Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

…………………………………………….. (pieczęć placówki) Karta oceny pracy nauczyciela kontraktowego 1. Imiona i nazwisko nauczyciela….………………................................................................. 2. Data i miejsce urodzenia ....................................................................................................... 3. Wykształcenie ....................................................................................................................... 4. Staż pracy pedagogicznej ...................................................................................................... 5. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................. 6. Zajmowane stanowisko (funkcja) ......................................................................................... 7. Stopień awansu zawodowego ............................................................................................... 8. Data rozpoczęcia pracy w danej szkole ................................................................................ 9. Data dokonania ostatniej oceny pracy .................................................................................. 10. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN: ocena negatywna. 11. Uzasadnienie oceny pracy Kryteria z §2 i §3 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (od 0 do 3 punktów) • poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób wymagający dopracowania, nie wprowadza aktywizujących metod pracy, nie indywidualizuje pracy z uczniami. Prowadzi zajęcia, podczas których próbuje włączać w działania wszystkich uczniów. Niestety nie potrafi zachować dyscypliny na lekcji i to jest przyczyną braku organizacji pracy. Stosuje najczęściej tradycyjne metody pracy, które w zbyt małym stopniu angażują uczniów. Prawidłowo sprawuję opiekę nad dziećmi 1 • dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel zna przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy i stara się ich przestrzegać w szkole. Nie do końca zna procedury i regulaminy obowiązujące w szkole. Wraz z dziećmi uczestniczył w spotkaniach z policjantem i strażakiem, zorganizowanych przez innych nauczycieli. Nauczyciel przeprowadził raz zajęcia, podczas których zapoznał uczniów z zasadami przestrzegania zdrowego trybu życia i rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych 2 • znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizację oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka, kieruje się dobrem dzieci. Uczestniczy w imprezach szkolnych, podczas których uczniowie mają okazję poznać swoje prawa. Nauczyciel stara się kierować dobrem ucznia, szanować jego godność 2 • wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego Nauczyciel rzadko dokonuje diagnozy osiągnięć uczniów, a jeśli przeprowadza badania, to czyni to we współpracy z innymi nauczycielami, nigdy sam. Korzysta z gotowych arkuszy diagnozy i ich nie modyfikuje. Współorganizuje z innymi nauczycielami uroczystości, w których stara się, by uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności. Nauczyciel realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, uczestniczy w pracach zespołu wychowawców, celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska szkolnego 2 • kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których stara się uczyć dzieci szacunku do innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. Na lekcjach historii i WOS-u nauczyciel prezentuje postawy patriotyczne i obywatelskie, które są również kształtowane przy okazji organizowania imprez i uroczystości środowiskowych, np. Święta Niepodległości, Święta Konstytucji 3 Maja. Nauczyciel nie zorganizował z własnej inicjatywy uroczystości patriotycznych, jednak włączał się w działania innych nauczycieli 2 • współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel rzadko uczestniczył w spotkaniach zespołu nauczycieli i wychowawców. Nie współpracował z innymi w celu opracowania planów. Uczestniczył raz w zajęciach otwartych, które prowadził opiekun stażu. Brał udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego 1 • przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel zna i przestrzega przepisów prawa oświatowego, uczestniczy w szkoleniach poświęconych zmieniającym się ww. przepisom. Nauczyciel zna i przestrzega zapisy statutowe szkoły, zna i stosuje w pracy procedury i regulaminy obowiązujące w szkole 2 • poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel uczestniczył w doskonaleniu zawodowym w szkole m.in. w następujących szkoleniach: • Procedury i regulacje prawne związane z awansem zawodowym nauczycieli, • Ochrona danych osobowych, • Szkolenie poświęcone zmieniającym się przepisom dotyczącym oceny pracy nauczyciela. Udział w szkoleniach nie przekłada się w wiedzę i umiejętności wykorzystywane w czasie zajęć szkolnych 1 • współpraca z rodzicami Nauczyciel organizuje spotkania z rodzicami zgodnie z harmonogramem spotkań ustalonym w szkole. Nie zawsze na bieżąco informuje rodziców o osiągnięciach uczniów w nauce i zachowaniu. Nie radzi sobie w rozwiązywaniu konfliktów klasowych. Rodzice nie zawsze uzyskują satysfakcjonujące informacje o funkcjonowaniu dziecka w szkole. Nauczyciel zorganizował klasowe spotkania z udziałem rodziców, tj. wigilię i andrzejki 2 • planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska, z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć Nauczyciel stara się zaplanować zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, wynikające ze specyfiki szkoły, jednak zdecydowanie wymaga wsparcia innych nauczycieli. Ma trudności z uwzględnianiem w planie pracy predyspozycji uczniów, z którymi pracuje. Na ogół prowadzi poprawne metodycznie zajęcia, nie potrafi jednak dobrze zorganizować pracy uczniów na lekcji, w pełni wykorzystać czasu. Zastosowane metody nie aktywizują uczniów i nie przynoszą wymiernych efektów nauczania. W swojej pracy nauczyciel wykorzystuje narzędzia multimedialne, przedstawiając uczniom gotowe prezentacje multimedialne i filmiki. Podczas obserwacji zajęć dostrzeżono wykorzystanie technologii komunikacyjnej i informacyjnej, jednak ma to miejsce bardzo rzadko i bez jasno określonego celu. Dzieci bywają znudzone sposobem prowadzenia zajęć. Rzadko organizuje zajęcia poza szkołą. Raz uczniowie wyjechali na lekcję muzealną 2 • diagnozowanie potrzeb i możliwości ucznia oraz indywidualizowanie pracy z uczniem Nauczyciel we współpracy z innymi przeprowadził badania osiągnięć z historii uczniów klasy V. Wymagał jednak pomocy w sprecyzowaniu wniosków z badań. Ma też trudności we wdrażaniu ich w pracę z uczniami na lekcji. Stara się poznać potrzeby swoich wychowanków, jednak nie zawsze potrafi poprawnie je określić. Ma trudności w indywidualizowaniu pracy na lekcji, nie potrafi zapewnić im odpowiednich narzędzi do samodzielnej pracy. Nauczyciel dokonuje analizy opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, nie zawsze jednak wdraża zalecenia poradni w codzienną pracę z dziećmi. Współpracuje ze specjalistami 1 • analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków wynikających z tej analizy do doskonalenia procesu dydaktyczno- wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganie pozytywnych efektów pracy Nauczyciel nie potrafi dokonać ewaluacji własnej pracy, podjąć refleksji nad dostosowaniem metody pracy do predyspozycji i możliwości dzieci. Nauczyciel często korzysta z pomocy innych, jednak nie potrafi udoskonalić własnego warsztatu pracy. Nie próbuje tworzyć pomocy dydaktycznych, które uatrakcyjniłyby proces nauczania 0 • wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego Nauczyciel uczestniczy w szkoleniach i warsztatach organizowanych w szkole. Zdobytej wiedzy i umiejętności nie potrafi wykorzystać w pracy z uczniami. Uczestniczy tylko w szkoleniach wewnętrznych, nie wzbogaca wiedzy i umiejętności na szkoleniach zewnętrznych 1 • realizowanie innych zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 KN, w tym udział w przeprowadzaniu egzaminów, o których mowa w art. 42 ust. 2b pkt 2 KN Nauczyciel nie realizował żadnych zajęć dodatkowych , nie pełnił żadnej funkcji, np. egzaminatora 0 • stopień realizacji planu rozwoju zawodowego (po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela mianowanego) Nauczyciel w trakcie odbywanego stażu realizował zadania zawarte w planie rozwoju zawodowego. Zadania zostały zrealizowane w 50 proc. Przyczyną był brak czasu i absencja chorobowa. Na początku stażu został zawarty kontrakt między nauczycielem kontraktowym i opiekunem stażu. Ustalono zasady współpracy. Nauczyciel starał się uczestniczyć w życiu szkoły, niestety nie zawsze realizował zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze zgodnie z planem. Uczestniczył w szkolnych uroczystościach i imprezach, głównie jako opiekun dzieci, nie inicjował własnych pomysłów w szkolnym harmonogramie uroczystości i imprez. Dla swojej klasy zorganizował andrzejki i wigilię. Uczestniczył w zajęciach otwartych dla nauczycieli historii i WOS-u. Obserwacji zajęć dokonał także dyrektor szkoły. Zostały one omówione i dokładnie przeanalizowane. Nauczyciel próbował dokonać ewaluacji własnych zajęć, określając swoje mocne i słabe strony. Nauczyciel starał się poznawać uczniów, jednak przeprowadzona diagnoza osiągnięć nie była kompletna i wyczerpująca. Nie uwzględnił wniosków, które wyciągnął, badając własną pracę z uczniami. Nauczyciel próbował dokonać ewaluacji własnej pracy. Ma jednak trudności w sprecyzowaniu swoich mocnych i słabych stron. Uczestniczył w pracach zespołu wychowawców oraz w zajęciach prowadzonych przez innych. W swojej pracy uwzględniał problemy środowiska lokalnego, np. poprzez udział w akcji pomocy zwierzętom w schronisku. Nauczyciel orientuje się w przepisach prawa oświatowego, które stara się przestrzegać i stosować w swojej pracy. Nauczyciel korzysta w pracy z narzędzi multimedialnych i informatycznych, jednak wymaga przeszkolenia w tym zakresie. Prowadzi korespondencję elektroniczną. Przygotowuje szkolną dokumentację z wykorzystaniem komputera 2 Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 45 proc., co uzasadniało wystawienie oceny negatywnej. .............................................. ……………………………………… (data) (podpis oceniającego) Pouczenie: Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1) prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora szkoły, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałem(-łam) zapoznany(-na). .............................................. ……………………………………… (data) (podpis ocenianego) 1) Niepotrzebne skreślić. 2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie: 1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą, 2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą, 3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą, 4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.