Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

…………………………………………….. (pieczęć placówki) KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA STAŻYSTY 1. Imiona i nazwisko nauczyciela …………………………..................................................... 2. Data i miejsce urodzenia ....................................................................................................... 3. Wykształcenie ....................................................................................................................... 4. Staż pracy pedagogicznej ...................................................................................................... 5. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................. 6. Zajmowane stanowisko (funkcja) ......................................................................................... 7. Stopień awansu zawodowego ............................................................................................... 8. Data rozpoczęcia pracy w danym przedszkolu ..................................................................... 9. Data dokonania ostatniej oceny pracy .................................................................................. 10. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN Ocena dobra 11. Uzasadnienie oceny pracy Kryteria z § 2 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (wartość punktowa od 0 do 3 punktów) • poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób poprawny, wprowadzając niekiedy aktywizujące metody pracy, przy czym stara się indywidualizować pracę z każdym dzieckiem. Prowadzi zajęcia, podczas których zachęca do pracy wszystkie dzieci. Stara się wykonywać samodzielnie pomoce dydaktyczne, które wpierają jego pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania rzeczywistości. Prawidłowo sprawuję opiekę nad dziećmi 3 • dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel zna i stara się przestrzegać przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy. Zna procedury i regulaminy obowiązujące w przedszkolu. Wraz z dziećmi uczestniczył w spotkaniach z policjantem i strażakiem, zorganizowanych przez innych nauczycieli. Nauczyciel przeprowadził zajęcia, podczas których zapoznał dzieci z zasadami przestrzegania zdrowego trybu życia i rozwijania nawyków żywieniowych i higienicznych 2 • znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem dziecka i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o Prawach Dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. Kieruje się dobrem dzieci. Uczestniczy w imprezach przedszkolnych, podczas których dzieci mają okazję poznać swoje prawa. Nauczyciel troszczy się o dzieci, pełni funkcję opiekuna podczas wycieczek, wyjść i wyjazdów 2 • wspieranie każdego dziecka, w tym dziecka niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu przedszkola oraz środowiska lokalnego Nauczyciel stara się dokonywać systematycznej diagnozy dzieci. Korzysta z gotowych arkuszy diagnozy i rzadko je modyfikuje. Poznaje potrzeby dzieci i stara się je zaspokoić. Współorganizuje z innymi nauczycielami uroczystości, w których stara się, by wszystkie dzieci miały okazję zaprezentować swoje umiejętności. Nauczyciel realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz uczestniczy w pracach zespołu wychowawców w celu nabywania doświadczeń i umiejętności rozpoznawania potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 2 • kształtowanie u dzieci szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których stara się uczyć dzieci szacunku do innych, szczególnie osób starszych i niepełnosprawnych. Nauczyciel współorganizuje z innymi nauczycielami uroczystości patriotyczne, które uczą dzieci miłości do ojczyzny, np. Dzień Małego Patrioty. Nauczyciel współorganizował również wycieczki, np. do Muzeum Zabawki i do ogrodu botanicznego. Postawa nauczyciela nie budzi zastrzeżeń. Własnym przykładem pokazuje, jak należy współpracować z innymi oraz jak należy wypełniać obowiązki patrioty 2 • współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel aktywnie uczestniczy w spotkaniach zespołu nauczycieli wychowawców, uczy się opracowania planów pracy dydaktyczno-wychowawczej, uczestniczy w pracach zespołu ds. promocji przedszkola, planuje razem z innymi nauczycielami organizację przedszkolnych uroczystości i imprez oraz konkursów i olimpiad przedszkolnych. Uczestniczy też w zajęciach otwartych, a sam prowadzi zajęcia pod kierunkiem opiekuna stażu. Często uczestniczy w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu zawodowym nauczycieli 2 • przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania przedszkola oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w przedszkolu, w którym nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel zna i przestrzega przepisy prawa oświatowego oraz uczestniczy w szkoleniach poświęconych zmieniającym się przepisom prawa oświatowego. Nauczyciel zna i przestrzega zapisy statutowe przedszkola, a w pracy stosuje procedury i regulaminy obowiązujące w przedszkolu 2 • poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel uczestniczy w doskonaleniu zawodowym poprzez udział m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach i kursach: 1. Procedury i regulacje prawne związane z awansem zawodowym nauczycieli. 2. Zabawy taneczne w przedszkolu. 3. Warsztaty metodyczne: Ciekawe techniki plastyczne i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi. 4. Warsztaty metodyczne: Zielone okulary – pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej. Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze zajęć dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest na ogół wdrażana przez niego w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 3 • współpraca z rodzicami Nauczyciel organizuje spotkania z rodzicami zgodnie z harmonogramem spotkań ustalonym w przedszkolu. Stara się informować o osiągnięciach dzieci na bieżąco, a ponadto prowadzi indywidualne konsultacje, podczas których omawia ich postępy z konkretnymi rodzicami. Zaprasza na uroczystości organizowane w grupie przedszkolnej, np. Dzień Matki, spotkanie wigilijne, Balik Przedszkolaka 2 • stopień realizacji planu rozwoju zawodowego (po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego) Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, zgodnie z opinią opiekuna stażu, został zrealizowany w 90 proc. Nie udało się ukończyć studiów podyplomowych z zakresu nauczania języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Na początku stażu nauczyciel wspólnie z opiekunem ustalili harmonogram współpracy i zawarli kontrakt, dzięki któremu ustalili zasady współpracy. Raz w miesiącu nauczyciel stażysta obserwował zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu oraz sam prowadził zajęcia, obserwowane przez opiekuna. Obserwacji zajęć stażysty dokonał również dyrektor przedszkola. Obserwacje zostały omówione, co pozwoliło wskazać mocne i słabe strony nauczyciela. Stażysta zapoznał się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznał również statut przedszkola oraz obowiązujące tu regulaminy i procedury. Nauczyciel stażysta zapoznał się także z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Przez cały okres stażu realizował plan rozwoju zawodowego, w tym doskonalił się podczas szkoleń, kursów i warsztatów. Dzięki współpracy z innymi nauczycielami współorganizował uroczystości i imprezy przedszkolne, np. Pasowanie Przedszkolaka, Dzień Wiosny, Dzień Pieczonego Ziemniaka. Nawiązywał poprawne relacje i kontakty z rodzicami. Uczestniczył w pracach zespołu nauczycieli wychowawców. Współpracował z nauczycielami w zakresie planowania pracy przedszkola. Współorganizował wycieczki i wyjazdy dla dzieci. 2 Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 74 proc., co uzasadniało wystawienie oceny dobrej2). …………………… ……………………………………. (data) (podpis oceniającego) Pouczenie: Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1) prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany. …………………… ……………………………………. (data) (podpis ocenianego) 1) Niepotrzebne skreślić. 2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie: 1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą, 2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą, 3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą, 4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.