Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

88 WYRABIANIE GOTOWOSCI DO NAUKI CZYTANIA I PISANIA Temat zajęć: Cztery lata mam i w „pajaca” gram! Cele ogólne: l rozwijanie sprawności ruchowej dzięki uczestnictwu w zabawach organizowanych przez nauczyciela, l kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy, l wdrażanie do reagowania na sygnał wzrokowy i słowny, l rozwijanie umiejętności współdziałania z partnerem i grupą. Cele operacyjne: Dziecko: l potraB skakać na dwóch nogach i bawić się w grę chodnikową „pajac” (inne określenia na tę zabawę to „chłopek” i „gra w klasy”), l podejmuje próby stania i skakania na jednej nodze, l rozpoznaje cyfry 1, 2, 3, l koloruje pajaca na kartce papieru. Formy pracy: l indywidualna jednolita, l grupowa jednolita. Metody: l oglądowe: obserwacja, l czynne: samodzielnych doświadczeń dzieci. Środki dydaktyczne: l kreda potrzebna do narysowania pajaca na chodniku bądź patyk do rysowania na piasku, kamyk, duży arkusz papieru, kredki, l karty pracy nr 28 i nr 29. Przebieg zajęć: Przygotowanie l Przed wyjściem do ogrodu zadaj dzieciom zagadkę: Nazywa się Pinokio, ma nos długi i drewniany, Całymi dniami skacze i biega roześmiany (pajac). l Jeśli przedszkolaki nie znają tej postaci z bajki, posłuż się mową ciała i podpowiedz rozwiązanie, wykonując ćwiczenie gimnastyczne „pajacyki”. l Wytłumacz dzieciom, dlaczego zajęcia odbędą się w ogrodzie. Tam jest doskonałe miejsce do zabawy w „pajaca”. l Zanim wyjdziecie do ogrodu, na dużym arkuszu papieru narysuj kształt pajaca, ponumeruj pola, pokaż, na czym polega ta zabawa. Poproś, by dzieci uważnie cię obserwowały. W tym celu stań na wyznaczonym miejscu. Rzuć kamyk na pole oznaczone cyfrą 1. Przeskocz go obunóż i stań na polu 2, następnie 3, obiema nogami stań na polu 4 i 5, potem tylko na 6 i znowu obiema nogami na 7 i 8, zrób obrót na 7 i 8, wracaj w ten sam sposób. Gdy będziesz na polu 2, schyl się, podnieś kamyk, przeskocz pole 1 i wskaż następną osobę, która zrobi to samo. Grupa wiekowa: 4+ KP28 KP29 Zapoznajesz dzieci z celem zajęć.