Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Niniejszy formularz to dokument pomocniczy dla dyrektorów szkół, ułatwiający proces autoewaluacji. Wzór powstał na życzenie Klientów. Karta oceny pracy dyrektora 1. Imiona i nazwisko dyrektora …………………………......................................................... 2. Data i miejsce urodzenia ....................................................................................................... 3. Wykształcenie ....................................................................................................................... 4. Staż pracy pedagogicznej ...................................................................................................... 5. Miejsce zatrudnienia ............................................................................................................. 6. Zajmowane stanowisko (funkcja) ......................................................................................... 7. Stopień awansu zawodowego ............................................................................................... 8. Data rozpoczęcia pracy w danej szkole/przedszkolu ........................................................... 9. Data dokonania ostatniej oceny pracy .................................................................................. 10. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN Ocena wyróżniająca // Ocena bardzo dobra // Ocena dobra // Ocena negatywna1) 11. Uzasadnienie oceny pracy Część I Kryteria oceny zawarte w § 12 ust. 1 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia kryteriów oceny pracy (od 0 do 3 punktów) Organizowanie pracy szkoły zgodnie z przepisami prawa Planowanie i organizowanie pracy rady pedagogicznej, realizowanie zadań zgodnie z uchwałami stanowiącymi rady pedagogicznej i rady szkoły, o ile organy te działają, a także zgodnie z rozstrzygnięciami organu sprawującego nadzór pedagogiczny i organu prowadzącego szkołę Współdziałanie z innymi organami szkoły oraz zapewnienie efektywnego przepływu informacji pomiędzy tymi organami Prawidłowość prowadzenia i przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania, działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej lub innej dokumentacji dotyczącej realizowania zadań statutowych szkoły Tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz zapewnienie uczniom i nauczycielom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez szkołę Sprawowanie nadzoru pedagogicznego Wdrażanie działań zapewniających podnoszenie jakości pracy szkoły Zapewnienie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizacja zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole oraz tworzenie warunków do działań prozdrowotnych Tworzenie warunków do respektowania praw dziecka i praw ucznia, w tym praw ucznia niepełnosprawnego, upowszechnianie wiedzy o tych prawach, podejmowanie działań mających na celu wspieranie rozwoju uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych, oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i środowiska pozaszkolnego Wspieranie nauczycieli w rozwoju i doskonaleniu zawodowym Doskonalenie własnych kompetencji kierowniczych Współpraca ze środowiskiem lokalnym i partnerami społecznymi oraz budowanie pozytywnego wizerunku szkoły Prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę środkami pochodzącymi z innych źródeł Prawidłowość wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników szkoły, w tym dokonywania oceny ich pracy Część II – Całość wypełnia dyrektor realizujący zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze (stosownie do posiadanego stopnia awansu zawodowego) Kryteria z §2, §3, §4 i §5 Rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia kryteriów oceny pracy (od 0 do 3 punktów) Kryteria oceny pracy określone w § 2 ust. 1 Rozporządzenia (nauczyciel stażysta) Poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki. Znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej Wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego Kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela Współpraca z innymi nauczycielami Przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony Poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego Współpraca z rodzicami Kryteria oceny pracy określone w § 3 ust. 1 Rozporządzenia (nauczyciel kontraktowy) Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska, z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć Diagnozowanie potrzeb i możliwości ucznia oraz indywidualizowanie pracy z uczniem Analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków wynikających z tej analizy do doskonalenia procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganie pozytywnych efektów pracy Wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego Realizowanie innych zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 KN, w tym udział w przeprowadzaniu egzaminów, o których mowa w art. 42 ust. 2b pkt 2 KN Kryteria oceny pracy określone w § 4 ust. 1 pkt 1–4 Rozporządzenia (nauczyciel mianowany) Podejmowanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych, programowych lub metodycznych w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Pobudzanie inicjatyw uczniów przez inspirowanie ich do działań w szkole i środowisku pozaszkolnym oraz sprawowanie opieki nad uczniami podejmującymi te inicjatywy Prowadzenie oraz omawianie zajęć otwartych dla nauczycieli lub rodziców Wykorzystywanie wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego do doskonalenia własnej pracy oraz pracy szkoły Kryteria oceny pracy określone w § 5 Rozporządzenia (nauczyciel dyplomowany) Ewaluacja własnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz wykorzystywanie jej wyników do doskonalenia własnej pracy i pracy szkoły Efektywne realizowanie zadań na rzecz ucznia we współpracy z podmiotami zewnętrznymi • Spełnianie dwóch z poniższych kryteriów, wskazanych przez nauczyciela, obejmujących: o opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych programów nauczania, programów wychowawczo-profilaktycznych lub innych programów wynikających ze specyfiki szkoły lub zajmowanego stanowiska, z uwzględnieniem potrzeb uczniów o upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych, w szczególności przygotowanie autorskiej publikacji z zakresu oświaty o przeprowadzenie ewaluacji działań wynikających z pełnionej funkcji lub zadań związanych z oświatą realizowanych poza szkołą oraz wykorzystywanie jej wyników do podnoszenia jakości pracy szkoły o współpracę z CKE lub okręgową komisją egzaminacyjną, w szczególności w charakterze egzaminatora, autora zadań lub recenzenta, placówkami doskonalenia nauczycieli lub szkołami wyższymi w zakresie opieki nad studentami odbywającymi praktyki pedagogiczne