Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
……………………………………………..
(pieczęć placówki)
KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
1. Imiona i nazwisko nauczyciela ………………………….....................................................
2. Data i miejsce urodzenia ......................................................................................................
3. Wykształcenie ......................................................................................................................
4. Staż pracy pedagogicznej .....................................................................................................
5. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................
6. Zajmowane stanowisko (funkcja) ........................................................................................
7. Stopień awansu zawodowego ..............................................................................................
8. Data rozpoczęcia pracy w danym przedszkolu ...................................................................
9. Data dokonania ostatniej oceny pracy .................................................................................
10. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN.
Ocena wyróżniająca
11. Uzasadnienie oceny pracy
Kryteria z § 2, § 3, § 4 i § 5 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy
(od 0 do 3 punktów)
• poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób wzorowy, różnicuje metody pracy starannie dobierając je do potrzeb dzieci, indywidualizuje pracę z dzieckiem; zajęcia są atrakcyjne, angażujące całą grupę dzieci, nauczyciel potrafi zaciekawić i motywować do nauki przez zabawę, często zajęcia są prowadzone w terenie, na placu zabaw, w ogrodzie, nauczyciel wykonuje samodzielnie różnorodne pomoce dydaktyczne, które wspierają pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania otaczającej rzeczywistości 3
• dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel zna i przestrzega przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu, na bieżąco zapoznaje się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w przedszkolu. Zawsze przestrzega obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Bardzo często organizuje w przedszkolu spotkania z policjantem, strażakami, pielęgniarką, celem zapoznania dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych, dbania o swoje bezpieczeństwo, przestrzegania zasad zdrowego trybu życia oraz rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych.
Nauczyciel systematycznie współpracuje z dyrektorem przedszkola, zespołem wychowawczym nauczycieli w zakresie dbałości o bezpieczeństwo dzieci. Na uwagę zasługuje współpraca z rodzicami, którzy są na bieżąco zapoznawani z zasadami bhp w przedszkolu 3
• znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem dziecka i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o Prawach Dziecka, przyjętej 20 listopada 1989r, zawsze kieruje się dobrem dzieci, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w przedszkolu. Dzieci darzą nauczyciela zaufaniem, zwracają się do niego w sytuacjach problemowych i zawsze uzyskują pomoc i wsparcie. Nauczyciel jest prawdziwym autorytetem dla dzieci, które są traktowane partnersko ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby 3
• wspieranie każdego dziecka, w tym dziecka niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa dziecka w życiu przedszkola oraz środowiska lokalnego Nauczyciel starannie i systematycznie dokonuje diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych. Zauważa potencjał i możliwości dzieci. Na uwagę zasługuje dbałość o dzieci niepełnosprawne i troska o ich poczucie bezpieczeństwa. Nauczyciel potrafi stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnej szacunku. Dzieci niepełnosprawne biorą aktywny udział w życiu grupy np. w przedstawieniach teatralnych, prezentacjach i konkursach. Nauczyciel ze szczególną starannością realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, uczestniczy w pracach zespołu wychowawców, celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 3
• kształtowanie u dzieci szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których uwrażliwia dzieci i kształtuje
w nich potrzebę szacunku dla innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. Ma to również miejsce podczas integracyjnych spotkań i uroczystości np. Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Edukacji Narodowej i inne. Dzieci mają także możliwość uczestniczenia w projektach edukacyjnych np. „Poznajemy pracę naszych rodziców”, „Chcę być zdrowy”, „Bawię się z moją mamą i tatą”, „Czytamy razem” i inne. Podczas tego typu działań dzieci uczą się szacunku do ludzi i ich pracy. Na uwagę zasługuje cykl działań promujących zdrowy tryb życia. Projekt „Na zdrowie” stworzył okazję, by nauczyciel własnym przykładem pokazał dzieciom ćwiczenia gimnastyczne, rozwijające sprawność fizyczną, opracował zdrowy jadłospis i inne. Nauczyciel wraz z dziećmi bardzo często współorganizuje uroczystości patriotyczne, które pozwalają uczyć miłości do ojczyzny. Przykładem może być cykliczna uroczystość „Mały Polak” lub udział w projekcie „Przedszkole Młodych Patriotów” . Częste wyjścia i wycieczki przedszkolaków pozwalają rozwijać umiejętności prospołeczne. Nauczyciel zorganizował wycieczki do ogrodu botanicznego, gospodarstwa agroturystycznego, apteki, OSP, zoo i innych 3
• współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel aktywnie uczestniczy w spotkaniach zespołu nauczycieli wychowawców, wspólnie wypracowuje plany pracy dydaktyczno-wychowawczej, uczestniczy w pracach zespołu ds. ewaluacji, planuje razem z innymi nauczycielami organizację przedszkolnych uroczystości i imprez oraz konkursów i olimpiad przedszkolnych. Dba również o dobry wizerunek przedszkola, uczestniczy w Dniach Otwartych oraz aktywnie działa w zespole ds. promocji przedszkola. Systematycznie uczestniczy w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu zawodowym nauczycieli 2
• przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania przedszkola oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w przedszkolu, w którym nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel na bieżąco studiuje przepisy prawa oświatowego, uczestniczy w radach szkoleniowych poświęconych zmieniającym się przepisom prawa oświatowego. Nauczyciel zna i przestrzega zapisy statutowe przedszkola, zna i stosuje w pracy procedury i regulaminy, obowiązujące w przedszkolu. Uczestniczy w modyfikowaniu i tworzeniu dokumentów prawa wewnątrzprzedszkolnego 3
• poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Uczestniczył m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach, kursach:
1. Procedury awansu zawodowego.
2. Podstawy prawa oświatowego.
3. Warsztaty artystyczne „Malowanie na szkle”.
4. Warsztaty w zakresie metody aktywnego słuchania muzyki opracowanej metodą Batii Strauss.
5. Warsztat metodyczny: Zielone okulary pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej.
6. Warsztaty metodyczne: Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej.
7. Warsztaty metodyczne: Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej.
8. Kurs: Zrób to sam – projektowanie i wykonywanie środków dydaktycznych wspierających warsztat pracy nauczyciela.
Wszystkie formy doskonalenia zawodowego służą wzbogaceniu warsztatu nauczyciela, nabyciu nowych doświadczeń i umiejętności, a co najważniejsze – znajdują odzwierciedlenie w codziennej pracy z dziećmi. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze zajęć dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest systematycznie wdrażana w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 3
• współpraca z rodzicami Nauczyciel systematycznie organizuje spotkania z rodzicami, dba o dobre relacje i informuje ich na bieżąco o osiągnięciach dzieci, ponadto prowadzi indywidualne konsultacje, podczas których omawia postępy dzieci z konkretnymi rodzicami.
Na uwagę zasługują ciekawe inicjatywy, mające na celu zaangażowanie rodziców w życie przedszkola. Przykładem mogą być warsztaty artystyczne dla dzieci i ich rodziców. Tego typu spotkania nie tylko angażują rodziców we wspólne działania razem z ich dziećmi, ale także integrują rodziców z przedszkolem 3
• planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych wynikających ze specyfiki przedszkola i zajmowanego stanowiska, z wykorzystaniem metod aktywizujących dziecko, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć Nauczyciel potrafi w sposób przemyślany i racjonalny zaplanować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, wynikające ze specyfiki przedszkola. Uwzględnia w planowaniu pracy możliwości psychofizyczne dzieci, ich potrzeby i talenty. Zajęcia prowadzi wzorowo, potrafi zaciekawić dzieci, pobudzić ich do myślenia, kształtować umiejętność zadawania pytań i rozwijać wyobraźnię.
W swojej pracy nauczyciel umiejętnie wykorzystuje narzędzia multimedialne: przygotowuje samodzielnie prezentacje, gromadzi i korzysta z bogatej filmoteki oraz programów komputerowych.
Organizuje zajęcia w terenie, szczególnie przyrodnicze i artystyczne, np. organizując mini warsztaty plastyczne w plenerze. Obserwacja zajęć dowodzi, że nauczyciel zna i stosuje metody aktywizujące, dostosowane do potrzeb dzieci 3
• diagnozowanie potrzeb i możliwości dziecka oraz indywidualizowanie pracy z dzieckiem Nauczyciel potrafi samodzielnie opracować i przygotować narzędzia do przeprowadzenia obserwacji i diagnozy przedszkolnej. Dzięki wzorowo opracowanej diagnozie, zna potrzeby swoich wychowanków, dostosowuje metody pracy, indywidualizuje pracę z dziećmi, opracowuje dla nich karty pracy, udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracując ze specjalistami.
Poza tym na bieżąco kontaktuje się z rodzicami, celem doprecyzowania indywidualnych potrzeb dziecka 3
• analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków wynikających z tej analizy do doskonalenia procesu dydaktyczno- wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganie pozytywnych efektów pracy Dwa razy w roku nauczyciel dokonuje ewaluacji własnej pracy. Potrafi dzielić się własnymi spostrzeżeniami na temat swojej pracy z innymi nauczycielami. Podejmuje autorefleksję na temat własnych metod pracy i modyfikuje je, wykorzystując tym samym wnioski z analizy własnej pracy.
Osiąga pozytywne efekty swojej pracy poprzez wdrożenie innowacji pedagogicznej „Chronimy przyrodę”, dzięki której w sposób systemowy uczy dzieci dbałości o środowisko naturalne, kształci nawyki segregacji odpadów, oszczędzania wody i prądu.
Wszystkie działania są przemyślane i dostosowane do możliwości i predyspozycji dzieci przedszkolnych 3
• wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego Odbyte szkolenia i warsztaty znajdują odzwierciedlenie w pracy zawodowej. Przykładem jest szkolenie w zakresie obsługi tablicy multimedialnej, dzięki któremu nauczyciel nabył nową wiedzę i umiejętności, które z kolei są systematycznie wykorzystywane w pracy z dziećmi. Formami doskonalenia zawodowego były m.in:
• "Zrób to sam" – projektowanie i wykonanie środków dydaktycznych wspierających warsztat pracy nauczyciela. Szkolenie pozwoliło na stworzenie nowych pomocy dydaktycznych, które cieszą się dużym zainteresowaniem dzieci,
• Kurs: "Radosne muzykowanie – inspiracje dla nauczycieli". Warsztat metodyczny nauczyciela przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej stał się źródłem inspiracji do nauki gry na instrumentach perkusyjnych w grupie pięciolatków, dzięki czemu z inicjatywny nauczyciela został stworzy w przedszkolu mini zespół muzyczny.
• "Pracujemy metodą Marii Montessori" – szkolenie pozwoliło poznać nową, atrakcyjną metodę pracy angażującą wszystkie dzieci 3
• realizowanie innych zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 KN, w tym udział w przeprowadzaniu egzaminów, o których mowa w art. 42 ust. 2b pkt 2 KN Nauczyciel realizował warsztaty dla dzieci przedszkolnych w formie zajęć plastyczno-technicznych. Zapraszał na nie rodziców, przez co często stawały się wspólną zabawą dla wszystkich. Integracja rodzin stała się działaniem systemowym, dzięki ogromnemu zaangażowaniu nauczyciela. We współpracy z miejscowym Domem Kultury, warsztaty plastyczne odbywają się kilka razy w roku i są okazją do rodzinnych, twórczych spotkań 3
• podejmowanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych, programowych lub metodycznych w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel realizował innowacje pedagogiczne, które wpłynęły na efekty pracy z dziećmi w przedszkolu. Jedną z nich była innowacja: "Wiemy co jemy", której głównym celem było uświadomienie dzieciom, jak ważne jest zdrowe odżywianie i zachowania prozdrowotne. Istotnym celem innowacji było również zachęcenie rodziców do uczestnictwa w zajęciach z dziećmi, które promowały zdrowy styl życia. Nauczyciel zapraszał także lekarza i pielęgniarkę, którzy uwrażliwili rodziców i dzieci na zagadnienie otyłości oraz zapobiegania złym nawykom odżywiania.
Kolejna innowacja, "I zabawa może być nauką", wprowadziła dzieci w świat nowatorskich zabaw, których celem było rozwijanie inteligencji wielorakich w środowisku przedszkolnym.
Działania innowacyjne świadczą o pomysłowości i potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela 3
• pobudzanie inicjatyw dzieci przez inspirowanie ich do działań w przedszkolu i środowisku pozaszkolnym oraz sprawowanie opieki nad dziećmi podejmującymi te inicjatywy Nauczyciel zachęca dzieci przedszkolne do samodzielnych działań, organizując rywalizację fair play w zakresie samoobsługi. Dzieci potrafią samodzielnie nakryć stół, wiążą sznurowadła, posługują się sztućcami, dbają o własną higienę, za co otrzymują nagrody i tytuł „Przedszkolaka-samodzielniaka”.
Poprzez obserwację nauczyciel dostrzega predyspozycje dzieci i zachęca je do rozwijania własnych zainteresowań w tzw. kącikach tematycznych. Dzieci mogą rysować, budować, szyć, śpiewać i wykonywać inne ciekawe czynności. Wszystkie te działania wpływają na inwencję dzieci i rozwijają ich wyobraźnię 3
• prowadzenie oraz omawianie zajęć otwartych dla nauczycieli lub rodziców Nauczyciel systematycznie prowadzi zajęcia otwarte dla koleżanek i kolegów z pracy. Wszystkie zajęcia są szczegółowo omawiane, ze wskazaniem mocnych i słabych stron.
Nauczyciel organizuje również warsztaty plastyczno-techniczne dla dzieci i ich rodziców. Działania te pozwalają na integrację środowiskową i wspomaga działania nauczyciela 3
• realizowanie powierzonych funkcji lub innych zadań zleconych przez dyrektora przedszkola Nauczyciel od kilku lat pełni funkcję lidera wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia zawodowego.
Każdego roku przeprowadza diagnozę potrzeb szkoleniowych nauczycieli, gromadzi informacje o formach doskonalenia oraz konsultuje z dyrektorem plan i harmonogram wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia zawodowego. Zbiera również informacje na temat szkoleń, jakie planują odbyć nauczyciele poza przedszkolem.
Nauczyciel pełnił również funkcję przewodniczącego zespołu nauczycieli wychowawców. Organizował spotkania zespołu, skrupulatnie planował pracę i realizował swe obowiązki, zgodnie z założeniami planu pracy.
Na koniec roku szkolnego nauczyciel przygotowywał szczegółowe sprawozdania z pełnionych funkcji. 3
• ewaluacja własnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz wykorzystywanie jej wyników do doskonalenia własnej pracy i pracy przedszkola Nauczyciel potrafi dokonywać ewaluacji własnej pracy. Opracował narzędzia ewaluacyjne, dzięki którym poznał opinię innych nauczycieli i rodziców na temat własnej pracy. Taka ewaluacja miała miejsce po przeprowadzonych zajęciach otwartych oraz po obserwacji zajęć, dokonanych przez dyrektora przedszkola. Dzięki informacji zwrotnej nauczyciel opracował wyniki ewaluacji, określił swoje mocne i słabe strony, wyciągnął wnioski i wykorzystał je w swojej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Wnioski posłużyły do wyboru metod pracy, które nauczyciel zastosuje podczas zajęć. Wnioski pozwoliły określić również, jakie szkolenie i warsztaty musi odbyć nauczyciel, celem podwyższenia własnych kompetencji. Tu szczególny nacisk należy położyć na pomoc psychologiczno-pedagogiczną i taką organizację zajęć, by jeszcze efektywniej służyć dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Ewaluacja własnej pracy pozwoliła na opracowanie scenariuszy zajęć, które mogą być wykorzystane w pracy innych nauczycieli 3
• efektywne realizowanie zadań na rzecz dziecka we współpracy z podmiotami zewnętrznymi Nauczyciel realizuje zadania we współpracy z podmiotami zewnętrznymi, działającymi na rzecz przedszkola.
Na szczególną uwagę zasługuje współpraca z Klubem Ekologicznym. Nauczyciel przygotowuje dzieci do przedstawień teatralnych o tematyce ekologicznej i ochronie przyrody. Poza tym uczestniczy w cyklicznych wystawach prac plastycznych związanych z tematyką przyrodniczą i zaprasza członków Klubu Ekologicznego na spotkania z dziećmi, podczas którego mogą poznać pracę leśnika, ogrodnika, ekologa i innych.
Nauczyciel współpracuje też z Domem Kultury, organizując spotkania przedszkolaków z ludźmi kultury, np. poetą, malarką. Dzieci biorą również udział w okresowych wystawach prac plastycznych i technicznych, np. ”Wielkanocne rozmaitości”, „Dary jesieni”, „Zapach lata”.
Nauczyciel aktywnie współpracuje z OSP, dzięki czemu dzieci biorą udział w pokazach strażackich, odwiedzają strażaków, poznając ich pracę i sprzęt.
Na bieżąco współpracuje z Policją Kuratorem Sądowym i Sądem Rodzinnym. Podjął także współpracę z Fundacją „Przyjaciele zwierząt”. Dzięki wspólnym działaniom udało się kilkakrotnie odwiedzić schroniska, gdzie dzieci mogły poznać historię i losy przygarniętych zwierząt oraz zorganizować dla nich karmę i koce.
Nauczyciel współpracuje ze Stowarzyszeniem „Dla przedszkola”, dzięki czemu udało się pozyskać dla przedszkola środki na organizację Festynu Rodzinnego oraz środki na doposażenie przedszkola w nowy sprzęt komputerowy 2
dwa z poniższych kryteriów, wskazane przez nauczyciela:
• opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych programów nauczania, programów wychowawczo-profilaktycznych lub innych programów wynikających ze specyfiki przedszkola lub zajmowanego stanowiska, z uwzględnieniem potrzeb dzieci,
• upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych, w szczególności przygotowanie autorskiej publikacji z zakresu oświaty,
• przeprowadzenie ewaluacji działań wynikających z pełnionej funkcji lub zadań związanych z oświatą realizowanych poza przedszkolem oraz wykorzystywanie jej wyników do podnoszenia jakości pracy przedszkola,
• współpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną lub okręgową komisją egzaminacyjną, w szczególności w charakterze egzaminatora, autora zadań lub recenzenta i z placówkami doskonalenia nauczycieli lub szkołami wyższymi w zakresie opieki nad studentami odbywającymi praktyki pedagogiczne Nauczyciel opracował program z zakresu edukacji ekologicznej, dzięki któremu dzieci mogły uczestniczyć w dodatkowych zajęciach w terenie, związanych z działalnością proekologiczną.
Nauczyciel realizował innowacje pedagogiczne, które wpłynęły na efekty pracy z dziećmi w przedszkolu. Jedna z nich, „Wiemy co jemy”, była innowacją, której głównym celem było uświadomienie dzieciom, jak ważne jest zdrowe odżywianie i zachowania prozdrowotne. Istotnym celem innowacji było również zachęcenie rodziców do uczestnictwa w zajęciach z dziećmi, które promowały zdrowy styl życia. Nauczyciel zapraszał także lekarza i pielęgniarkę, którzy uwrażliwili rodziców i dzieci na zagadnienie otyłości oraz zapobiegania złym nawykom odżywiania.
Kolejną innowacją, „I zabawa może być nauką”, wprowadziła dzieci w świat nowatorskich zabaw, których celem było rozwijanie inteligencji wielorakich w środowisku przedszkolnym.
Działania innowacyjne świadczą o pomysłowości i potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela.
Nauczyciel na stałe współpracuje z redakcją czasopisma „Bliżej przedszkola”, gdzie publikuje artykuły z zakresu metodyki nauczania w przedszkolu, w tym scenariusze zajęć, karty pracy, przykłady ćwiczeń i zadań usprawniających małą motorykę 3
Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 97 proc., co uzasadniało wystawienie oceny wyróżniającej2).
.............................................. …………………………………
(data) (podpis oceniającego)
Pouczenie:
Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1)
prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty.
Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany.
.............................................. ……………………………………
(data) (podpis ocenianego)
1) Niepotrzebne skreślić.
2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie:
1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą,
2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą,
3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą,
4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.