Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Ankieta dla uczniów szkoły ponadpodstawowej. Preorientacja zawodowa Poniżej znajdują się 42 pytania. Przeczytaj je uważnie. Jeśli zgadzasz się z danym zdaniem, napisz obok niego: „1”. Jeśli się nie zgadzasz, napisz: „0”. 1. Lubię otaczającą mnie przyrodę, zachwyca mnie piękno natury. (….…) 2. Uwielbiam czytać książki. (….…) 3. Lubię opiekować się zwierzętami lub spędzać z nimi czas. (….…) 4. Lubię długie dyskusje, jestem otwarta/otwarty na opinie innych, ciekawią mnie tematy filozoficzne. (….…) 5. Jednym z moich ulubionych przedmiotów jest biologia lub chemia. (….…) 6. Interesują mnie doświadczenia chemiczne. (….…) 7. Lubię pisać opowiadania, wymyślać różne historie. (….…) 8. Lubię wszystko to, co da się zbadać, dotknąć, poczuć lub zobaczyć, np. pod mikroskopem. (….…) 9. Interesuję się tym, co jem i jak odżywianie wpływa na moje zdrowie. (….…) 10. Interesuję się literaturą i/lub sztuką. (….…) 11. Fascynuje mnie ludzkie ciało pod względem biologicznym, chciałbym zgłębiać tematy związane z medycyną. (….…) 12. Nie przeszkadza mi praca fizyczna lub fakt, że podczas pracy mogę się np. pobrudzić. (….…) 13. Przemawianie nie sprawia mi problemu. (….…) 14. Lubię czytać o historii, nie mam problemu z nauką tego przedmiotu. (….…) 15. W dzieciństwie moimi ulubionymi zabawami były puzzle, budowanie ogromnych budowli z klocków lub składanie modeli, np. aut. (….…) 16. Mam bogatą wyobraźnię, a moja kreatywność przejawia się przede wszystkim w wymyślaniu i opowiadaniu historii. (….…) 17. Lubię wiedzieć, jak coś jest skonstruowane (np. samochód, urządzenia domowe itp.). (….…) 18. Lubię prace ręczne, np. przy rozkręcaniu, składaniu różnych przedmiotów. (….…) 19. Lubię łamigłówki, rebusy lub sudoku. (….…) 20. Lubię matematykę. (….…) 21. Interesują mnie komputery – chętnie dowiaduję się, jak działają, jak są zbudowane, jak można je naprawić. (….…) 22. Interesuję się samochodami, interesuje mnie, jak się je buduje lub naprawia. (….…) 23. Znajdowanie rozwiązań danych problemów sprawia mi satysfakcję. (….…) 24. Trenuję regularnie wybraną dyscyplinę sportu. (….…) 25. Przy wyborze dalszej ścieżki kształcenia duże znaczenie ma dla mnie poczucie misji wykonywanego zawodu. (….…) 26. Nie mam problemu z nauką matematyki. (….…) 27. Nie mam problemu z pracami manualnymi. (….…) 28. Potrafię długo skupić uwagę na jednym problemie, szukając możliwości jego rozwiązania. (….…) 29. W przyszłości chcę zostać artystą (muzykiem, plastykiem, aktorem itp.). (….…) 30. Moja kreatywność i poczucie estetyki przejawia się m.in. w ubraniu/wystroju pokoju/wyborze oryginalnych rzeczy. (….…) 31. Lubię rozwiązywać zadania matematyczne. (….…) 32. Interesują mnie zjawiska fizyczne lub astronomia. (….…) 33. Jestem osobą, której inni chętnie się zwierzają, ponieważ potrafię pomóc i cechuje mnie empatia. (….…) 34. Dźwięki, barwy, odczucia estetyczne silnie na mnie wpływają. (….…) 35. Działam w wolontariacie. (….…) 36. Od dziecka jeżdżę na zawody sportowe lub konkursy artystyczne i osiągam dobre wyniki. (….…) 37. Interesuję się sztuką (np. rysuję, śpiewam, gram na instrumencie itp.). (….…) 38. Potrafię przewodzić grupie, mam zdolności organizacyjne i predyspozycje do bycia liderem, jeżeli czuję, że działam w słusznej sprawie. (….…) 39. Interesuje mnie dobro innych, chętnie pomagam potrzebującym. (….…) 40. Chętnie angażuję się w różne akcje społeczne. (….…) 41. Lubię opiekować się innymi, np. młodszymi od siebie lub osobami starszymi.(….…) 42. W przyszłości chcę być sportowcem. (….…) Przenieś swoje wyniki do poniższej tabeli, sumując liczbę punktów za odpowiedzi na poszczególne pytania. Wyniki omów z nauczycielem. Pytania nr: 1, 3, 5, 6, 8, 9, 11 Pytania nr: 2, 4, 7, 10, 13, 14, 16 Pytania nr: 12, 15, 17, 18, 21, 22, 27 Pytania nr: 19, 20, 23, 26, 28, 31, 32 Pytania nr: 24, 29, 30, 34, 36, 37, 42 Pytania nr: 25, 33, 35, 38, 39, 40, 41 Mój wynik: Mój wynik: Mój wynik: Mój wynik: Mój wynik: Mój wynik: Zainteresowania przyrodnicze Zainteresowania humanistyczne Zainteresowania techniczne Zainteresowania matematyczne Zainteresowania artystyczne Zainteresowania społeczne