Taneczne lustra, czyli zatańcz ze mną – scenariusz zajęć choreoterapeutycznych
Wprowadzenie
Czas trwania zajęć – 60 min (można podzielić na dwa zajęcia ok. 30-minutowe).
Grupa wiekowa: 4–5 lat
Cele ogólne:
- integracja grupy,
- poprawa obrazu własnej osoby u każdego dziecka i indywidualnych możliwości ruchowych,
- wzmocnienie koordynacji ruchów i koordynacji słuchowo-ruchowej,
- doskonalenie umiejętności słuchowych,
- wzmocnienie poczucia „ja” i kształtowanie tożsamości własnej osoby,
- umożliwienie ekspresji artystycznej,
- polepszenie pracy z własnym oddechem,
- pogłębienie świadomości własnego ciała,
- wzmocnienie kontaktów społecznych i nawiązanie relacji z rówieśnikami,
- praca z wyobraźnią.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- integruje się z grupą, biorąc udział we wspólnych zabawach,
- potrafi głośno w grupie wypowiedzieć swoje imię i pokazać gest, który powtórzą pozostali uczestnicy,
- potrafi dostosować ruchy swojego ciała do poleceń prowadzącego zajęcia oraz do muzyki,
- poprzez reagowanie na impulsy w muzyce ćwiczy koordynację słuchowo-ruchową,
- potrafi skoncentrować się na swoim ciele i regulować swój oddech,
- poprzez ekspresyjne prace plastyczne ma możliwość konstruktywnego poradzenia sobie z napięciem i energią,
- potrafi naśladować partnera w parze, odwzorowując wykonywane przez niego ruchy,
- poprzez taniec swobodny poznaje możliwości ruchowe własnego ciała,
- potrafi pracować w parze z drugą osobą i być uważnym na jej gesty i ruchy,
- korzysta z wyobraźni i potrafi przez ruch oraz pozę swojego ciała odzwierciedlić wyobrażone skojarzenie o danym słowie.
Formy pracy:
- indywidualna,
- w parach,
- grupowa.
Metody:
- słowne: wypowiedzi dzieci,