Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
……………………………………………..
(pieczęć placówki)
KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA STAŻYSTY
1. Imiona i nazwisko nauczyciela ………………………….....................................................
2. Data i miejsce urodzenia .......................................................................................................
3. Wykształcenie .......................................................................................................................
4. Staż pracy pedagogicznej ......................................................................................................
5. Miejsce zatrudnienia .............................................................................................................
6. Zajmowane stanowisko (funkcja) .........................................................................................
7. Stopień awansu zawodowego ...............................................................................................
8. Data rozpoczęcia pracy w danym przedszkolu .....................................................................
9. Data dokonania ostatniej oceny pracy ..................................................................................
10. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN.
Ocena bardzo dobra
11. Uzasadnienie oceny pracy
Kryteria z § 2 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (wartość punktowa od 0 do 3 punktów)
• poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób prawidłowy, wprowadza aktywizujące metody pracy, które dobiera zgodnie z potrzebami uczniów, często indywidualizuje pracę z dzieckiem; prowadzi zajęcia, angażujące całą grupę dzieci, nauczyciel potrafi zaciekawić i motywować do nauki przez zabawę, zachęca dzieci do samodzielności, nauczyciel wykonuje różnorodne pomoce dydaktyczne, które wpierają pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania rzeczywistości 3
• dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel zna i przestrzega przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy w przedszkolu, na bieżąco zapoznaje się z procedurami i regulaminami obowiązującymi w przedszkolu. Zawsze przestrzega obowiązujących zasad bezpieczeństwa. Nauczyciel zorganizował spotkanie dzieci z policjantem, strażakiem w celu zapoznania z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach oraz w celu profilaktyki zachowań ryzykowanych, szczególnie uwrażliwiono dzieci na niebezpieczeństwo nawiązywania kontaktów z obcymi osobami.
Nauczyciel zorganizował spotkanie z lekarzem, celem zapoznania dzieci z zasadami przestrzegania zdrowego trybu życia i rozwijania nawyków zdrowotnych i higienicznych.
Nauczyciel systematycznie uczestniczy w szkoleniach bhp, współpracuje z dyrektorem przedszkola, zespołem wychowawczym nauczycieli w zakresie dbałości o bezpieczeństwo dzieci 2
• znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem dziecka i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o Prawach Dziecka, przyjętej 20 listopada 1989r, zawsze kieruje się dobrem dzieci, szanuje ich godność, dba o zdrowie i poczucie bezpieczeństwa w przedszkolu. Dzieci zwracają się do nauczyciela w sytuacjach problemowych i uzyskują pomoc i wsparcie. Nauczyciel traktuje dzieci partnersko ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby 2
• wspieranie każdego dziecka, w tym dziecka niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu przedszkola oraz środowiska lokalnego Nauczyciel systematycznie dokonuje diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych. Dostrzega możliwości dzieci, prawidłowo diagnozuje trudności dzieci edukacyjne i społeczne. Nauczyciel potrafi stworzyć atmosferę życzliwości i wzajemnego szacunku. Angażuje do różnorodnych działań wszystkie dzieci, bez względu na stopień niepełnosprawności. Nauczyciel realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, uczestniczy w pracach zespołu wychowawców, celem nabywania doświadczeń i umiejętności w rozpoznawaniu potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 2
• kształtowanie u dzieci szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których uwrażliwia dzieci i kształtuje w nich potrzebę szacunku innych osób, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. Współorganizuje szkolne imprezy i uroczystości o charakterze przedszkolnym i środowiskowym np.: Dzień Babci i Dziadka, Dzień Mamy i Taty, Dzień Edukacji Narodowej i inne.
Dzieci mają także możliwość uczestniczenia w projektach edukacyjnych np. „Poznajemy pracę naszych rodziców”, „Chcę być zdrowy”, „Bawię się z moją mamą i tatą”, „Czytamy razem” i inne. Podczas tego typu działań dzieci uczą się szacunku do ludzkiej pracy. Nauczyciel wraz z dziećmi bardzo często współorganizuje uroczystości patriotyczne, które pozwalają uczyć miłości do ojczyzny. Przykładem może być cykliczna uroczystość „Mały Polak”,. Częste wyjścia i wycieczki przedszkolaków pozwalają rozwijać umiejętności prospołeczne. Nauczyciel zorganizował wycieczki do Ogrodu Botanicznego, Parku rozrywki, Gospodarstwa Agroturystycznego, Apteki, OSP, ZOO i innych 3
• współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel aktywnie uczestniczy w spotkaniach zespołu nauczycieli wychowawców, wspólnie wypracowuje plany pracy dydaktyczno-wychowawczej, uczestniczy w pracach zespołu ds. ewaluacji, planuje razem z innymi nauczycielami organizację przedszkolnych uroczystości i imprez oraz konkursów i olimpiad przedszkolnych. Często uczestniczy w zajęciach otwartych, sam prowadzi zajęcia pod kierunkiem opiekuna stażu. Systematycznie uczestniczy w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu zawodowym nauczycieli
3
• przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania przedszkola oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w przedszkolu, w którym nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel na bieżąco studiuje przepisy prawa oświatowego, uczestniczy w szkoleniach, poświęconych zmieniającym się przepisom prawa oświatowego. Nauczyciel zna i przestrzega zapisy statutowe przedszkola, zna i stosuje w pracy procedury i regulaminy, obowiązujące w przedszkolu. Uczestniczy w modyfikowaniu i tworzeniu dokumentów prawa wewnątrzprzedszkolnego 3
• poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel systematycznie uczestniczy w doskonaleniu zawodowym. Uczestniczył m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach, kursach:
1. Procedury i regulacje prawne związane z awansem zawodowym nauczycieli.
2. Zmiany w Karcie nauczyciela.
3. Zabawy taneczne w przedszkolu.
4. Praca metodą Montessori.
5. Warsztaty metodyczne: Kreatywny nauczyciel – bystre dzieci – interaktywne warsztaty pobudzania kreatywności.
6. Warsztaty metodyczne: Zielone okulary pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej.
Wszystkie formy doskonalenia zawodowego znajdują odzwierciedlenie w codziennej pracy z dziećmi. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze zajęć dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest systematycznie wdrażana w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 3
• współpraca z rodzicami Nauczyciel organizuje spotkania z rodzicami, zgodnie z harmonogramem spotkań ustalonym w przedszkolu. Dba o dobre relacje, informuje na bieżąco o osiągnięciach dzieci, ponadto prowadzi indywidualne konsultacje, podczas których omawia postępy dzieci z konkretnymi rodzicami. Współorganizował uroczystości przedszkolne z udziałem rodziców, zaprasza na uroczystości organizowane w grupie przedszkolnej np. Dzień Matki, Spotkanie wigilijne, Balik Przedszkolaka 2
• stopień realizacji planu rozwoju zawodowego (po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego) Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, zgodnie z opinią opiekuna stażu został zrealizowany. Nauczyciel wspólnie z opiekunem ustalili harmonogram współpracy, zawarli kontrakt, dzięki któremu ustalili zasady współpracy.
Raz w miesiącu nauczyciel stażysta obserwował zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu oraz sam prowadził zajęcia, które obserwował opiekun. Obserwacji zajęć stażysty dokonał również dyrektor szkoły. Wszystkie obserwacje były omówione, z przedstawieniem wniosków i określeniem mocnych i słabych strona nauczyciela.
Stażysta zapoznał się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznał również statut przedszkola oraz obowiązujące tu regulaminy i procedury. Nauczyciel stażysta zapoznał się także z procedurą awansu zawodowego nauczycieli.
Przez cały okres stażu realizował skrupulatnie plan rozwoju zawodowego, w tym doskonalił się podczas szkoleń, kursów, warsztatów. Dzięki współpracy z innymi nauczycielami współorganizował uroczystości i imprezy przedszkolne, np. Pasowanie Przedszkolaka, Dzień Wiosny, Dzień Pieczonego Ziemniaka, Dzień Książki, Dzień Edukacji Narodowej i inne.
Nauczyciel studiował literaturę metodyczną oraz na bieżąco poznawał środowisko przedszkolne. Bardzo dobrze współpracował z rodzicami. Aktywnie uczestniczył w pracach zespołu nauczycieli wychowawców.
Współpracował z nauczycielami w zakresie planowania pracy przedszkola. Współorganizował wycieczki i wyjazdy dla dzieci 3
Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 87 proc., co uzasadniało wystawienie oceny bardzo dobrej2).
…………………… …………………………………….
(data) (podpis oceniającego)
Pouczenie:
Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1) prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany1).
…………………… …………………………………….
(data) (podpis ocenianego)
1) Niepotrzebne skreślić.
2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie:
1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą,
2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą,
3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą,
4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.