Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
……………………………………………..
(pieczęć placówki)
Karta oceny pracy nauczyciela stażysty
1. Imiona i nazwisko nauczyciela ………………………….....................................................................................................
2. Data i miejsce urodzenia ......................................................................................................
3. Miejsce zatrudnienia..............................................................................................................
4. Wykształcenie……………………………………………………………………………..
5. Staż pracy pedagogicznej .....................................................................................................
6. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................
7. Zajmowane stanowisko (funkcja) .........................................................................................
8. Stopień awansu zawodowego ..............................................................................................
9. Data rozpoczęcia pracy w danej szkole ................................................................................
10. Data dokonania ostatniej oceny pracy .................................................................................
11. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN: ocena bardzo dobra.
12. Uzasadnienie oceny pracy:
Kryteria z §2 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (wartość punktowa od 0 do 3 punktów)
• poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel prowadzi poprawne metodycznie i merytorycznie lekcje oraz zajęcia wychowawcze i opiekuńcze.
Stosuje różne metody pracy, które stara się dostosować do potrzeb uczniów. Wykonuje indywidualne karty pracy, uwzględniając predyspozycje uczniów i ich możliwości percepcyjne. Lekcje prowadzone przez nauczyciela są urozmaicone z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych, technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Uczniowie osiągają wysokie wyniki, także w egzaminach zewnętrznych. Nauczyciel w ramach realizacji podstawy programowej prowadzi zajęcia w terenie lub organizuje wycieczki przedmiotowe. Uczniowie uczestniczyli również w kilku wyjazdach do kina i do teatru 3
• dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel zna przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole, na bieżąco zapoznaje się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w szkole oraz ich przestrzega. Przestrzega też obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Zorganizował w szkole spotkania z policjantem, strażakami, pielęgniarką w celu zapoznania uczniów z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych, dbania o bezpieczeństwo i zdrowie, przestrzegania zasad zdrowego trybu życia oraz rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych.
Nauczyciel współpracuje z dyrektorem szkoły i zespołem wychowawczym nauczycieli w zakresie dbałości
o bezpieczeństwo uczniów.
Na bieżąco informuje rodziców o stanie bezpieczeństwa uczniów, przypomina o obowiązujących zasadach bhp i bezwzględnie ich przestrzega. Dyżury pełni sumiennie i z pełną odpowiedzialnością 3
• znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizację oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka, kieruje się dobrem uczniów, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w szkole. Uczniowie darzą nauczyciela zaufaniem, natomiast on traktuje uczniów partnersko, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby. Razem z uczniami i innymi nauczycielami realizował projekt edukacyjny, promujący prawa dziecka i ucznia 3
• wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego Nauczyciel potrafi stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnego szacunku. Potrafi dostrzec ucznia niepełnosprawnego i włączyć go w działania klasy i szkoły. Nauczyciel realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, uczestniczy w pracach zespołu wychowawców w celu nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska szkolnego. Wziął udział w organizowanych w szkole imprezach środowiskowych, takich jak np. Dzień Mamy i Taty, Dzień Seniora, Dzień Regionu 2
• kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel uwrażliwia dzieci i młodzież na potrzeby drugiego człowieka. Kształtuje w nich postawę obywatelską, która nakazuje szacunek dla innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych.
Prowadzi Koło Wolontariatu, które w swoich założeniach i celach uwzględnia pomoc ludziom starszym i samotnym.
W ramach tych działań nauczyciel, wspólnie z opiekunem stażu i uczniami, zorganizował akcję porządkowania grobów powstańców wielkopolskich i walczących o wolność ojczyzny. Przeprowadzono również Apel Poległych, ucząc tym samym postaw obywatelskich i patriotycznych.
Z okazji Święta Niepodległości Nauczyciel, pod kierunkiem opiekuna stażu, przygotował Wiec Niepodległościowy, angażując również rodziców uczniów 2
• współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel uczestniczy w spotkaniach zespołu nauczycieli uczących w tej samej klasie oraz w zespole wychowawców. Wspólnie wypracował plany pracy dydaktyczno-wychowawczej, uczestniczył w planowaniu szkolnych uroczystości i imprez oraz konkursów i olimpiad. Przeprowadził dwie lekcje otwarte oraz brał udział w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli.
Dba o dobry wizerunek szkoły, uczestniczył w Dniach Otwartych oraz aktywnie działa w zespole ds. ewaluacji wewnętrznej. Systematycznie uczestniczy w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym nauczycieli 3
• przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel na bieżąco sprawdza przepisy prawa oświatowego, uczestniczy w radach szkoleniowych poświęconych zmieniającym się przepisom prawa oświatowego. Nauczyciel zna zapisy statutowe szkoły i ich przestrzega, zna i stosuje w pracy procedury i regulaminy obowiązujące w szkole. Uczestniczył w modyfikowaniu i tworzeniu dokumentów prawa wewnątrzszkolnego 3
• poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Uczestniczył m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach, kursach:
• procedury awansu zawodowego,
• zmiany w prawie oświatowym,
• innowacyjne rozwiązania metodyczne,
• kurs pierwszej pomocy przedmedycznej,
• ochrona danych osobowych w szkole,
• jak radzić sobie z trudnymi rodzicami,
• pomoc psychologiczno-pedagogiczna w praktyce,
• ciekawe lekcje wychowawcze,
• odpowiedzialność nauczyciela na wycieczce szkolnej,
• kurs bhp,
• indywidualizacja pracy na lekcji oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Wszystkie formy doskonalenia zawodowego służą wzbogaceniu warsztatu nauczyciela, nabyciu nowych doświadczeń i umiejętności, a co najważniejsze – znajdują odzwierciedlenie w codziennej pracy na lekcji. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze zajęć dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest systematycznie wdrażana w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość i efekty nauczania. 3
• współpraca z rodzicami Nauczyciel uczestniczy w spotkaniach z rodzicami, informuje na bieżąco o osiągnięciach uczniów. Angażuje rodziców w działania klasy, zaprasza na klasowe imprezy i zachęca do współpracy w ich organizowaniu. m.in. w Dniu Edukacji Narodowej, Dniu Chłopca i Dniu Kobiet. Rodzice dostrzegają zaangażowanie nauczyciela i chętnie wspierają go w pracy wychowawczej 3
• stopień realizacji planu rozwoju zawodowego (po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego) Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, zgodnie z opinią opiekuna stażu, został zrealizowany. Nauczyciel wspólnie z opiekunem stworzyli harmonogram współpracy, zawarli kontrakt, dzięki któremu ustalili ww. zasady. Raz w miesiącu nauczyciel stażysta obserwował lekcje prowadzone przez opiekuna stażu oraz sam prowadził zajęcia, które obserwował opiekun. Obserwacji zajęć stażysty dokonał również dyrektor szkoły. Wszystkie obserwacje były szczegółowo omówione i przeanalizowane. Stażysta zapoznał się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznał również statut szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny oraz obowiązujące w szkole regulaminy i procedury. Nauczyciel stażysta zapoznał się także z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Przez cały okres stażu realizował skrupulatnie plan rozwoju zawodowego, w tym doskonalił się podczas szkoleń, kursów, warsztatów. Dzięki współpracy z innymi nauczycielami współorganizował uroczystości i imprezy szkolne – np. Święto Niepodległości, Dzień Edukacji Narodowej, mikołajki, andrzejki i inne. Nauczyciel na bieżąco poznawał środowisko szkolne, współpracował z rodzicami. Aktywnie uczestniczył w pracach zespołu nauczycieli wychowawców i nauczycieli uczących w tej samej klasie. Współpracował z nauczycielami w zakresie planowania pracy szkoły. Współorganizował wyjazdy dla uczniów np. do kina, teatru 2
Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 83% proc., co uzasadniało wystawienie oceny bardzo dobrej
………………. ………………………………………
(data) (podpis oceniającego)
Pouczenie:
Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1) prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora szkoły, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania ciągu 14 dni zostałem(-łam) zapoznany(-na).
…………………… …………………………………….
(data) (podpis ocenianego)
1) Niepotrzebne skreślić
2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie:
1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą,
2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą,
3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą,
4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.