Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Niniejszy formularz to dokument pomocniczy dla dyrektorów szkół, ułatwiający proces autoewaluacji. Wzór powstał na życzenie Klientów.
Karta oceny pracy dyrektora
1. Imiona i nazwisko dyrektora ………………………….........................................................
2. Data i miejsce urodzenia .......................................................................................................
3. Wykształcenie .......................................................................................................................
4. Staż pracy pedagogicznej ......................................................................................................
5. Miejsce zatrudnienia .............................................................................................................
6. Zajmowane stanowisko (funkcja) .........................................................................................
7. Stopień awansu zawodowego ...............................................................................................
8. Data rozpoczęcia pracy w danej szkole/przedszkolu ...........................................................
9. Data dokonania ostatniej oceny pracy ..................................................................................
10. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 KN
Ocena wyróżniająca // Ocena bardzo dobra // Ocena dobra // Ocena negatywna1)
11. Uzasadnienie oceny pracy
Część I
Kryteria oceny zawarte w § 12 ust. 1 Rozporządzenia MEN z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego
(Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.) Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia kryteriów oceny pracy
(od 0 do 3 punktów)
Organizowanie pracy szkoły zgodnie z przepisami prawa
Planowanie i organizowanie pracy rady pedagogicznej, realizowanie zadań zgodnie z uchwałami stanowiącymi rady pedagogicznej i rady szkoły, o ile organy te działają, a także zgodnie z rozstrzygnięciami organu sprawującego nadzór pedagogiczny i organu prowadzącego szkołę
Współdziałanie z innymi organami szkoły oraz zapewnienie efektywnego przepływu informacji pomiędzy tymi organami
Prawidłowość prowadzenia i przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania, działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej lub innej dokumentacji dotyczącej realizowania zadań statutowych szkoły
Tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz zapewnienie uczniom i nauczycielom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez szkołę
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Wdrażanie działań zapewniających podnoszenie jakości pracy szkoły
Zapewnienie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizacja zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole oraz tworzenie warunków do działań prozdrowotnych
Tworzenie warunków do respektowania praw dziecka i praw ucznia, w tym praw ucznia niepełnosprawnego, upowszechnianie wiedzy o tych prawach, podejmowanie działań mających na celu wspieranie rozwoju uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych, oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i środowiska pozaszkolnego
Wspieranie nauczycieli w rozwoju i doskonaleniu zawodowym
Doskonalenie własnych kompetencji kierowniczych
Współpraca ze środowiskiem lokalnym i partnerami społecznymi oraz budowanie pozytywnego wizerunku szkoły
Prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę środkami pochodzącymi z innych źródeł
Prawidłowość wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników szkoły, w tym dokonywania oceny ich pracy
Część II – Całość wypełnia dyrektor realizujący zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze (stosownie do posiadanego stopnia awansu zawodowego)
Kryteria z §2, §3, §4 i §5 Rozporządzenia w sprawie oceny pracy nauczycieli Omówienie poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy Poziom spełnienia kryteriów oceny pracy
(od 0 do 3 punktów)
Kryteria oceny pracy określone
w § 2 ust. 1 Rozporządzenia
(nauczyciel stażysta)
Poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki.
Znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej
Wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego
Kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela
Współpraca z innymi nauczycielami
Przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony
Poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego
Współpraca z rodzicami
Kryteria oceny pracy określone
w § 3 ust. 1 Rozporządzenia
(nauczyciel kontraktowy)
Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska, z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć
Diagnozowanie potrzeb i możliwości ucznia oraz indywidualizowanie pracy z uczniem
Analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków wynikających z tej analizy do doskonalenia procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganie pozytywnych efektów pracy
Wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego
Realizowanie innych zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 KN, w tym udział w przeprowadzaniu egzaminów, o których mowa w art. 42 ust. 2b pkt 2 KN
Kryteria oceny pracy określone
w § 4 ust. 1 pkt 1–4 Rozporządzenia
(nauczyciel mianowany)
Podejmowanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych, programowych lub metodycznych w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych
Pobudzanie inicjatyw uczniów przez inspirowanie ich do działań w szkole i środowisku pozaszkolnym oraz sprawowanie opieki nad uczniami podejmującymi te inicjatywy
Prowadzenie oraz omawianie zajęć otwartych dla nauczycieli lub rodziców
Wykorzystywanie wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego do doskonalenia własnej pracy oraz pracy szkoły
Kryteria oceny pracy określone w § 5 Rozporządzenia (nauczyciel dyplomowany)
Ewaluacja własnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz wykorzystywanie jej wyników do doskonalenia własnej pracy i pracy szkoły
Efektywne realizowanie zadań na rzecz ucznia we współpracy z podmiotami zewnętrznymi
• Spełnianie dwóch z poniższych kryteriów, wskazanych przez nauczyciela, obejmujących:
o opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych programów nauczania, programów wychowawczo-profilaktycznych lub innych programów wynikających ze specyfiki szkoły lub zajmowanego stanowiska, z uwzględnieniem potrzeb uczniów
o upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych, w szczególności przygotowanie autorskiej publikacji z zakresu oświaty
o przeprowadzenie ewaluacji działań wynikających z pełnionej funkcji lub zadań związanych z oświatą realizowanych poza szkołą oraz wykorzystywanie jej wyników do podnoszenia jakości pracy szkoły
o współpracę z CKE lub okręgową komisją egzaminacyjną, w szczególności w charakterze egzaminatora, autora zadań lub recenzenta, placówkami doskonalenia nauczycieli lub szkołami wyższymi w zakresie opieki nad studentami odbywającymi praktyki pedagogiczne