Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora Szkoły ...............................…………. w ……….................………... w roku szkolnym 20…/20… Podstawa prawna: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz.U. z 2017 r. poz. 1611), • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148). Stopień realizacji planu nadzoru (przykładowy zapis) 1. Plan nadzoru pedagogicznego został zrealizowany w założonym terminie. Nie wystąpiły sytuacje wymagające zmian, nie dokonywano modyfikacji planu podczas realizacji. 2. Dobór celu ewaluacji wewnętrznej okazał się trafny wobec licznych i istotnych zmian w przepisach prawa. W ocenie zespołu ewaluacyjnego zastosowane w badaniu narzędzia i metody były użyteczne. 3. Kontrola planowa realizowana była przez dyrektora i wicedyrektora. W celu usprawnienia i ujednolicenia działań kontrolnych wykorzystywany był arkusz kontroli opracowany w szkole w oparciu o akty prawne oraz z wykorzystaniem arkuszy kontroli planowych dla szkoły ……………........................…, zatwierdzonych przez Ministra Edukacji Narodowej. Pozostałe narzędzia kontroli opracował zespół powołany przez dyrektora szkoły. 4. Wspomaganie uwzględniało wnioski z nadzoru pedagogicznego za ubiegły rok szkolny oraz potrzeby bieżące. 5. Ewaluacja wewnętrzna, kontrola, wspomaganie i monitorowanie zostały udokumentowane. 6. W roku szkolnym …………..... nie przeprowadzono w szkole żadnej kontroli planowej kuratora oświaty. Szkoła nie była także poddana ewaluacji zewnętrznej ani kontroli kuratora oświaty. Ewaluacja wewnętrzna 1. Aktywność uczniów: • stopień zaangażowania uczniów w zajęcia prowadzone w szkole, • współpraca uczniów podczas realizacji przedsięwzięć będących wynikiem działań samorządu uczniowskiego, • uczniowie inicjują i realizują różnorodne działania na rzecz własnego rozwoju, rozwoju szkoły. 2. Realizacja podstawy programowej w zakresie celów ogólnych, umiejętności i wiedzy przedmiotowej, zalecanych warunków i sposobów realizacji: • systematyczne monitorowanie realizacji podstawy programowej, • analiza programów nauczania w zakresie uwzględniania osiągnięć uczniów z poprzedniego etapu edukacyjnego, • analiza osiągnięć każdego ucznia z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych, • ewaluacja skuteczności podejmowanych działań dydaktyczno-wychowawczych. 3. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się: • planowanie i organizacja procesów edukacyjnych w szkole, • współpraca nauczycieli, w tym nauczycieli pracujących w jednym oddziale, w zakresie planowania, organizowania, realizowania i modyfikowania procesów edukacyjnych, • nauczyciele pomagają sobie nawzajem i wspólnie rozwiązują problemy, • uczniowie znają stawiane przed nimi cele i formułowane wobec nich oczekiwania, • nauczyciele stosują różne metody pracy dostosowane do potrzeb ucznia, grupy i oddziału, • sposób informowania ucznia o jego postępach w nauce oraz ocenianie pomagają uczniom uczyć się i planować indywidualny rozwój, • nauczyciele motywują uczniów do aktywnego uczenia się i wspierają ich w trudnych sytuacjach, tworząc atmosferę sprzyjającą uczeniu się. Lp. Przedmiot ewaluacji Wnioski Rekomendacje 1. Aktywność uczniów 2. Prawidłowość przeprowadzanych analiz oraz diagnoza skuteczności wdrażanych wniosków z analizy sprawdzianów 3. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się 4. Realizacja podstawy programowej w zakresie celów ogólnych, umiejętności i wiedzy przedmiotowej, zalecanych warunków i sposobów realizacji 5. Ocena podejmowanych w szkole działań w zakresie przestrzegania norm i zapewnienia uczniom bezpieczeństwa Ważne! Wyniki i wnioski z ewaluacji wewnętrznej należy przedstawić z wykorzystaniem raportu lub zacytować w niniejszym sprawozdaniu. Należy również podać propozycję ich wykorzystania do doskonalenia jakości pracy szkoły. Kontrola wewnętrzna Kontrola dotyczyła przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa regulujących działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą oraz inną działalność statutową szkoły, z uwzględnieniem: • realizacji podstawy programowej i ramowych planów nauczania, • przestrzegania praw dziecka oraz upowszechniania wiedzy o tych prawach, • zapewnienia dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, • kontroli prowadzonej przez nauczycieli dokumentacji pedagogicznej i dokumentacji obserwacji dzieci. Kontrola wewnętrzna obejmowała: • 3 kontrole planowe, • 1 kontrolę doraźną. Kontrole wewnętrzne planowe – przestrzeganie przepisów prawa Temat I Prawidłowość i systematyczność wypełniania dziennika lekcyjnego Temat II Prawidłowość realizacji zadań w zakresie organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych Temat III Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów na podstawie opinii poradni