Arkusz samooceny nauczyciela I
Opracowała: Wiesława Filipiak, dyrektor przedszkola
Poniższy arkusz samooceny nauczyciela stanowi jeden z elementów procesu mierzenia jakości pracy przedszkola. Arkusz zawiera pytania dotyczące 4 różnych wskaźników wewnętrznych pracy przedszkola:
- Możliwość (i warunki) rozwoju dla dzieci wymagających dodatkowych oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych.
- Możliwość rozwoju dzieci uzdolnionych.
- Nauczyciele na bieżąco przekazują rodzicom informacje o postępach i trudnościach w rozwoju dzieci oraz o sposobach ich przezwyciężania.
- Nauczyciele znają techniki i narzędzia służące do przeprowadzania diagnozowania w Przedszkolu nr 6 i efektywnie stosują różnorodne sposoby poznawania postępów rozwoju dziecka.
Data dokonania samooceny:.......................................
Cel: wewnętrzne mierzenie jakości pracy przedszkola
Imię i nazwisko nauczycielki:.............................................
Grupa wiekowa dzieci (numer, nazwa)..................................
Analiza danych - na podstawie skali dwu- i czterostopniowej.
Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:
Badany wskaźnik wewnętrzny: możliwość (i warunki) rozwoju dla dzieci wymagających dodatkowych oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych.
1) Czy zna Pani zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w naszym przedszkolu?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)
TAK
|
RACZEJ TAK
|
RACZEJ NIE
|
NIE
|
2) Czy wie Pani na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci, organizowana w naszym przedszkolu?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)
TAK
|
RACZEJ TAK
|
RACZEJ NIE
|
NIE
|
Które formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiadają Pani najbardziej?
|
3) Czy podejmuje Pani działania, których celem jest wspomaganie rozwoju dzieci, wymagających dodatkowych oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)
TAK
|
RACZEJ TAK
|
RACZEJ NIE
|
NIE
|
4) Czy w proces tworzenia warunków do rozwoju dzieci wymagających dodatkowych oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych włącza Pani inne osoby i instytucje?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)
TAK
|
RACZEJ TAK
|
RACZEJ NIE
|
NIE
|
Jeśli tak, to proszę je wymienić:
|
5) Jakie formy wspomagania rozwoju dziecka z problemami wychowawczo-dydaktycznymi wykorzystuje Pani najczęściej?
Komentarz:
|
6) Czy zakres i częstotliwość podejmowanych przez Panią działań, których celem jest wspomaganie rozwoju dzieci z problemami wychowawczo-dydaktycznymi, ocenia Pani jako wystarczające?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)
TAK
|
RACZEJ TAK
|
RACZEJ NIE
|
NIE
|
Proszę o uzasadnienie wybranej odpowiedzi:
|
Badany wskaźnik wewnętrzny: możliwość rozwoju dzieci uzdolnionych.
7) Czy zna Pani procedury i narzędzia pozyskiwania informacji o specjalnych uzdolnieniach dzieci, stosowane w naszym przedszkolu?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)
TAK
|
RACZEJ TAK
|
RACZEJ NIE
|
NIE
|