsultacjach, podczas których omawia potrzeby uczniów i sposoby ich zaspokajania. Nauczyciel stara się udzielać porad, dzięki którym rodzice wiedzą, jakie podejmować działania, żeby móc pomagać swoim dzieciom w ich indywidualnym rozwoju. Nauczyciel stara się wskazać instytucje wspomagające rodzinę w zakresie pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych 3 • stopień realizacji planu rozwoju zawodowego (po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego) Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, zgodnie z opinią opiekuna stażu został zrealizowany. Nauczyciel wspólnie z opiekunem ustalili harmonogram współpracy, zawarli kontrakt, dzięki któremu ustalili zasady współpracy. Raz w miesiącu nauczyciel stażysta obserwował indywidualne zajęcia z uczniem, prowadzone przez opiekuna stażu oraz sam prowadził zajęcia, które obserwował opiekun. Obserwacji zajęć stażysty dokonał również dyrektor poradni. Wszystkie obserwacje były szczegółowo omówione i przeanalizowane. Stażysta zapoznał się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznał również statut poradni, uczestniczył w jego nowelizacji wraz z zespołem zadaniowym nauczycieli poradni. Nauczyciel stażysta zapoznał się także z procedurą awansu zawodowego. Przez cały okres stażu realizował plan rozwoju zawodowego, w tym doskonalił się podczas szkoleń, kursów, warsztatów. Nauczyciel na bieżąco poznawał środowisko uczniowskie. Współpracował z rodzicami. Współpracował z nauczycielami w zakresie planowania pracy poradni 2 Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 83 proc., co uzasadniało wystawienie oceny bardzo dobrej ………………. ……………………………………… (data) (podpis oceniającego) Pouczenie: Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1) prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora poradni, do ………..Kuratora Oświaty w ………………….. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania ciągu 14 dni zostałem(-łam) zapoznany(-na). …………………… ……………………………………. (data) (podpis ocenianego) 1) Niepotrzebne skreślić 2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie: 1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą, 2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą, 3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą, 4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną