Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
……………………………………………..
(pieczęć placówki)
Karta oceny pracy nauczyciela stażysty
1. Imiona i nazwisko nauczyciela ………………………….....................................................................................................
2. Data i miejsce urodzenia ......................................................................................................
3. Miejsce zatrudnienia..............................................................................................................
4. Wykształcenie……………………………………………………………………………..
5. Staż pracy pedagogicznej .....................................................................................................
6. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................
7. Zajmowane stanowisko (funkcja) .........................................................................................
8. Stopień awansu zawodowego ..............................................................................................
9. Data rozpoczęcia pracy w danej szkole ................................................................................
10. Data dokonania ostatniej oceny pracy .................................................................................
11. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN: ocena dobra.
12. Uzasadnienie oceny pracy:
Kryteria z §2 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (wartość punktowa od 0 do 3 punktów)
• poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel stara się prowadzić poprawne metodycznie i merytorycznie lekcje oraz zajęcia wychowawcze i opiekuńcze. Niektóre lekcje wymagają dopracowania i dostosowania odpowiednich metod pracy. Nie na wszystkich zajęciach uczniowie byli zainteresowani tematyką lekcji.
Nauczyciel stosuje metody pracy, które stara się dostosować do potrzeb uczniów. Korzysta z gotowych kart pracy, uwzględniając predyspozycje uczniów i ich możliwości percepcyjne. W czasie lekcji nauczyciel wykorzystuje pomoce dydaktyczne, które czasami wykonuje samodzielnie, korzysta również z technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Nauczyciel w ramach realizacji podstawy programowej prowadzi zajęcia w terenie lub organizuje wycieczki przedmiotowe np. do muzeum przyrodniczego. Uczniowie uczestniczyli również w wyjeździe do kina i teatru 2
• dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel zna przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole oraz stara się ich przestrzegać. Zapoznał się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w szkole. Przestrzega obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Zorganizował zajęcia wychowawcze, podczas których zapoznawał uczniów z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych, dbania o swoje bezpieczeństwo i zdrowie, przestrzegania zasad zdrowego trybu życia oraz rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych.
Nauczyciel współpracuje z dyrektorem szkoły, zespołem wychowawczym nauczycieli w zakresie dbałości
o bezpieczeństwo uczniów. Dyżury pełni sumiennie i z pełną odpowiedzialnością. 2
• znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizację oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka, kieruje się dobrem uczniów, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w szkole. Traktuje uczniów partnersko, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby. Potrafi diagnozować środowisko uczniowskie, z troską o zdrowie uczniów przeprowadził zajęcia wychowawcze dot. otyłości, zasad zdrowego odżywiania i konieczności ruchu 3
• wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego Nauczyciel potrafi dostrzec ucznia niepełnosprawnego i włączyć go w działania klasy i szkoły. Nauczyciel poznawał zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, uczestniczył w pracach zespołu wychowawców celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska szkolnego.
Zaangażował się w realizację projektu edukacyjnego „Wszyscy razem”, promującego wpieranie rozwoju osób niepełnosprawnych 2
• kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel przeprowadził cykl trzech lekcji dot. praw człowieka, tym samym podniósł świadomość uczniów w zakresie posiadanych praw człowieka i ucznia. Kształtuje w nich poczucie postawy obywatelskiej, która nakazuje szacunek dla innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. W ramach tych działań nauczyciel wspólnie z opiekunem stażu zorganizował spotkanie z kombatantami, którzy opowiedzieli o postawach obywatelskich i patriotycznych w czasie walki o niepodległość 2
• współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel uczestniczy w spotkaniach zespołu nauczycieli uczących w tej samej klasie oraz w zespole wychowawców. Brał udział w tworzeniu planów pracy dydaktyczno-wychowawczej. Dba o dobry wizerunek szkoły, uczestniczył w „Dniach Otwartych Szkoły” oraz działał w zespole ds. ewaluacji wewnętrznej. Systematycznie uczestniczy w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym nauczycieli 2
• przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel na bieżąco zapoznaje się z przepisami prawa oświatowego, uczestniczy w radach szkoleniowych poświęconych zmieniającym się przepisom. Nauczyciel zna i stosuje zapisy statutowe szkoły, a także zna i stosuje w pracy procedury i regulaminy obowiązujące w szkole. Uczestniczył w modyfikowaniu i tworzeniu dokumentów prawa wewnątrzszkolnego 3
• poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Uczestniczył m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach, kursach:
• procedury awansu zawodowego,
• zmiany w prawie oświatowym,
• atrakcyjne metody pracy na lekcji przyrody,
• kurs pierwszej pomocy przedmedycznej,
• ochrona danych osobowych w szkole,
• pomoc psychologiczno-pedagogiczna w praktyce.
Wszystkie formy doskonalenia zawodowego służyły wzbogaceniu warsztatu nauczyciela, nabyciu nowych doświadczeń i umiejętności, choć nie zawsze znalazły odzwierciedlenie w pracy na lekcji 3
• współpraca z rodzicami Nauczyciel uczestniczy w spotkaniach z rodzicami, informuje na bieżąco o osiągnięciach uczniów. Potrafi rozwiązywać problemy, z jakimi zgłaszają się do niego rodzice.
Nauczyciel uczestniczy w konsultacjach indywidualnych, omawia z konkretnymi rodzicami postępy w nauce i zachowaniu uczniów 2
• stopień realizacji planu rozwoju zawodowego (po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego) Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, zgodnie z opinią opiekuna stażu, został zrealizowany w 80 proc. Nauczyciel wspólnie z opiekunem stworzyli harmonogram współpracy, zawarli też kontrakt, dzięki któremu ustalili zasady współpracy. Raz w miesiącu nauczyciel stażysta obserwował lekcje prowadzone przez opiekuna stażu oraz sam prowadził zajęcia, które obserwował opiekun. Obserwacji zajęć stażysty dokonał również dyrektor szkoły. Wszystkie obserwacje były szczegółowo omówione i przeanalizowane. Stażysta zapoznał się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznał również statut szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny oraz obowiązujące w szkole regulaminy i procedury. Nauczyciel stażysta zapoznał się także z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Przez cały okres stażu realizował założenia planu rozwoju zawodowego, jednak nie udało się założyć Koła Miłośników Zwierząt, nie przygotowano Sali Przyrody, nie zorganizowano spotkania z leśnikiem i miejscowym podróżnikiem.
Nauczyciel doskonalił się podczas szkoleń, kursów, warsztatów. Dzięki współpracy z innymi nauczycielami włączał się w organizację uroczystości i imprezy szkolne, np. Święto Niepodległości, Dzień Edukacji Narodowej, mikołajki, andrzejki i inne. Nauczyciel poznawał środowisko szkolne, jednak nie do końca potrafił z tej wiedzy skorzystać. Współpracował z rodzicami. Uczestniczył w pracach zespołu nauczycieli wychowawców i nauczycieli uczących w tej samej klasie. Współpracował z nauczycielami w zakresie planowania pracy szkoły, współorganizował razem z opiekunem stażu wyjazd na zieloną szkołę 2
Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 76 proc., co uzasadniało wystawienie oceny dobrej
………………. ………………………………………
(data) (podpis oceniającego)
Pouczenie:
Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1) prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora szkoły, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania ciągu 14 dni zostałem(-łam) zapoznany(-na).
…………………… …………………………………….
(data) (podpis ocenianego)
1) Niepotrzebne skreślić.
2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie:
1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą,
2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą,
3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą,
4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.