Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

…………………………………………….. (pieczęć placówki) Karta oceny pracy nauczyciela stażysty 1. Imiona i nazwisko nauczyciela ………………………............................................................................................................ 2. Data i miejsce urodzenia ....................................................................................................... 3. Miejsce zatrudnienia.............................................................................................................. 4. Wykształcenie………………………………………………………………………….. 5. Staż pracy pedagogicznej ...................................................................................................... 6. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................. 7. Zajmowane stanowisko (funkcja) ........................................................................................ 8. Stopień awansu zawodowego ............................................................................................... 9. Data rozpoczęcia pracy w danej szkole ................................................................................ 10. Data dokonania ostatniej oceny pracy ................................................................................. 11. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN: ocena wyróżniająca. 12. Uzasadnienie oceny pracy: Kryteria z §2 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (wartość punktowa od 0 do 3 punktów) • poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel prowadzi lekcje oraz zajęcia wychowawcze i opiekuńcze w sposób wzorowy. Stosuje różnorodne metody pracy, starannie dobierając je do potrzeb uczniów. Systematycznie indywidualizuje pracę z uczniami, dostosowuje do możliwości percepcyjnych uczniów odpowiednie pomoce dydaktyczne i rodzaje zadań. Lekcje są atrakcyjne, angażują wszystkich uczniów, a nauczyciel potrafi zaciekawić i motywować do nauki np. poprzez stosowanie metody projektów lub inne działania innowacyjne, aktywizujące uczniów. Nauczyciel często prowadzi zajęcia w terenie, zaprasza uczniów do muzeów, na wystawy, koncerty. Uczniowie niejednokrotnie mieli okazję uczestniczyć w zajęciach integracyjnych, np. wspólne imprezy klasowe, wyjścia do kina, teatru 3 • dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel zna przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole, na bieżąco zapoznaje się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w szkole. Zawsze przestrzega obowiązujących przepisów i zasad bezpieczeństwa. Z własnej inicjatywy organizuje w szkole spotkania z policjantem, strażakami, pielęgniarką, lekarzem celem zapoznania uczniów z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych, dbania o bezpieczeństwo i zdrowie, przestrzegania zasad zdrowego trybu życia oraz rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych. Nauczyciel systematycznie współpracuje z dyrektorem szkoły, zespołem wychowawczym nauczycieli w zakresie dbałości o bezpieczeństwo uczniów. Na uwagę zasługuje współpraca z rodzicami, którzy są zapoznawani z zasadami bhp w klasie i szkole, poprzez komunikaty w e-dzienniku lub na stronie internetowej szkoły 3 • znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizację oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o prawach dziecka, zawsze kieruje się dobrem uczniów, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w szkole. Uczniowie darzą nauczyciela zaufaniem, zwracają się do niego w sytuacjach problemowych i zawsze uzyskują pomoc i wsparcie. Nauczyciel traktuje uczniów partnersko, ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby. Zorganizował wystawę plakatów promujących godność i prawa człowieka 3 • wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego Nauczyciel potrafi stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnego szacunku. Angażuje uczniów niepełnosprawnych w życie szkoły, biorą oni aktywny udział w przedstawieniach teatralnych, prezentacjach i konkursach. Nauczyciel ze szczególną starannością realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, uczestniczy w pracach zespołu wychowawców celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska szkolnego. Zachęca uczniów do udziału w imprezach środowiskowych np. Dzień Mamy i Taty, Dzień Seniora, Dzień Regionu 3 • kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel prowadzi zajęcia wychowawcze, podczas których uwrażliwia dzieci i kształtuje w nich potrzebę szacunku dla innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. Zorganizował wyjazd młodzieży do Domu Seniora i zainicjował spotkania Koła Wolontariatu, służące pomocą, szczególnie ludziom starszym. Nauczyciel wziął udział razem z uczniami w realizacji projektu „Powstanie wielkopolskie w naszej miejscowości”. Dzięki tym działaniom uczniowie pogłębili wiedzę, kontaktowali się z rodzinami powstańców, uczyli się patriotyzmu i szacunku do poległych za wolność państwa. Nauczyciel uczestniczył wraz z uczniami w gminnej uroczystości patriotycznej z okazji Święta Niepodległości. Przygotowanie programu artystycznego, w którym brali udział uczniowie, pozwoliło kształtować w nich poczucie przynależności narodowej 2 • współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel aktywnie uczestniczy w spotkaniach zespołu nauczycieli uczących w tej samej klasie oraz w zespole wychowawców. Brał udział w konstruowaniu planów pracy dydaktyczno-wychowawczej, Uczestniczył w planowaniu razem z innymi nauczycielami szkolnych uroczystości i imprez oraz konkursów i olimpiad. Przeprowadził cztery lekcje otwarte oraz uczestniczył w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli. Dba o dobry wizerunek szkoły, uczestniczy w Dniach Otwartych oraz aktywnie działa w zespole ds. promocji szkoły. Systematycznie uczestniczy w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym nauczycieli 3 • przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel na bieżąco zapoznaje się z przepisami prawa oświatowego, uczestniczy w radach szkoleniowych poświęconych zmieniającym się przepisom. Nauczyciel zna i stosuje zapisy statutowe szkoły, a także zna i stosuje w pracy procedury i regulaminy obowiązujące w szkole. Uczestniczył w modyfikowaniu i tworzeniu dokumentów prawa wewnątrzszkolnego 3 • poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Uczestniczył m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach, kursach: • procedury awansu zawodowego, • zmiany w prawie oświatowym, • metody aktywizujące na lekcji historii, • kurs pierwszej pomocy przedmedycznej, • ochrona danych osobowych w szkole, • jak prowadzić atrakcyjne lekcje w terenie, • ocenianie kształtujące w praktyce, • ciekawe lekcje wychowawcze, • odpowiedzialność nauczyciela na wycieczce szkolnej, • kurs bhp, • jak nauczyć uczenia się, • indywidualizacja pracy na lekcji oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Wszystkie formy doskonalenia zawodowego służyły wzbogaceniu warsztatu nauczyciela, nabyciu nowych doświadczeń i umiejętności, a co najważniejsze – znalazły odzwierciedlenie w codziennej pracy na lekcji. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest systematycznie wdrażana w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość i efekty nauczania 3 • współpraca z rodzicami Nauczyciel systematycznie uczestniczy w spotkaniach z rodzicami, dba o dobre relacje, informuje na bieżąco o osiągnięciach uczniów. Systematycznie uczestniczy w indywidualnych konsultacjach, podczas których omawia postępy uczniów w nauce i zachowaniu. Na uwagę zasługują ciekawe inicjatywy, mające na celu zaangażowanie rodziców w życie szkoły. Przykładem może być zaangażowanie rodziców w realizację projektu „Powstanie wielkopolskie w naszej miejscowości”. Rodzice razem ze swoimi dziećmi starali się zebrać jak najwięcej informacji o powstaniu, po czym nastąpiła wspólna prezentacja efektów pracy 3 • stopień realizacji planu rozwoju zawodowego (po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego) Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, zgodnie z opinią opiekuna stażu, został zrealizowany. Nauczyciel wspólnie z opiekunem zaplanowali harmonogram współpracy, zawarli kontrakt, dzięki któremu ustalili zasady współpracy. Raz w miesiącu nauczyciel stażysta obserwował lekcje prowadzone przez opiekuna stażu oraz sam prowadził zajęcia, które obserwował opiekun. Obserwacji zajęć stażysty dokonał również dyrektor szkoły. Wszystkie obserwacje były szczegółowo omówione i przeanalizowane. Stażysta zapoznał się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznał również statut szkoły, program wychowawczo-profilaktyczny oraz obowiązujące w szkole regulaminy i procedury. Nauczyciel stażysta zapoznał się także z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Przez cały okres stażu realizował skrupulatnie plan rozwoju zawodowego, w tym doskonalił się podczas szkoleń, kursów, warsztatów. Dzięki współpracy z innymi nauczycielami współorganizował uroczystości i imprezy szkolne, np. Święto Niepodległości, Dzień Książki, Dzień Edukacji Narodowej i inne. Nauczyciel studiował literaturę metodyczną oraz na bieżąco poznawał środowisko szkolne. Bardzo dobrze współpracował z rodzicami. Aktywnie uczestniczył w pracach zespołu nauczycieli wychowawców. Współpracował z nauczycielami w zakresie planowania pracy szkoły. Współorganizował wycieczki i wyjazdy dla uczniów np. do Wrocławia, do Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie, do kina i teatru 3 Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 97 proc., co uzasadniało wystawienie oceny wyróżniającej ………………. ……………………………………… (data) (podpis oceniającego) Pouczenie: Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1) prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora szkoły, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania ciągu 14 dni zostałem(-łam) zapoznany(-na). …………………… ……………………………………. (data) (podpis ocenianego) 1) Niepotrzebne skreślić. 2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie: 1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą, 2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą, 3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą, 4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.