Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
88
WYRABIANIE GOTOWOSCI DO NAUKI CZYTANIA I PISANIA
Temat zajęć: Cztery lata mam i w „pajaca” gram!
Cele ogólne:
l rozwijanie sprawności ruchowej dzięki uczestnictwu w zabawach organizowanych
przez nauczyciela,
l kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy,
l wdrażanie do reagowania na sygnał wzrokowy i słowny,
l rozwijanie umiejętności współdziałania z partnerem i grupą.
Cele operacyjne:
Dziecko:
l potraB skakać na dwóch nogach i bawić się w grę chodnikową „pajac”
(inne określenia na tę zabawę to „chłopek” i „gra w klasy”),
l podejmuje próby stania i skakania na jednej nodze,
l rozpoznaje cyfry 1, 2, 3,
l koloruje pajaca na kartce papieru.
Formy pracy:
l indywidualna jednolita,
l grupowa jednolita.
Metody:
l oglądowe: obserwacja,
l czynne: samodzielnych doświadczeń dzieci.
Środki dydaktyczne:
l kreda potrzebna do narysowania pajaca na chodniku bądź patyk do rysowania
na piasku, kamyk, duży arkusz papieru, kredki,
l karty pracy nr 28 i nr 29.
Przebieg zajęć:
Przygotowanie
l Przed wyjściem do ogrodu zadaj dzieciom zagadkę:
Nazywa się Pinokio, ma nos długi i drewniany,
Całymi dniami skacze i biega roześmiany (pajac).
l Jeśli przedszkolaki nie znają tej postaci z bajki, posłuż się mową ciała i podpowiedz
rozwiązanie, wykonując ćwiczenie gimnastyczne „pajacyki”.
l Wytłumacz dzieciom, dlaczego zajęcia odbędą się w ogrodzie. Tam jest
doskonałe miejsce do zabawy w „pajaca”.
l Zanim wyjdziecie do ogrodu, na dużym arkuszu papieru narysuj kształt
pajaca, ponumeruj pola, pokaż, na czym polega ta zabawa. Poproś, by
dzieci uważnie cię obserwowały. W tym celu stań na wyznaczonym
miejscu. Rzuć kamyk na pole oznaczone cyfrą 1. Przeskocz go obunóż
i stań na polu 2, następnie 3, obiema nogami stań na polu 4 i 5, potem tylko
na 6 i znowu obiema nogami na 7 i 8, zrób obrót na 7 i 8, wracaj w ten
sam sposób. Gdy będziesz na polu 2, schyl się, podnieś kamyk, przeskocz
pole 1 i wskaż następną osobę, która zrobi to samo.
Grupa
wiekowa:
4+
KP28
KP29
Zapoznajesz
dzieci z celem
zajęć.