Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
……………………………………………..
(pieczęć placówki)
KARTA OCENY PRACY NAUCZYCIELA STAŻYSTY
1. Imiona i nazwisko nauczyciela ………………………….....................................................
2. Data i miejsce urodzenia .......................................................................................................
3. Wykształcenie .......................................................................................................................
4. Staż pracy pedagogicznej ......................................................................................................
5. Miejsce zatrudnienia .............................................................................................................
6. Zajmowane stanowisko (funkcja) .........................................................................................
7. Stopień awansu zawodowego ...............................................................................................
8. Data rozpoczęcia pracy w danym przedszkolu .....................................................................
9. Data dokonania ostatniej oceny pracy ..................................................................................
10. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN
Ocena dobra
11. Uzasadnienie oceny pracy
Kryteria z § 2 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia przez nauczyciela kryteriów oceny pracy (wartość punktowa od 0 do 3 punktów)
• poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze w sposób poprawny, wprowadzając niekiedy aktywizujące metody pracy, przy czym stara się indywidualizować pracę z każdym dzieckiem.
Prowadzi zajęcia, podczas których zachęca do pracy wszystkie dzieci. Stara się wykonywać samodzielnie pomoce dydaktyczne, które wpierają jego pracę z dziećmi i zachęcają je do poznawania rzeczywistości.
Prawidłowo sprawuję opiekę nad dziećmi 3
• dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki Nauczyciel zna i stara się przestrzegać przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy. Zna procedury i regulaminy obowiązujące w przedszkolu. Wraz z dziećmi uczestniczył w spotkaniach z policjantem i strażakiem, zorganizowanych przez innych nauczycieli.
Nauczyciel przeprowadził zajęcia, podczas których zapoznał dzieci z zasadami przestrzegania zdrowego trybu życia i rozwijania nawyków żywieniowych i higienicznych 2
• znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem dziecka i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Nauczyciel zna prawa określone w Konwencji o Prawach Dziecka, przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. Kieruje się dobrem dzieci. Uczestniczy w imprezach przedszkolnych, podczas których dzieci mają okazję poznać swoje prawa.
Nauczyciel troszczy się o dzieci, pełni funkcję opiekuna podczas wycieczek, wyjść i wyjazdów 2
• wspieranie każdego dziecka, w tym dziecka niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu przedszkola oraz środowiska lokalnego Nauczyciel stara się dokonywać systematycznej diagnozy dzieci. Korzysta z gotowych arkuszy diagnozy i rzadko je modyfikuje.
Poznaje potrzeby dzieci i stara się je zaspokoić. Współorganizuje z innymi nauczycielami uroczystości, w których stara się, by wszystkie dzieci miały okazję zaprezentować swoje umiejętności.
Nauczyciel realizuje zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz uczestniczy w pracach zespołu wychowawców w celu nabywania doświadczeń i umiejętności rozpoznawania potrzeb dzieci i środowiska przedszkolnego 2
• kształtowanie u dzieci szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Nauczyciel prowadzi zajęcia, podczas których stara się uczyć dzieci szacunku do innych, szczególnie osób starszych i niepełnosprawnych.
Nauczyciel współorganizuje z innymi nauczycielami uroczystości patriotyczne, które uczą dzieci miłości do ojczyzny, np. Dzień Małego Patrioty.
Nauczyciel współorganizował również wycieczki, np. do Muzeum Zabawki i do ogrodu botanicznego.
Postawa nauczyciela nie budzi zastrzeżeń. Własnym przykładem pokazuje, jak należy współpracować z innymi oraz jak należy wypełniać obowiązki patrioty 2
• współpraca z innymi nauczycielami Nauczyciel aktywnie uczestniczy w spotkaniach zespołu nauczycieli wychowawców, uczy się opracowania planów pracy dydaktyczno-wychowawczej, uczestniczy w pracach zespołu ds. promocji przedszkola, planuje razem z innymi nauczycielami organizację przedszkolnych uroczystości i imprez oraz konkursów i olimpiad przedszkolnych.
Uczestniczy też w zajęciach otwartych, a sam prowadzi zajęcia pod kierunkiem opiekuna stażu.
Często uczestniczy w wewnątrzprzedszkolnym doskonaleniu zawodowym nauczycieli 2
• przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania przedszkola oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w przedszkolu, w którym nauczyciel jest zatrudniony Nauczyciel zna i przestrzega przepisy prawa oświatowego oraz uczestniczy w szkoleniach poświęconych zmieniającym się przepisom prawa oświatowego.
Nauczyciel zna i przestrzega zapisy statutowe przedszkola, a w pracy stosuje procedury i regulaminy obowiązujące w przedszkolu 2
• poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Nauczyciel uczestniczy w doskonaleniu zawodowym poprzez udział m.in. w następujących szkoleniach, warsztatach i kursach:
1. Procedury i regulacje prawne związane z awansem zawodowym nauczycieli.
2. Zabawy taneczne w przedszkolu.
3. Warsztaty metodyczne: Ciekawe techniki plastyczne i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi.
4. Warsztaty metodyczne: Zielone okulary – pedagogika zabawy w edukacji przyrodniczej.
Obserwacja zajęć i przygotowane scenariusze zajęć dowodzą, że wiedza nabyta podczas szkoleń i warsztatów jest na ogół wdrażana przez niego w pracę pedagogiczno-wychowawczą i zdecydowanie wpływa na jakość pracy z dziećmi 3
• współpraca z rodzicami Nauczyciel organizuje spotkania z rodzicami zgodnie z harmonogramem spotkań ustalonym w przedszkolu. Stara się informować o osiągnięciach dzieci na bieżąco, a ponadto prowadzi indywidualne konsultacje, podczas których omawia ich postępy z konkretnymi rodzicami.
Zaprasza na uroczystości organizowane w grupie przedszkolnej, np. Dzień Matki, spotkanie wigilijne, Balik Przedszkolaka 2
• stopień realizacji planu rozwoju zawodowego (po zakończeniu stażu na stopień nauczyciela kontraktowego) Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty, zgodnie z opinią opiekuna stażu, został zrealizowany w 90 proc.
Nie udało się ukończyć studiów podyplomowych z zakresu nauczania języka obcego w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Na początku stażu nauczyciel wspólnie z opiekunem ustalili harmonogram współpracy i zawarli kontrakt, dzięki któremu ustalili zasady współpracy. Raz w miesiącu nauczyciel stażysta obserwował zajęcia prowadzone przez opiekuna stażu oraz sam prowadził zajęcia, obserwowane przez opiekuna.
Obserwacji zajęć stażysty dokonał również dyrektor przedszkola. Obserwacje zostały omówione, co pozwoliło wskazać mocne i słabe strony nauczyciela.
Stażysta zapoznał się z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, poznał również statut przedszkola oraz obowiązujące tu regulaminy i procedury.
Nauczyciel stażysta zapoznał się także z procedurą awansu zawodowego nauczycieli. Przez cały okres stażu realizował plan rozwoju zawodowego, w tym doskonalił się podczas szkoleń, kursów i warsztatów.
Dzięki współpracy z innymi nauczycielami współorganizował uroczystości i imprezy przedszkolne, np. Pasowanie Przedszkolaka, Dzień Wiosny, Dzień Pieczonego Ziemniaka.
Nawiązywał poprawne relacje i kontakty z rodzicami. Uczestniczył w pracach zespołu nauczycieli wychowawców. Współpracował z nauczycielami w zakresie planowania pracy przedszkola. Współorganizował wycieczki i wyjazdy dla dzieci. 2
Łączny poziom spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela wyniósł 74 proc., co uzasadniało wystawienie oceny dobrej2).
…………………… …………………………………….
(data) (podpis oceniającego)
Pouczenie:
Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu1) prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora przedszkola, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad przedszkolem, a w przypadku nauczycieli placówek doskonalenia nauczycieli – prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora placówki, do kuratora oświaty. Z treścią oceny i przysługującym mi prawem do odwołania w ciągu 14 dni zostałam/zostałem zapoznana/zapoznany.
…………………… …………………………………….
(data) (podpis ocenianego)
1) Niepotrzebne skreślić.
2) W przypadku ustalenia poziomu spełniania kryteriów oceny pracy na poziomie:
1) 95 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą,
2) 80 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą,
3) 55 proc. i powyżej – nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą,
4) poniżej 55 proc. – nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.