Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Procedura pracy nad projektem programu wychowawczo-profilaktycznego w Szkole …………………………………………………………………………….. (wzór) 1. Powołanie zespołu projektowego złożonego z: • nauczycieli, • pedagoga, psychologa, • pracowników niepedagogicznych, • uczniów, • rodziców. 2. Analiza istniejącej sytuacji wychowawczej: • analiza wyników corocznej diagnozy w zakresie występujących w środowisku szkolnym potrzeb rozwojowych uczniów, w tym czynników chroniących i czynników ryzyka, ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń związanych z używaniem substancji psychotropowych, środków zastępczych oraz nowych substancji psychoaktywnych (na wspólnym posiedzeniu rady pedagogicznej i rady rodziców; w posiedzeniu uczestniczyć mogą również przedstawiciele samorządu uczniowskiego), • powołanie zespołu do opracowania projektu programu wychowawczo-profilaktycznego (wskazany udział przedstawicieli rodziców). 3. Przeprowadzenie diagnozy sytuacji wychowawczej w zakresie: • relacji nauczyciele – uczniowie, • relacji między uczniami, • działań samorządu uczniowskiego, • stanowienia i egzekwowania prawa, • sposobu prowadzenia zajęć przez nauczycieli, • sposobów sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów, • współpracy z rodzicami. 4. Zebranie informacji od: • nauczycieli, • psychologa szkolnego, • pedagoga szkolnego, • uczniów, • rodziców na temat sytuacji wychowawczej w szkole. 5. Zebranie informacji wynikających z ewaluacji: • wewnętrznej pracy szkoły, • zewnętrznej pracy szkoły. 6. Gromadzenie obserwacji nauczycieli dotyczących zespołów klasowych i poszczególnych uczniów. Analiza zachowania uczniów: • w czasie lekcji, • na przerwach, • podczas wycieczek, • podczas imprez szkolnych. 7. Informacja wynikająca z nadzoru pedagogicznego dyrektora: • zgodność oceniania z programem wychowawczo-profilaktycznym, • zgodność metod nauczania stosowanych przez nauczycieli z programem wychowawczo- profilaktycznym (np. umiejętność pracy zespołowej), • analiza skarg rodziców i zaleceń organu nadzoru pedagogicznego w zakresie problemów wychowawczych. 8. Opracowanie harmonogramu programu: • określenie zadań i celów, • wskazanie osób odpowiedzialnych za realizację programu, • wskazanie terminów oraz sposobów monitorowania i ewaluacji. 9. Ustalenie ostatecznej wersji programu wychowawczo-profilaktycznego przez zespół projektowy: • złożenie pisemnego wniosku do rady rodziców o uchwalenie programu, • rada rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną uchwala program do 30 września danego roku szkolnego.