Zatańczyć razem z jesienią – scenariusz zajęć choreoterapeutycznych
Wprowadzenie
Czas trwania zajęć – 60 min (można podzielić na dwa zajęcia ok. 30-minutowe).
Grupa wiekowa: 3 lata
Cele ogólne:
- integracja grupy,
- poprawa obrazu własnej osoby u każdego dziecka i indywidualnych możliwości ruchowych,
- wzmocnienie koordynacji ruchów i koordynacji słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie umiejętności słuchowych,
- wzmocnienie poczucia „ja” i kształtowanie tożsamości własnej osoby,
- umożliwienie ekspresji artystycznej,
- polepszenie pracy z własnym oddechem,
- wzmocnienie umiejętności nawiązania kontaktów społecznych.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- integruje się z grupą, biorąc udział we wspólnych zabawach,
- potrafi zlokalizować dźwięk nad swoją głową i głośno w grupie wypowiedzieć swoje imię,
- ma odwagę wyjść z grupy i zaprezentować gest z głośnym równoczesnym wypowiedzeniem swojego imienia,
- potrafi pracować w parze z drugą osobą i być uważnym na jej gesty i ruchy,
- poprzez reagowanie na impulsy w muzyce ćwiczy koordynację słuchowo-ruchową,
- potrafi skoncentrować się na swoim oddechu i dostosować do niego wybrane dźwięki,
- poprzez ekspresyjne prace plastyczne ma możliwość konstruktywnego poradzenia sobie z napięciem i energią,
- poprzez taniec swobodny poznaje możliwości ruchowe własnego ciała.
Formy pracy:
- indywidualna,
- w parach,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa, wypowiedzi dzieci,
- ruchowe: taniec, taniec z rekwizytem,
- plastyczne: malowanie palcami, nakrapianie farbą za pomocą szczoteczki i sitka,
- słuchowe: aktywne słuchanie dźwięków, aktywne słuchanie muzyki.
Pomoce dydaktyczne:


