Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Procedura postępowania w sprawach skarg i wniosków
w …………………………………………………..
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.),
• Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46).
1. Dyrektor …………………….. w ……………….. przyjmuje skargi i wnioski w …………. i …………. w godz. od …. do …. .
2. Wicedyrektor i pozostali pracownicy administracyjni …………………… przyjmują w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy tj. od 7.00 – 15.00.
3. Pracownik przyjmujący skargi i wnioski sporządza protokół przyjęcia zawierający :
• datę przyjęcia skargi,
• imię, nazwisko i adres składającego skargę,
• zwięzłe określenie sprawy,
• imię i nazwisko przyjmującego skargę,
• podpis składającego skargę.
4. Przyjmowanie, rozpatrywanie, załatwianie i rejestrowanie skarg i wniosków koordynuje sekretarz szkoły, który:
• czuwa nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi,
• prowadzi rejestr skarg i wniosków,
• udziela zgłaszającym się w sprawie skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy,
• organizuje przyjęcie składającego skargę przez dyrektora lub wicedyrektora ,
• opracowuje analizy rozpatrywania i załatwiania skarg oraz wniosków.
5. Jeżeli ……………. otrzymał skargę i nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, zobowiązany jest niezwłocznie – nie później niż w terminie 7 dni – przekazać skargę właściwemu organowi, zawiadamiając jednocześnie skarżącego.
6. Skarga powinna być rozpatrzona bez zwłoki, jednak gdy wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – powinna być załatwiona w terminie
1 miesiąca od daty otrzymania, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż
w ciągu 2 miesięcy od wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
7. W razie niemożności załatwienia sprawy w ciągu miesiąca dyrektor …………… zobowiązany jest zawiadomić skarżącego o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia sprawy oraz o przewidywanym terminie jej rozpatrzenia.
8. Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku powinno zawierać:
• numer sprawy,
• wskazanie, w jaki sposób skarga lub wniosek zostały załatwione,
• podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi lub wniosku.
9. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje dyrektor.