Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

…………………………………………….. (pieczęć placówki) KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA STAŻYSTY 1. Imiona i nazwisko nauczyciela …………………………..................................................... 2. Data i miejsce urodzenia ....................................................................................................... 3. Wykształcenie ....................................................................................................................... 4. Staż pracy pedagogicznej ...................................................................................................... 5. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................. 6. Zajmowane stanowisko (funkcja) ......................................................................................... 7. Stopień awansu zawodowego ............................................................................................... 8. Data rozpoczęcia pracy w danym przedszkolu ..................................................................... 9. Data dokonania ostatniej oceny pracy .................................................................................. 10. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN. Ocena wyróżniająca 11. Uzasadnienie oceny pracy Kryteria z § 2 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (wartość punktowa od 0 do 3 punktów) • poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób wzorowy, różnicuje metody pracy starannie dobierając je do potrzeb dzieci, indywidualizuje pracę z dzieckiem; zajęcia są atrakcyjne, angażujące całą grupę dzieci, nauczyciel potrafi zaciekawić i motywować do nauki przez zabawę, często zajęcia są prowadzone w terenie, na placu zabaw, w ogrodzie, nauczyciel wykonuje samodzielnie różnorodne pomoce dydaktyczne, które wspierają pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania otaczającej rzeczywistości 3 • dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel zna i przestrzega przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu, na bieżąco zapoznaje się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w przedszkolu. Zawsze przestrzega obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Bardzo często organizuje w przedszkolu spotkania z policjantem, strażakami, pielęgniarką, celem zapoznania dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych, dbania o swoje bezpieczeństwo, przestrzegania zasad zdrowego trybu życia oraz rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych. Nauczyciel systematycznie współpracuje z dyrektorem przedszkola, zespołem wychowawczym nauczycieli w zakresie dbałości o bezpieczeństwo dzieci. Na uwagę zasługuje współpraca z rodzicami, którzy są na bieżąco zapoznawani z zasadami bhp w przedszkolu 3 • znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem dziecka i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o Prawach Dziecka, przyjętej 20 listopada 1989r, zawsze kieruje się dobrem dzieci, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w przedszkolu. Dzieci darzą nauczyciela zaufaniem, zwracają się do niego w sytuacjach problemowych i zawsze uzyskują pomoc i wsparcie. Nauczyciel jest prawdziwym autorytetem dla dzieci, które są traktowane partnersko ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby 3 • wspieranie każdego dziecka, w tym dziecka niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu przedszkola oraz środowiska lokalnego Nauczyciel starannie i systematycznie dokonuje diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych. Zauważa potencjał i możliwości dzieci. Na uwagę zasługuje dbałość o dzieci niepełnosprawne i troska o ich poczucie bezpieczeństwa. Nauczyciel potrafi stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnej szacunku. Dzieci niepełnosprawne biorą aktywny udział w życiu grupy np. w przedstawieniach teatralnych, prezentacjach i konkursach. Nauczyciel ze szczególną starannością realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, uczestniczy w pracach zespołu wychowawców, celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 3 • kształtowanie u dzieci szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których uwrażliwia dzieci i kształtuje w nich potrzebę szacunku dla innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. Ma to również miejsce podczas integracyjnych spotkań i uroczystości np. Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Edukacji Narodowej i inne. Dzieci mają także możliwość uczestniczenia w projektach edukacyjnych np. „Poznajemy pracę naszych rodziców”, „Chcę być zdrowy”, „Bawię się z moją mamą i tatą”, „Czytamy razem” i inne. Podczas tego typu działań dzieci uczą się szacunku do ludzi i ich pracy. Na uwagę zasługuje cykl działań promujących zdrowy tryb życia. Projekt „Na zdrowie” stworzył okazję, by nauczyciel własnym przykładem pokazał dzieciom ćwiczenia gimnastyczne, rozwijające sprawność fizyczną, opracował zdrowy jadłospis i inne. Nauczyciel wraz z dziećmi bardzo często współorganizuje uroczystości patriotyczne, które pozwalają uczyć miłości do ojczyzny. Przykładem może być cykliczna uroczystość „Mały Polak” lub udział w projekcie „Przedszkole Młodych Patriotów” . Częste wyjścia i wycieczki przedszkolaków pozwalają rozwijać umiejętności prospołeczne. Nauczyciel zorganizował wycieczki do ogrodu botanicznego, gospodarstwa agroturystycznego, Apteki, OSP, zoo i innych 2 • współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel aktywnie uczestniczy w spotkaniach zespołu nauczycieli wychowawców, wspólnie wypracowuje plany pracy dydaktyczno-wychowawczej, uczestniczy w pracach zespołu ds. ewaluacji, planuje razem z innymi nauczycielami organizację przedszkolnych uroczystości i imprez oraz konkursów i olimpiad przedszkolnych. Dba również o dobry wizerunek przedszkola, uczestniczy w Dniach Otwartych oraz aktywnie działa w zespole ds. promocji przedszkola. Systematycznie uczestniczy w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu zawodowym nauczycieli 3 • przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania przedszkola oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w przedszkolu, w którym nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel na bieżąco studiuje przepisy prawa oświatowego, uczestniczy w radach szkoleniowych poświęconych zmieniającym się przepisom prawa oświatowego. Nauczyciel zna i przestrzega zapisy statutowe przedszkola, zna i stosuje w pracy procedury i regulaminy, obowiązujące w przedszkolu. Uczestniczy w modyfikowaniu i tworzeniu dokumentów prawa wewnątrzprzedszkolnego 3 • poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Uczestniczył m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach, kursach: 1. Procedury awansu zawodowego. 2. Podstawy prawa oświatowego. 3. Warsztaty artystyczne „Malowanie na szkle”. 4. Warsztaty w zakresie metody aktywnego słuchania muzyki opracowanej metodą Batii Strauss. 5. Warsztat metodyczny: Zielone okulary pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej. 6. Warsztaty metodyczne: Edukacja matematyczna dzieci w wieku przedszkolnym według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej. 7. Warsztaty metodyczne: Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej. 8. Kurs: Zrób to sam- projektowanie i wykonywanie środków dydaktycznych wspierających warsztat pracy nauczyciela. Wszystkie formy doskonalenia zawodowego służą wzbogaceniu warsztatu nauczyciela, nabyciu nowych doświadczeń i umiejętności, a co najważniejsze – znajdują odzwierciedlenie w codziennej pracy z dziećmi. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze zajęć dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest systematycznie wdrażana w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 3 • współpraca z rodzicami Nauczyciel systematycznie organizuje spotkania z rodzicami, dba o dobre relacje i informuje ich na bieżąco o osiągnięciach dzieci, ponadto prowadzi indywidualne konsultacje, podczas których omawia postępy dzieci z konkretnymi rodzicami. Na uwagę zasługują ciekawe inicjatywy, mające na celu zaangażowanie rodziców w życie przedszkola. Przykładem mogą być warsztaty artystyczne dla dzieci i ich rodziców. Tego typu spotkania nie tylko angażują rodziców we wspólne działania razem z ich dziećmi, ale także integrują rodziców z przedszkolem 3 • stopień realizacji planu rozwoju zawodowego (po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego) Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, zgodnie z opinią opiekuna stażu został zrealizowany. Nauczyciel wspólnie z opiekunem ustalili harmonogram współpracy, zawarli kontrakt, dzięki któremu ustalili zasady współpracy. Raz w miesiącu nauczyciel stażysta obserwował zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu oraz sam prowadził zajęcia, które obserwował opiekun. Obserwacji zajęć stażysty dokonał również dyrektor szkoły. Wszystkie obserwacje były szczegółowo omówione i przeanalizowane. Stażysta zapoznał się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznał również statut przedszkola oraz obowiązujące tu regulaminy i procedury. Nauczyciel stażysta zapoznał się także z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Przez cały okres stażu realizował skrupulatnie plan rozwoju zawodowego, w tym doskonalił się podczas szkoleń, kursów, warsztatów. Dzięki współpracy z innymi nauczycielami współorganizował uroczystości i imprezy przedszkole tj np. Pasowanie Przedszkolaka, Dzień Wiosny, Dzień Pieczonego Ziemniaka, Dzień Książki, Dzień Edukacji Narodowej i inne. Nauczyciel studiował literaturę metodyczną oraz na bieżąco poznawał środowisko przedszkolne. Bardzo dobrze współpracował z rodzicami. Aktywnie uczestniczył w pracach zespołu nauczycieli wychowawców. Współpracował z nauczycielami w zakresie planowania pracy przedszkola. Współorganizował wycieczki i wyjazdy dla dzieci 3 Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 97 proc., co uzasadniało wystawienie oceny wyróżniającej2). …………………… ……………………………………. (data) (podpis oceniającego) Pouczenie: Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1) prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany1). …………………… ……………………………………. (data) (podpis ocenianego) 1) Niepotrzebne skreślić. 2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie: 1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą, 2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą, 3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą, 4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.