Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Karta oceny pracy dyrektora
1. Imiona i nazwisko dyrektora ………………………….......................................................
2. Data i miejsce urodzenia ......................................................................................................
3. Wykształcenie ......................................................................................................................
4. Staż pracy pedagogicznej .....................................................................................................
5. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................
6. Zajmowane stanowisko (funkcja) .........................................................................................
7. Stopień awansu zawodowego ..............................................................................................
8. Data rozpoczęcia pracy w danym przedszkolu ..........................................................
9. Data dokonania ostatniej oceny pracy .................................................................................
10. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN
Ocena wyróżniająca // Ocena bardzo dobra // Ocena dobra // Ocena negatywna1)
11. Uzasadnienie oceny pracy
Część I
Kryteria oceny pracy określone
w § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego
(Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia kryteriów oceny pracy
(od 0 do 3 punktów)
Organizowanie pracy przedszkola zgodnie z przepisami prawa
Planowanie i organizowanie pracy rady pedagogicznej, realizowanie zadań zgodnie z uchwałami stanowiącymi rady pedagogicznej i rady przedszkola, o ile organy te działają, a także zgodnie z rozstrzygnięciami organu sprawującego nadzór pedagogiczny i organu prowadzącego przedszkole
Współdziałanie z innymi organami przedszkola oraz zapewnienie efektywnego przepływu informacji pomiędzy tymi organami
Prawidłowość prowadzenia i przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania, działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej lub innej dokumentacji dotyczącej realizowania zadań statutowych przedszkola
Tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz zapewnienie dzieciom i nauczycielom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Wdrażanie działań zapewniających podnoszenie jakości pracy przedszkola
Zapewnienie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizacja zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych w przedszkolu oraz tworzenie warunków do działań prozdrowotnych
Tworzenie warunków do respektowania praw dziecka, w tym praw dziecka niepełnosprawnego, upowszechnianie wiedzy o tych prawach, podejmowanie działań mających na celu wspieranie rozwoju dzieci, w tym dzieci niepełnosprawnych, oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola i środowiska pozaprzedszkolnego
Wspieranie nauczycieli w rozwoju i doskonaleniu zawodowym
Doskonalenie własnych kompetencji kierowniczych
Współpraca ze środowiskiem lokalnym i partnerami społecznymi oraz budowanie pozytywnego wizerunku przedszkola
Prawidłowość dysponowania przyznanymi przedszkolu środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez przedszkole środkami pochodzącymi z innych źródeł
Prawidłowość wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników przedszkola, w tym dokonywania oceny ich pracy
Część II
W przypadku nierealizowania przez dyrektora szkoły zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych kryteria oceny pracy dyrektora obejmują także kryteria określone w § 2 ust. 1 pkt 3 i 5 oraz § 4 ust. 1 pkt 2 (§ 12 ust. 3 Rozporządzenia)
Kryteria z § 2 i § 4 Rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia kryteriów oceny pracy
(od 0 do 3 punktów)
Kryteria oceny pracy określone
w § 2 ust. 1 Rozporządzenia
Znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem dziecka i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej
Kształtowanie u dzieci szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela
Kryteria oceny pracy określone
w § 4 ust. 1 Rozporządzenia
Pobudzanie inicjatyw dzieci przez inspirowanie ich do działań w przedszkolu i środowisku pozaprzedszkolnym oraz sprawowanie opieki nad dziećmi podejmującymi te inicjatywy
Niniejszy formularz to dokument pomocniczy dla dyrektorów przedszkoli, ułatwiający proces autoewaluacji.