Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Procedura postępowania w sprawach skarg i wniosków w ………………………………………………….. Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.), • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46). 1. Dyrektor …………………….. w ……………….. przyjmuje skargi i wnioski w …………. i …………. w godz. od …. do …. . 2. Wicedyrektor i pozostali pracownicy administracyjni …………………… przyjmują w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy tj. od 7.00 – 15.00. 3. Pracownik przyjmujący skargi i wnioski sporządza protokół przyjęcia zawierający : • datę przyjęcia skargi, • imię, nazwisko i adres składającego skargę, • zwięzłe określenie sprawy, • imię i nazwisko przyjmującego skargę, • podpis składającego skargę. 4. Przyjmowanie, rozpatrywanie, załatwianie i rejestrowanie skarg i wniosków koordynuje sekretarz szkoły, który: • czuwa nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi, • prowadzi rejestr skarg i wniosków, • udziela zgłaszającym się w sprawie skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy, • organizuje przyjęcie składającego skargę przez dyrektora lub wicedyrektora , • opracowuje analizy rozpatrywania i załatwiania skarg oraz wniosków. 5. Jeżeli ……………. otrzymał skargę i nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, zobowiązany jest niezwłocznie – nie później niż w terminie 7 dni – przekazać skargę właściwemu organowi, zawiadamiając jednocześnie skarżącego. 6. Skarga powinna być rozpatrzona bez zwłoki, jednak gdy wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – powinna być załatwiona w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od wszczęcia postępowania wyjaśniającego. 7. W razie niemożności załatwienia sprawy w ciągu miesiąca dyrektor …………… zobowiązany jest zawiadomić skarżącego o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia sprawy oraz o przewidywanym terminie jej rozpatrzenia. 8. Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku powinno zawierać: • numer sprawy, • wskazanie, w jaki sposób skarga lub wniosek zostały załatwione, • podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi lub wniosku. 9. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje dyrektor.