Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Protokół z odbioru przeciwpożarowych urządzeń alarmowych
Protokół nr ………/20…
sporządzony dnia ……… w …………………………
1. Obiekt, w którym dokonywany jest odbiór (rodzaj, adres):
…………………………………………………………………………………………………
2. Inwestor (nazwa, siedziba):
…………………………………………………………………………………………………
reprezentowany przez (imię, nazwisko, funkcja):
…………………………………………………………………………………………………
3. Wykonawca (nazwa, siedziba):
…………………………………………………………………………………………………
reprezentowany przez (imię, nazwisko, funkcja):
…………………………………………………………………………………………………
4. Projektant instalacji (imię, nazwisko, specjalizacja)*:
…………………………………………………………………………………………………
5. Kierownik budowy (imię, nazwisko, specjalizacja)*:
…………………………………………………………………………………………………
6. Inspektor nadzoru inwestorskiego (imię, nazwisko, specjalizacja)*:
…………………………………………………………………………………………………
7. Kierownik robót instalacyjnych (imię, nazwisko, specjalizacja)*:
…………………………………………………………………………………………………
8. Osoba dokonująca pomiarów odbiorczych (imię, nazwisko, specjalizacja, instytucja)*:
…………………………………………………………………………………………………
9. Podmiot odpowiedzialny za przyszłą konserwację instalacji (nazwa, siedziba)*:
…………………………………………………………………………………………………
reprezentowany przez (imię, nazwisko, funkcja):
…………………………………………………………………………………………………
10. Inne osoby uczestniczące w odbiorze (np. przedstawiciel Państwowej Straży Pożarnej, ubezpieczyciela) (imię, nazwisko, funkcja)*:
a. ………………………………………………………………………………………………
b. ……………………………………………………………………………………………
c. ……………………………………………………………………………………………
11. Przyrządy pomiarowe (nazwa, producent, rok produkcji, świadectwo homologacji):
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
12. Wykaz dokumentacji technicznej dotyczącej kontrolowanej instalacji*:
• projekt instalacji,
• instrukcja obsługi technicznej i konserwacji (kontroli) instalacji,
• protokół odbioru robót zanikających (ulegających zakryciu),
• wyciąg z dziennika budowy,
• gwarancja systemu instalacji alarmowej oraz gwarancje poszczególnych jego elementów,
• certyfikaty zgodności urządzeń zastosowanych w instalacji,
• gwarancje fabryczne poszczególnych elementów systemu,
• inne: …………………………
13. Charakterystyka techniczna instalacji i urządzeń będących przedmiotem kontroli (typ, rodzaj, producent, inne):
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
14. Oględziny i sprawdzenie instalacji oraz jej elementów:
Czynność/kontrolowany element Uwagi Ocena
(pozytywna/
negatywna)
Wizualne sprawdzenie, czy instalacja jest wykonana zgodnie z projektem
Sprawdzenie dostępu do urządzeń, umożliwiającego ich wygodną obsługę i konserwację
Kontrola działania centrali sygnalizacyjnej
Kontrola centrali sterującej urządzeniami oddymiającymi
Sprawdzenie czujek dymu uniwersalnych
Sprawdzenie czujek dymu jonizacyjnych
Sprawdzenie czujek dymu …………
Kontrola działania sygnalizatorów akustycznych
Sprawdzenie ręcznych ostrzegawczych pożarowych ROP
Kontrola sprawności zasilania awaryjnego
Kontrola funkcjonowania oświetlenia awaryjnego
Sprawdzenie okablowania
Sprawdzenie poprawności połączeń przewodów
15. Wykonawca wpisem do dziennika budowy w dniu ……… powiadomił inwestora o zakończeniu robót i zgłoszeniu gotowości do odbioru końcowego.
16. Inspektor nadzoru wpisany do dziennika budowy w dniach ……… potwierdził gotowość do odbioru.
17. Przedmiot umowy został/nie został* zakończony w terminie określonym w umowie.
Liczba dni opóźnienia wynosi: ………
18. W przypadku opóźnienia podać przyczyny:
a) powstałe z przyczyn zależnych od wykonawcy:
…………………………………………………………………………………………………
b) powstałe z przyczyn zależnych od inwestora:
…………………………………………………………………………………………………
c) niezależne od ww. stron:
…………………………………………………………………………………………………
19. W przypadku ustalenia odpowiedzialności strony w powstaniu opóźnienia podać liczbę dni i wysokość należnych jednej ze stron kar umownych:
…………………………………………………………………………………………………
20. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdza się, że instalacja alarmowa: nie jest/jest sprawna i nie może/może być dopuszczona do eksploatacji*.
21. Przyczyny braku odbioru instalacji alarmowej:
…………………………………………………………………………………………………
22. Inne uwagi dokonującego pomiary odbiorcze dotyczące funkcjonowania instalacji:
…………………………………………………………………………………………………
23. Uwagi inwestora:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
24. Uwagi wykonawcy:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
25. Uwagi pozostałych osób biorących udział w odbiorze:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Na tym protokół zakończono i podpisano po jednym dla każdej z osób uczestniczących w odbiorze.
Osoba dokonująca odbioru: …………………………
Wykonawca: …………………………
Inwestor: …………………………
Inne osoby uczestniczące w oględzinach:
1. …………………………
2. …………………………
3. …………………………
* Niepotrzebne skreślić.